אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הבריאות מתקפל: מפסיק את שידור הפרסומת המתריעה מפני צריכת חטיפים מלוחים צילום: עמית שעל

משרד הבריאות מתקפל: מפסיק את שידור הפרסומת המתריעה מפני צריכת חטיפים מלוחים

על רקע לחץ כבד שמופעל עליו מצדן של יצרניות המזון, מוריד משרד הבריאות את הפרסומת, בנימוק שכך תוכנן: "פנינו לא למלחמה"

06.06.2016, 18:15 | ספי קרופסקי
משרד הבריאות מפסיק את שידור הפרסומת המתריעה מפני צריכת חטיפים מלוחים ימים ספורים לאחר שעלתה לאוויר. מדובר בפרק נוסף בקמפיין שמנהל משרד הבריאות נגד מזון מעובד ולא בריא, כשמנגד מופעל עליו לחץ מצד חברות המזון המייצרות ומשווקות את המאכלים הללו. קדמו לו, בין השאר, פרסומות שהפיץ המשרד נגד משקאות ממותקים והתבטאויותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן נגד אכילת מזון מהיר ("מקדולנדס אאוט").

קראו עוד בכלכליסט

"יושבים מול הטלוויזיה? מה עושים? מוציאים את החטיפים", נפתחת הפרסומת המדוברת כשברקע מופיעים חטיפים כגון במבה, ביסלי ובייגלה, "תמיד בא לנו לנשנש משהו טעים, ככה בקטנה. בקטנה?! זה ממש פוגע בגוף שלנו, הם מלאים בנתרן, נתרן זה מלח! כמות גדולה של נתרן גורמת לבעיות בריאות חמורות, למשל יתר לחץ דם, סרטן הקיבה ומחלות לב. בישראל צורכים פי שניים יותר נתרן מהמומלץ, ו-75% מהנתרן מגיע ממזון מעובד". בהמשך הפרסומת מובאות דוגמאות כגון קטשופ ומנות לחימום במיקרוגל.

הפרסומת של משרד הבריאות:

במבה. משרד הבריאות: "רואים שינוי בבחירות של הציבור", צילום: אביגיל עוזי במבה. משרד הבריאות: "רואים שינוי בבחירות של הציבור" | צילום: אביגיל עוזי במבה. משרד הבריאות: "רואים שינוי בבחירות של הציבור", צילום: אביגיל עוזי

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הסביר כי "יצאנו בהיקף מוגבל בנוגע לקמפיין הזה באופן מתוכנן ובחינה מתמידה של האפקט שאנחנו יוצרים. אנחנו ממשיכים לעבוד במסגרת הוועדה, ושמחים במקביל על שינוי התודעה מצד התעשייה והרצון שלהם לפעול לשינוי".

עוד מסר המנכ"ל, כי "פנינו לא למלחמה. אנחנו לא מחפשים להכחיד את תעשיית המזון ולא שאנשים יפסיקו לאכול. אנחנו רוצים ליצור שינוי יחד עם התעשייה ויש פה הזדמנות גדולה לתעשייה כי הרבה מאד דברים כבר קורים - לא רק בעקבות ההתערבות שלנו. רואים את השינוי בבחירות של הציבור, והתעשייה מבינה בעצמה שנדרש פה שינוי. אנחנו שמחים מאד על שינוי הגישה של התעשייה. הציבור רוצה לדעת מה הוא אוכל ושהוא אוכל בריא. בסוף הציבור לא מחפש להפסיק לאכול, והתפקיד שלנו זה לעזור לתעשייה להשתנות - כפי שקרה במהלך להפחתת הנתרן ממוצרים שונים".

תגיות