כריסטיאנו רונלדו הוא הכדורגלן הראשון בהיסטוריה בראש טבלת הספורטאים העשירים
מגזין פורבס פרסם אמש את רשימת הספורטאים העשירים בתבל בשנה האחרונה (יוני 2015 עד יוני 2016). על פי הרשימה כריסטיאנו רונלדו עשה היסטוריה והפך לכדורגלן הראשון שעלה לראש טבלת הספורטאים העשירים בעולם עם הכנסה של 88 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים
מגזין פורבס פרסם אמש את רשימת הספורטאים העשירים בתבל בשנה האחרונה (יוני 2015 עד יוני 2016). על פי הרשימה כריסטיאנו רונלדו עשה היסטוריה ונהיה הכדורגלן הראשון שעלה לראש טבלת הספורטאים העשירים בעולם.
קראו עוד בכלכליסט
65 אמריקאים
ישנם ספורטאים מ-23 מדינות ברשימת 100 הספורטאים - רובם, 65, אמריקאים. לפי פורבס הם חישבו משכורות, סכומי זכייה בפרסים ובונוסים לצד הסכמי חסות. הם טוענים שהרשימה מורכבת משיחות עם עשרות מומחים מהתעשייה. הסכומים הם בברוטו ללא חישובי מס ותשלומים לסוכנים. כמו כן, בפורבס לא מחשבים סכומים מהשקעות שונות. בשנה שעברה מיוות'ר הכניס 300 מיליון דולר - ושבר את שיא ההכנסות לספורטאי בשנה. השנה הכניס פלויד "רק" 44 מיליון דולר - במקום ה-16 ברשימה.האם התשלומים הללו משתלמים? כנראה שכן. כריסטיאנו רונלדו מקבל מנייקי 13 מיליון דולר - שנראים כמו הסכם מצוין עבור נייקי, שמייצרת לפחות 31 מיליארד דולר בשנה. מדוע? לפי החישובים בפורבס רונלדו יצר שווי חשיפה של 36 מיליון דולר בשנה לנייקי במדיה החברתית בלבד עם 59 פוסטים ב-12 חודשים.
לפי מחקר של Hookit, רונלדו יצר שווי של 176 מיליון דולר במדיה החברתית לכל נותני החסות שלו. רונלדו, שנהיה הספורטאי הראשון עם יותר מ-200 מיליון עוקבים בטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם (60% יותר מכל ספורטאי אחר) מוביל את רשימת הספורטאים במובן הזה. 100 הספורטאים המובילים יצרו שווי של 371 מיליון דולר לספונסרים שלהם עם 6,230 פוסטרים במדיות החברתיות, שיצרו 358 מיליון אינטראקציות. כלומר, רונלדו אחראי לכמעט חצי משווי הספורטאים לספונסרים במדיה החברתית.
השני מבחינת שווי לספונסרים במדיה החברתית הוא סטפן קארי שיצר 23.6 מיליון דולר לספונסרים כגון אנדר ארמור, בריטה ו-Degree. ליאו מסי יצר שווי של 19.3 מיליון דולר לספונסרים שלו במדיה החברתית, ניימאר יצר ערך של 16.5 מיליון דולר וחאמס רודריגס יצר שווי של 16 מיליון דולר. נייקי היא המרוויחה הגדולה עם רווח של 57 מיליון דולר בחשיפה במדיה החברתית - בזכות החוזים שלה עם חצי מ-100 הספורטאים המכניסים ביותר בעולם. אדידס במקום השני מבחינת יצירת ערך במדיה החברתית (30 מיליון דולר), טאג הויאר (11 מיליון דולר) וקוקה קולה (10 מיליון דולר) חברות נוספות שיצרו רווח נאה מחסויות אישיות במדיה החברתית.15 הספורטאים העשירים בשנה האחרונה
1. כריסטיאנו רונלדו, כדורגל - 88 מיליון דולר2. ליאו מסי, כדורגל - 81.4 מיליון דולר
3. לברון ג'יימס, כדורסל - 77.2 מיליון דולר
4. רוג'ר פדרר, טניס - 67.8 מיליון דולר
5. קווין דוראנט, כדורסל - 56.2 מיליון דולר
6. נובאק ג'וקוביץ', טניס - 55.8 מיליון דולר
7. קאם ניוטון, פוטבול - 53.1 מיליון דולר
8. פיל מיקלסון, גולף - 52.9 מיליון דולר
9. ג'ורדן ספית, גולף - 52.8 מיליון דולר
10. קובי בראיינט, כדורסל - 50 מיליון דולר
11. לואיס המילטון, פורמולה 1 - 45 מיליון דולר
12. טייגר וודס, גולף - 45.3 מיליון דולר
13. איליי מאנינג, פוטבול - 45 מיליון דולר
14. ג'ו פלקאו, פוטבול - 44.5 מיליון דולר
15. טום בריידי, פוטבול - 44.1 מיליון דולר
תגובה אחת לכתיבת תגובה