אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תיקון עולם: ההיגיון הכלכלי שבהשקעה בסביבה צילום: זיו קורן

תיקון עולם: ההיגיון הכלכלי שבהשקעה בסביבה

חברות ענק, ובהן טסלה, בלומברג והיינקן, הציגו בכנס באמסטרדם כיצד אחריות תאגידית תורמת לליבת עסקיהן

01.06.2016, 08:13 | עברי ורבין

הכינוס העולמי של ארגון GRI שהתקיים לפני שבועיים באמסטרדם היווה הזדמנות ליועצים ולפעילי אחריות תאגידית מכל העולם להיפגש, להתעדכן ולהיחשף לעשייה החברתית־סביבתית של החברות הגלובליות הגדולות. בכנס זה חברות ענק הראו כיצד הן מצליחות לשלב אחריות תאגידית בליבת עסקיהן, ולא לדחוק נושאי סביבה וקהילה לשולי פעילותן.

קראו עוד בכלכליסט

כבר ביציאה משדה התעופה סכיפהול נתקלו באי הכנס בתור ארוך של מוניות טסלה, מכונית הפאר החשמלית מבית היוצר של אילון מאסק. טסלה היא מיקרוקוסמוס לעתיד של כל תחום הקיימות בעסקים. היא שונה מהותית מפריוס ומכל רכב היברידי אחר, שכן היא תוכננה מראש כמכונית חשמלית: הבטרייה שלה היא חלק מהשלדה, ולכן תופסת הרבה פחות מקום ונותנת יתרון תחרותי משמעותי לרכב.

טסלה. מכונית פאר חשמלית, צילום: עמית שעל טסלה. מכונית פאר חשמלית | צילום: עמית שעל טסלה. מכונית פאר חשמלית, צילום: עמית שעל

 

בלומברג: מהפך במידע עסקי

פעילי שוק ההון מכירים היטב את מערכת המידע העסקי של בלומברג, שבלחיצת כפתור מספקת שלל נתונים ופילוחים על חברות בורסאיות. אנשי פלטפורמת המידע הפיננסי הבינו כי מידע על ביצועים חברתיים וסביבתיים יכול לסייע בקבלת החלטות השקעה. בלומברג הציגה בכנס את הזרוע שלה למתן מידע למשקיעים בתחומי האחריות התאגידית. הדבר משקף את העניין הגובר של משקיעים מוסדיים — ובהם קרנות פנסיה, קופות גמל, מבטחים ורגולטורים — בניתוח ביצועי החברות בתחומי חברה, סביבה וממשל תאגידי ככלי לניהול סיכונים ואיתור הזדמנויות השקעה.

היינקן: חיסכון בעלויות סביבתיות

היינקן מנסה להוביל בנושאי אחריות תאגידית והדבר מתבטא במהלכים שונים, החל בקמפיין השיווק החברתי Enjoy Responsibly, הקורא לצריכה מידתית זהירה, ועד נקיטת מהלכים לעידוד סחר הוגן וצמצום עלויות סביבתיות. החברה החליטה להעביר 50% מהרכש שלה לרכש מקומי ב־40 ממפעליה הפרוסים בעולם. זאת כדי לחסוך בעלויות סביבתיות וכלכליות וכדי להעצים את הקהילות שבהן היא פועלת.

Enel: אנרגיה ירוקה כמנוע צמיחה

חברת האנרגיה Enel מייצרת כ־50% מהאנרגיה שלה ממקורות מתחדשים. החברה איחדה בין תפקיד סמנכ"ל הקיימות לסמנכ"ל החדשנות, ובכך נתנה תוקף לסיסמתה כי אין קיימות בלי חדשנות ואין חדשנות בלי קיימות. עוד היא הקימה חממה לסטארט־אפים שמפתחים טכנולוגיות להתייעלות אנרגטית ולאנרגיות חלופיות. החברה אף מאמצת ארגון המתמחה בלימוד אנשים להרכיב פנסים ומנורות סולאריים.

בכל הקשור לאתיקה, הוסכם בכנס כי יש לשאוף לביקורת חיצונית על הטמעת תוכניות אתיקה (כמו קודים אתיים). אחת ההצעות בעניין זה היתה לשלול מרואי חשבון שהיו שותפים לעבירות אתיות את רישיון העבודה.

הכותב הוא מנכ"ל goodvision, חברת ייעוץ לאחריות תאגידית

תגיות