אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תמי שתיים צילום: צביקה טישלר

תמי שתיים

אחרי 20 שנה של הוראת תקשורת חזותית בבצלאל, תמי חומסקי המציאה את עצמה מחדש כמעצבת אופנה מינימליסטית ומדויקת. את התהליך היא מלווה מבחירת הבדים ועד אחרון התפרים: "אני יודעת בדיוק מאיפה הגיעה כל חולצה'"

01.06.2016, 08:41 | מורן לונדון

אם שם המשפחה של תמי חומסקי (51) מצלצל לכם מוכר זה בטח כי היא אשתו של אייל חומסקי, פרסומאי והבעלים של משרד הפרסום אדלר־חומסקי. אבל חומסקי, שפועלת כבר שבע שנים כמעצבת אופנה, לא מרגישה שהייחוס מזכה אותה בפריבילגיות שאין למעצבים אחרים. "בתחילת הדרך שמעתי הרבה פעמים מלקוחות ומספקים שהעיצוב הוא בטח תחביב עבורי. לא הבנתי איך הם יכולים לחשוב ככה כשאני לוקחת את העבודה כל כך ברצינות".

המותג שלה, שנקרא T9, מציע בגדים לנשים בשלות באווירה מינימליסטית, יפנית כמעט. הקריירה שלה התחילה במקום אחר לגמרי. "למדתי תקשורת חזותית בבצלאל ואני מלמדת כבר 20 שנה שם ובשנקר. אחרי הלימודים עבדתי בסטודיו לעיצוב, במחלקה לעיצוב אריזות".

אז איך הגעת לאופנה?

"סביב משבר גיל ה־40 הרגשתי שאני צריכה לעשות משהו עם הידיים, שיהיה גם לנפש, והתחלתי ללמוד כדרות ותפירה. בד בבד נשים מסביבי תמיד התעניינו בבגדים ובסגנון האישי שלי, ובאיזשהו שלב החלטתי שזה יהיה הכיוון הבא שלי".

"כדי שהמחיר יהיה נגיש עליי להגביל את עצמי"

הצעד הבא היה הקמת סטודיו מרהיב בביתה. משם היא פועלת עם הצוות שלה עבור המותג שכיום כבר נמכר ב־45 נקודות בישראל. בימים אלה עלה לאוויר גם אתר שמאפשר קנייה באינטרנט.

חומסקי נותנת בלקוחה שלה סימנים: "אני מוציאה ארבע קולקציות בשנה והלקוחה שלי היא אשה בוגרת, שלמה, שמודעת לעצמה ולצרכים שלה. היא לא פזרנית אף שהיא יכולה להרשות לעצמה, ומחפשת איכות וייחוד".

כשחומסקי אומרת שהלקוחה שלה לא פזרנית היא מדברת ממקום אישי. עולם האופנה הישראלי גדוש בסיפורים על מעצבים שקורסים תחת הקשיים הכלכליים ולא מצליחים לגרום לעסק שלהם להתרומם בהיעדר גב כלכלי. המחסור בכסף הוא שמכשיל אותם.

אצל חומסקי זה בדיוק ההפך. יש לה מקורות מימון אבל היא מתעלמת מהם ועובדת מתוך תקציב. "אני מאמינה שהיכולת ליצור בתקציב מצומצם מאתגרת את היצירתיות. כשצריך להסתדר עם מה שיש, מפעילים את הראש כדי למצוא פתרונות".

אבל את לא באמת מוגבלת בתקציב.

"אני דווקא כן. אם אני רוצה לספק מוצר במחיר נגיש שנשים באמת יוכלו לקנות, אני צריכה להגביל את עצמי. אני לא אשת עסקים בהגדרה, ולכן עבדתי על העסק שלי עם מאמנת עסקית. למדתי להבין את הנתונים, המשמעויות, לקרוא את המפה ולנתב את העסק למקום הנכון. אני יוצרת עבור לקוחות, ומהמקום הזה נוצרות מגבלות".

חומסקי. "היכולת ליצור בתקציב מצומצם מאתגרת את היצירתיות. כשצריך להסתדר עם מה שיש, מפעילים את הראש", צילום: צביקה טישלר חומסקי. "היכולת ליצור בתקציב מצומצם מאתגרת את היצירתיות. כשצריך להסתדר עם מה שיש, מפעילים את הראש" | צילום: צביקה טישלר חומסקי. "היכולת ליצור בתקציב מצומצם מאתגרת את היצירתיות. כשצריך להסתדר עם מה שיש, מפעילים את הראש", צילום: צביקה טישלר

 

בגדים שמיוצרים בארץ, בדים שעובדו ידנית

חומסקי באמת מצליחה לשמור על רף מחירים מפתיע. הפריט היקר ביותר בקולקציית הקיץ הוא שמלת ערב שעולה 980 שקל. עבור שמלת ערב מדובר במחיר שפוי בהחלט.

הבגדים שלה מיוצרים בישראל, והרבה מהבדים פותחו על ידיה ועברו עיבודים בטכניקות ידניות שמשנות את הטקסטורה ואת הצבע.

על רקע השפה האחידה והמאוד מוגדרת של המותג בולטים כמה פריטים בהדפסי משבצות צבעוניים. "הרגשתי שיש דרישה לבדים צבעוניים. נסעתי לאיטליה כדי לחפש בד וחזרתי עם ההדפס הזה", היא מספרת. "הנסיעה הזו היתה שיעור עבורי. לבלות שמונה שעות נסיעה ברכב עם אנשים שאני לא מכירה, להגיע למפעלים העצומים ולקבל על המקום החלטות שיהיו רלבנטיות לקולקציה — זה לא פשוט. עם זאת, זה חיבר אותי אפילו יותר לפריטים שלי. אני מסתכלת על חולצה מוכנה ואומרת לעצמי, 'אני יודעת בדיוק מאיפה היא הגיעה ואילו תהליכים היא עברה כדי להיות כזו'".

תגיות