אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויולה משקיעה 30 מיליון דולר בסרטונים אישיים צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

ויולה משקיעה 30 מיליון דולר בסרטונים אישיים

קרן ההון הפרטית תשקיע בסטארט־אפ סאנדיי סקאי מרמת החייל. החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לחברות ענק לתקשר עם לקוחות באמצעות סרטונים מותאמים אישית המיוצרים אוטומטית בהתבסס על מאפייני הלקוח

08.06.2016, 07:31 | אסף גלעד

קרן ההון הפרטית ויולה וענקית התקשורת היפנית דוקומו מובילות סיבוב השקעות בן 30 מיליון דולר בסטארט־אפ הישראלי סאנדיי סקאי (SundaySky) של היזמים יניב אקסן ושמוליק ולר. החברה הישראלית, שמעסיקה 130 עובדים ברמת החייל בתל אביב, נחשבת לחלוצה בשוק סרטוני הווידיאו השיווקיים המותאמים אישית לגולשים והגיוס הנוכחי מביא את היקף הגיוסים שלה ל־67 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

שווי החברה לא פורסם, אך לפי חברת הדירוג Zirra הגיוס מגלם שווי מוערך של כ־240 מיליון דולר. סאנדיי סקאי פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ליצור כמות גדולה של סרטונים באופן אוטומטי ומספקת אותה לאתרים של חברות גדולות המשרתות מיליוני לקוחות כמו בנקים, חברות ביטוח וחברות סלולר. הסרטונים מיוצרים בהתבסס על אנימציה הכוללת את שמו של הלקוח ואת מאפייניו, ומשולבים בה קטעים שצולמו מראש.

סאנדיי סקאי היא אמנם חלוצה בתחום הסרטונים השיווקיים האוטומטיים, אך בעקבות הצלחתה זכתה לתחרות, בין השאר מ־Idomoo הישראלית הממוקדת בשוק הלטיני והאירופי וכן מהחברות האמריקאיות Pitney Bowse ו־Vydyard. על פי ההערכה, סאנדיי סקאי מחזיקה ביותר ממחצית נתח השוק.

החברה רשמה בשנה האחרונה כמה מאות מיליוני צפיות בסרטוני הדרכה, שירות ומכירות אוטומטיות בעיקר בארה"ב בקרב ענקיות כמו סיטי בנק, קומקסט, ורייזון, AT&T ו־ Tripadvisor. בעקבות הגיוס יצטרף לדירקטוריון סאנדיי סקאי לא רק אייל שירן, שותף בויולה, אלא גם רמי הדר, לשעבר מנכ"ל אלוט וכיום שותף בקרן אקליפטוס שמצויה בשלבי גיוס.

הטכנולוגיה של סאנדיי סקאי מאפשרת לענקיות אלה לשלוח סרטונים מותאמים אישית ללקוחותיהם ברגעים שבהם כבר מתרחשת תקשורת ביניהם, כמו למשל בעת קבלת החשבון החודשי או לאחר קבלת אישור על הזמנה או רכישה.

במקום ספח טקסטואלי, מקבל הלקוח סרטון וידיאו בן דקה וחצי בממוצע ובו הרשת מודה לו על הרכישה, מספקת לו מידע ומציעה לו לרכוש חבילה, שירות או מוצר נוספים.

כך לדוגמה, למזמינים כרטיס לפארק דיסני וורלד בפלורידה, יוצעו בנוסף כרטיסים להופעות בפארק או בסביבתו. הסרטונים המותאמים אישית מציעים למשתמש את המוצר או החבילה שלהם הסיכוי הגדול ביותר לקבלה בהתחשב בנתוני הגלישה שלו, בהיסטוריית הרכישה שלו ובמאפייניו הדמוגרפיים, כפי שהם ידועים לחברת התקשורת או הבנק.

אחת המטרות של הגיוס היא גם להרחיב את היצע וכמות הסרטונים. בחברה יעבו בעקבות הגיוס את מערך השיווק והמכירות, ויבקשו להתרחב אל טריטוריות נוספות בעולם מעבר לארה"ב בה מרוכזת החברה כיום.

מימין: יניב אקסן ושמוליק ולר, צילום: עמית שעל מימין: יניב אקסן ושמוליק ולר | צילום: עמית שעל מימין: יניב אקסן ושמוליק ולר, צילום: עמית שעל

שוק הסרטונים השיווקיים מגלגל כיום כמה מאות מיליוני דולרים בכלל החברות הפעילות בו, אך לדעת מנכ"ל סאנדיי סקאי שמוליק ולר השוק יכול להגיע למיליארדים רבים. "השוק הוא רק בקצה הקרחון שלו", הוא אומר ל"כלכליסט". "ישנן עוד חברות רבות שלא משתמשות בסרטונים אוטומטיים לתקשורת עם הלקוחות שלהן". לדבריו, ההפנייה האישית של הסרטון אל הלקוח באמצעות קריינות אוטומטית או אנימציה וכן העובדה שמדובר בסרטון ולא בהודעת טקסט, מעלה את אחוז הפתיחה של מסרי הווידיאו פי שניים. על פי הנתונים שבידו, 75% מהלקוחות שהחלו לראות את הסרטון צפו בו עד תום.

זוהי ההשקעה המשותפת השנייה לכרמל ולוויולה, שתי קרנות אחיות ששייכות לקבוצת־העל ויולה, אחרי שהשקיעו יחד בעבר בחברת טכנולוגיות הפרסום מייתינגס. ל"כלכליסט" נודע כי על החברה התמחרו כמה קרנות צמיחה ישראליות, אך ויולה זכתה, ככל הנראה בעקבות הרקע המשותף שלה ושל סאנדיי סקאי בתחום הטלקום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות