אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על הכישלונות המתמשכים ישלמו המנויים צילום: אלכס ליפקין

על הכישלונות המתמשכים ישלמו המנויים

מכבי תל אביב נהפכה ממוסד ספורט דורסני לקבוצה שקורסת בצורה מביכה מול קבוצות עם רבע מהתקציב שלה. העיקר שיש זמן למתיחות

07.06.2016, 13:56 | אוריאל דסקל

בחוסר טעם מזעזע, רגע אחרי שהודחה בחצי גמר הפיינלפור ובכך סיימה את העונה הגרועה בתולדות המועדון - יצאה אחת מהשותפות של מכבי תל אביב, "הד אנד שולדרס", ב"מתיחה" - קמפיין פרסום עם שחקני הקבוצה.

קראו עוד בכלכליסט

הפרסומת של מכבי והד אנד שולדרס. תזמון מביך, צילום: אלכס ליפקין הפרסומת של מכבי והד אנד שולדרס. תזמון מביך | צילום: אלכס ליפקין הפרסומת של מכבי והד אנד שולדרס. תזמון מביך, צילום: אלכס ליפקין

מותג השיער המוביל לטיפוח שיער וטיפול בקשקשים, 'הד אנד שולדרס' "יוצא בקמפיין חדש והומוריסטי במיוחד, המתמקד בקבוצת הכדורסל מכבי תל אביב", נכתב בהודעת היח"צ. המתיחה הגיעה בתזמון המושלם - בדיוק כשכולם עסוקים בשאלה "מה יהיה עם מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק?".

בפרסומת נראה אדם מבוגר, אמריקאי, עם שיער מטופח מדבר עם השחקנים כאילו היה המאמן, על נפלאות השמפו נגד קשקשים. "כחלק מהמתיחה הגדולה, ולשם ההומור", נכתב בהודעת החברה, "הוקם דף ויקיפדיה ל'מאמן הראש טד בראון', ויוצרו תמונות שלו מכל מיני סיטואציות בעולם הספורט שהגבירו את אמינות הדברים.

איך אומרים בימינו, "מה זה השטויות האלה?". לפני, עשור מי היה מדמיין בכלל שזה משהו שמכבי תל אביב היתה מאשרת לעשותו - רגע אחרי הפסד אליפות. ניתן רק לדמיין שהפרסומת התקבלה בזעם על ידי האוהדים האמיתיים של הקבוצה.

וזה רק הגיוני. באיירן מינכן, קבוצת הכדורגל הגרמנית, מכבי תל אביב של הבונדסליגה אם תרצו, עשתה משהו דומה וחטפה על הראש מאוהדיה. המועדון הגרמני ניסה לעורר את עניין האוהדים בשביל לקדם כלי שיווקי חדש, אפליקציה בפייסבוק - על ידי יצירת "באזז" על כך שהקבוצה החתימה שחקן.באיירן מינכן באתרה ובעמוד הפייסבוק שלה "החתמה ספקטקולרית" אבל זכתה לקיתונות של זעם מצד האוהדים.

האוהדים הוזמנו להודעה מיוחדת ומשודרת בפייסבוק בקשר ל"החתמה" של הקבוצה, אבל התאכזבו לגלות שהקבוצה שלהם לא החתימה שחקן אלא פרסמה את האפליקציה.

כשהג'נרל מנג'ר לשעבר, כריסטיאן נרלינגר, פתח את המעטפה כל אוהד ראה את התמונה שלו מפרופיל הפייסבוק. המשתמשים ראו גם את השם שלהם על גב החולצה של באיירן מינכן.

"אוהדים יקרים, כנראה ששמתם לב שלא החתמנו שחקן חדש", נכתב בהודעה של באיירן מינכן. "אבל האפליקציה הזאת מראה לכם את החשיבות שלכם למועדון". בתוך דקות יותר מ-3,000 משתמשים באפליקציה החדשה האשימו את המועדון בהונאה ובכך שהעלה את תקוותיהם להחתמה של שחקן אמיתי. הקבוצה התנצלה.

Get your shit together

מכבי תל אביב בכדורסל כנראה לא תתנצל. ספק אם מישהו מבין שם את המבוכה הרבה שפרסומת כזו, מיד אחרי הדחה מחצי גמר הפיינלפור, גורמת לאוהדים. מכבי תל אביב נהפכה לנגד עינינו ממוסד ספורט דורסני לפלטפורמת שיווק מגוחכת. וזה נראה על המגרש. בלי מאמן עילוי, הקבוצה קורסת מדי שנה בצורה מביכה לקבוצות עם רבע מהתקציב שלה.

המועדון מפסיד אליפויות בקצב שלא נראה בעבר, מביך את עצמו באירופה, מחליף שחקנים ומאמנים כמו גרביים, נראה חסר עמוד שדרה, חסר יד מכוונת וחסר מוח מתפקד. אך הכסף ממשיך לזרום מחסויות וממנויים. נראה שמכבי תל אביב כל כך עסוקה בכסף שהיא מייצרת, כל כך עסוקה בשיווק, מסעות יח"צ לארה"ב והחתמת שחקנים "ישראלים" שאינם דוברים מילה בעברית - אז אולי שווה להגיד להם את מה שהאוהדים רוצים להגיד להם כבר הרבה זמן: Get your shit together.

בלי דרך ובלי שיטה

אתמול, אחרי ההפסד לראשון לציון, כבר דיברו כתבים המסקרים את מכבי על שני זרים שיצטרפו בעונה הבאה, דיברו על "לשחרר" שחקנים עם חוזים בשווי מיליונים, ובניית הסגל מחדש. בלי איש מקצוע חזק בהנהלה ובלי מאמן. מה יקרה? כמובן שהמאמן החדש יצטרך להתמודד עם סגל שלא הוא בנה - ולא משנה אילו שחקנים מביאים, אם המאמן והכדורסל שהוא רוצה לראות לא מתאימים להם. הכל נראה כמו רולטה - ומי שישלם על זה הם האוהדים שיעלו להם את מחירי המנויים.

בעלי הקבוצה טוענים שהם משקיעים הון אישי גדול בקבוצה. אך מקורבים לקבוצה משוכנעים שהבעלים לא משקיעים מכספם במועדון. שקיפות כמובן ין - אז איך נדע? ובכל מקרה, איך דיוויד פדרמן, למשל, שפטרוכימיים שלו הפסידה 84 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, יכול בכלל להבטיח השקעה בקבוצה.

למזלם, היורוליג תסדר למכבי עוד כמה שנים כנציגת ישראל בליגה הטובה באירופה. תואר שמכבי אינה ראויה לו בשנים האחרונות.

עם זאת, עוד שנה-שנתיים נוראיות כאלו ומכבי תל אביב כבר תתקשה להביא מנויים וחסויות. עוד שנה שנתיים של בלאגן מקצועי כזה ומכבי תל אביב תמשיך את ההדרדרות שלה ממעמד של מותג הספורט הכי חזק בישראל - לבדיחה לא מצחיקה.

בקיצור, תיסגרו על עצמכם. די עם הספינים, נתקו את ההנהלה הלא פונקציונלית מקבלת החלטות מקצועית, תביאו ג'נרל מנג'ר מוכח, תבנו מחדש את המועדון.

תגיות