אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלייטק קונה את פנטקטיקס הישראלית ומקימה חטיבת משחקי מובייל חדשה

פלייטק קונה את פנטקטיקס הישראלית ומקימה חטיבת משחקי מובייל חדשה

פלייטק תפריד בין פעילות ההימורים שלה לבין מותגי המשחקים של פנטקטיקס כמו "משחקי הרעב" ו"פאוור ריינג'רס". שווי העסקה מוערך בכ-10 מיליון דולר

02.06.2016, 11:59 | אסף גלעד

חברת משחקי הסלולר הישראלית פנטקטיקס של קרן JVP נרכשת על ידי פלייטק, תאגיד המשחקים של טדי שגיא, בתמורה לכ-10 מיליון דולר. פנטקטיקס (Funtactix), חברת משחקים בת עשור שהשכילה לחתום על הסכמים עם אולפנים הוליוודיים ולהוציא לשוק משחקים ממותגים של "משחקי הרעב", "פאוור ריינג'רס", "רוקי" ו-"משימה בלתי אפשרית", נמכרה בכמה עשרות מיליוני דולרים ורכישתה תאפשר לפלייטק לעשות שימוש במותגי שוברי הקופות שלה כחלק מקבוצת משחקי הקז'ואל החדשה המוקמת בחברה. את הרכישה מנהל מטעם פלייטק, שמעון אכד, סמנכ"ל התפעול של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

פנטקטיקס גייסה מעט מעל 10 מיליון דולר במשך עשור, מהקרנות JVP הירושלמית וקרן בנצ'מרק האמריקאית, וכן מהמדען הראשי שסייע במימון החברה במסגרת חממת המדיה של JVP. החברה הוקמה בידי ירון לייפנברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהל הפעילות הישראלית, ואילן גרייצר שכבר אינו פעיל בה. מנכ"ל החברה בשנים האחרונות הוא האמריקאי סם גלסנברג, שסייע לבסס, בין השאר, את השותפויות של החברה עם האולפנים בהוליווד.

משחקים ממותגים , צילום: Murray Close משחקים ממותגים | צילום: Murray Close משחקים ממותגים , צילום: Murray Close

החברה נוסדה בירושלים, והפעילה פעילות מו"פ בתל אביב ובירושלים בעבר, אך בשנים האחרונות סגרה אותה והעבירה כמה מהעובדים לארה"ב משם היא מנוהלת כיום. פנטקטיקס מעסיקה כ-20 עובדים. מיעוט כח האדם שלה וריבוי ההסכמים הם שמאפשרים לה לשמור על רווחיות, לא מדובר אומנם באקזיט גדול, מאלה שקרן כמו JVP היתה מצפה לו, אך זו בהחלט עסקה מספקת שמותירה את פעילות פנטקטיקס על כנה ואף מאפשרת לה להגדיל את פעילותה באמצעות הזרמת הון מפלייטק.

בשנים האחרונות פנטקטיקס פעילה באופן מצמוצמם אך רווחי, ומחזיקה בקניין רוחני משלה ובהסכמים עם מגוון אולפנים בהוליווד: סוני, ויאקום, אם.ג'י.אם, ליונסגייט, סבן, האחים וורנר, פוקס ויוניברסל. היא התמחתה במשחקי פייסבוק ובהמשך, עם המעבר הכלליח בשוק למשחקי מובייל נכנסה גם היא לתחום. בין המשחקים הפופולריים שלה אפשר לציין את כותר "משחקי הרעב", שקיים בשוק מאז הסרט הראשון בסדרה, Creed, על דמותו של המתאבק רוקי בלבואה, משחקי פאוור ריינג'רס של חיים סבן, ו- Hot Tub Time Machine שבו מככבת דמותו של השחקן צ'בי צ'ייס.

במסגרת הרכישה הובטח לאולפנים בהוליווד כי פלייטק תעשה שימוש במותגים, שחלקם מיועדים לנוער ולצעירים, כגון פאוור ריינג'רס או "משחקי הרעב", בנפרד מפעילויותיה בתחום ההימורים והקזינו. פלייטק תפעיל את משחקי המובייל של פנטקטיקס במסגרת חטיבה חדשה של משחקי מובייל וקז'ואל שמוקמת בימים אלה. מהלך שצפוי להפוך את פלייטק לשחקנית בזירה של חברות כמו קינג, יצרנית קנדי קראש או פלייטיקה ופלאריום הישראליות המפתחות משחקי מובייל בתחומים כמו אסטרטגיה, הרפתקאות וקזינו.

שוק שוק משחקי המובייל מגלגל כיום 36.8 מיליארד דולר בשנה ורכישת פנטקטיקס תסייע לפלייטק להתגבר על העלויות הכבדות הכרוכות ברכישת משתמשים. לדברי שמעון אכד, סמנכ"ל התפעול של פלייטק, הרכישה של פנטקטיקס משלימה את רכישות Plamee ו-YoYo Games ליצירת מערכת גדולה יותר של משחקים ושותפים מסחריים כמו אולפנים ומותגים.

במסגרת העסקה פלייטק תעסיק את 20 עובדי פנטקטיקס בארה"ב ותשקיע מיליוני דולרים נוספים בפיתוח משחקים והסכמים מסחריים נוספים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות