אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכאן גובה השכירות יכול רק לרדת

מכאן גובה השכירות יכול רק לרדת

בכירים בענף האופנה מודיעים כי מצב שבו הרשתות מפסידות והקניונים נהנים מרווחי שיא לא יימשך לאורך זמן: "שכר הדירה חייב לרדת. יהיה תהליך של איזון"

01.06.2016, 08:09 | אורנה יפת

רווחי חברות האופנה הולכים ונשחקים מרבעון לרבעון, אולם נראה שאין זה נוגע לקבוצות הקניונים הגדולות: הן מצדן ממשיכות להציג עלייה ברווחים ובתשואות מהשכרת החנויות שבשטחן, שחלק ניכר מהן מאוכלס על ידי רשתות האופנה.

קראו עוד בכלכליסט

"המצב הזה של רווחי שיא לקניונים והפסדים לחברות האופנה לא יתקיים לנצח", טוען בכיר בענף. "שכר הדירה חייב לרדת. חד־משמעית. יהיה תהליך של איזון כי כוחות ההיצע והביקוש יפעלו במוקדם או מאוחר". ריבוי הקניונים תומך בתזה הזאת: "יותר מדי קניונים נפתחו בעשור האחרון, והיום הם צריכים לשלם כסף כדי שאנחנו ניכנס אליהם", אומר בכיר נוסף בענף. "הסוף יהיה שיקרה פה מפץ לא קטן, והשחקנים הקטנים והחלשים יצאו מהמשחק".

חברות האופנה מתלוננות על הפער הזה שבין ההפסדים שהן צוברות ובין רווחי השיא של המשכירות, אלא שמי שגורמות לעליית דמי השכירות הן בדיוק אותן קמעונאיות גדולות שבשורה התחתונה מציגות הפסדים. קבוצות האופנה הגדולות לא מוותרות על שום שטח פנוי בקניון נתון. בזכות גודלן הן אמנם משלמות את דמי השכירות הנמוכים ביותר למ"ר, אבל בזכות פעילותן הקניונים נמצאים מרבית הזמן בתפוסה מלאה – וכשהתפוסה לא יורדת מ־95%, אין שום סיבה שהקניונים יורידו את שכר הדירה.

גם קסטרו וגם פוקס החלו לנקוט מדיניות זהירה יותר של פתיחת חנויות, אבל עם כל הזהירות המדווחת, קסטרו הוסיפה לעצמה 12,000 מ"ר בשנה האחרונה, פוקס גדלה ב־17,000 מ"ר, וגם גולף פתחה לא מעט חנויות חדשות. אם חברות האופנה הגדולות לא היו משתלטות על כל שטח שמתפנה, והקונים היו נתקלים בדלתות סגורות, סבירות גבוהה ששוכרים היו מאיימים, ומקבלים הורדה בשכר הדירה. כי מבחינת הקניונים שטח נטוש מזיק להם יותר מהכנסת היד לכיס והורדת דמי השכירות. אבל כל עוד החברות הגדולות מאכילות את המפלצת, היא לא תדע שובע.

 

 

קניון כ"ס הירוקה (ארכיון), צילום: נמרוד גליקמן קניון כ"ס הירוקה (ארכיון) | צילום: נמרוד גליקמן קניון כ"ס הירוקה (ארכיון), צילום: נמרוד גליקמן

 

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
מסקנה: גובה השכירות לא יירד. יהיה ייצוב אחר
במצב שבו הרשתות הגדולות רק שוכרות ושוכרות, וגורמות למצב של החנויות הקטנות יקרסו - נקבל קניונים המכילים רק את הרשתות הגדולות "קניון הרשתות הגדולות". זו תהיה התוצאה. כל עוד אנשים יבואו לקנות בו - מכירי השכירות לא יירדו.
דני , ירושלים  |  01.06.16
20.
נמאס ממחירים המופקעים
תמורת סחורה לא איכותית בעליל. הזמנתי מעלי אקספרס מס' שמלות לעונת מעבר והקיץ, כאשר המחירים נעו בין 7-19$. הכי יקרה הייתה שמלת ג'ינס מדהימה ב- 19$.. תראו לי בארץ חנות שתמחור שמלה במחיר כזה!? נכון שלפעמים יש פספוס עם מידה או גזרה, אך בסכומים כאלה לא כואב לי.. בגדים שנראים פחות או יותר סבבה בארץ, נעים במחירים של עשרות עד מאות שקלים.
לני  |  01.06.16
19.
מחירים מופקעים, ועוד לא דיברנו מילה על סוגית השירות....
כל מי שאי פעם קנה בחו"ל מכיר את התחושה הזאת של אני הקונה. מכבדים אותך, רוצים שתהנה עם מה שבחרת, והכי חשוב- משקיעים בך גם אחרי שהכסף בחנות. רוצה להחזיר? בבקשה 48 יום אתה מקבל החזר מלא, ולפעמים אפילו את התשלום על משלוח החזרה. ככה זה כשרשתות חושבות בראש גדול ורואות לטווח רחוק. בארץ אתה נכנס לחנות, בוהה בך מעל הסמארטפון דקיקה בת 18 במבט זועף, את החשבון היא עושה לך עם מסטיק- כי מי אתה בכלל. אתה משלם סכום הזוי- כי למה להכפיל מחיר כשאפשר לשלש אותו על חשבוננו. והכי הכי חשוב- אתה מגיע הביתה, מגלה שהחולצה לא מתאימה למכנס. אכלת אותה. אין החזרות אין החלפות, אתה התחתנת עם המוצר לנצח בגלל ששילמת עליו כבר. כסף חזרה? הצחקת אותנו!! זיכוי- בניקוי סכום מסוים ממה ששילמת. עד שלוש שעות מרגע הקניה. למה? ככה! מה שהישראלים עוד לא למדו (רובם, אני לא מכלילה, ניתקלתי גם בדוגמאות טובות אבל הן בודדות) זה לחשוב לטווח רחוק, להגדיל ראש, להשקיע בשירות טוב, כי אדם שקיבל שירות טוב הוא לקוח חוזר, ולקוח חוזר מכניס כסף הרבה יותר ממה שיכניסו לחברות ימי השקה הזויים, פרסומות רהבתניות ומוכרות עילגות ורזות בנות שמונה עשרה.
דסי  |  01.06.16
לכל התגובות