אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנאמנות משתלמת: אפל רוצה לשנות את הדרך שבה אנו רוכשים אפליקציות

הנאמנות משתלמת: אפל רוצה לשנות את הדרך שבה אנו רוכשים אפליקציות

החברה הכריזה על שורה של שינויים משמעותיים באפסטור שבראשם גביית נתח נמוך יותר ממנויים מתחדשים באפליקציות והצגת פרסומות בתוצאות החיפוש. גוגל מיהרה להגיב עם שינוי משמעותי משלה

09.06.2016, 12:22 | עומר כביר

אפל מבצעת שינוי משמעותי במדיניות חלוקת ההכנסות עם מפתחים באפסטור, ותגבה נתח נמוך יותר ממינויים מתחדשים באפליקציות דוגמת ספוטיפיי או נטפליקס - כך גילה סגן הנשיא הבכיר לשיווק בינלאומי באפל, פיל שילר, בראיון לאתר The Verge. במקביל צפויה אפל לבצע שינויים משמעותיים נוספים באפסטור, ובראשם הצגת פרסומות בתוצאות חיפוש.

קראו עוד בכלכליסט

כיום, אפל לוקחת לעצמה נתח של 30% מכל מכירה שמתבצעת באמצעות האפסטור, בין אם מדובר ברכישת אפליקציה בתשלום, בביצוע רכישה חד-פעמית בתוך אפליקציה או ברכישת מינוי מתחדש באמצעות אפליקציה, כמו מינוי לשירות מוזיקה או וידיאו בסטרימינג או לתוכן פרימיום של אתר חדשות.

כעת, לדברי שילר, צפויה אפל לשנות את המדיניות בכל הנוגע לרכישות מינויים, ואחרי שנת המינוי הראשונה יירד הנתח של אפל ל-15% בלבד. כן צפויה החברה להרחיב משמעותית את קטגוריות האפליקציות שבהן ניתן למכור מינויים. "אנחנו נפתח כל מיני קטגרויות, ובהן גם משחקים שמהווים קטגוריה עצומה", הכריז שילר.

ואפל לא לבד. לפי דיווח של אתר recode, גוגל בוחנת אפשרות לבצע שינוי דומה, בהבדל אחד משמעותי - החברה תיקח נתח קטן יותר כבר מהרגע הראשון, ולא אחרי שנה של מינוי. בשלב זה לא ברור מתי תכריז גוגל רשמית על המודל החדש.

שינוי דרמטי נוסף שצפויה אפל להשיק הוא הצגת פרסומות בתוצאות החיפוש באפסטור, שירות שגוגל מציעה בחנות פליי של אנדרואיד מזה כמה וכמה זמן. "חשבנו איך אפשר לעשות את זה בדרך שלקוחות יהיו מרוצים ממנה", אמר שילר. "מערכת המכירה הפומבית שיצרנו תהיה הוגנת למפתחים וגם למפתחים עצמאיים".

כן צפויה אפל לקצר את זמן הבחינה של אפליקציות חדשות ועדכונים לאפליקציות לפני שהם מופצים באפסטור, ושילר מבטיח ש-50% ייבחנו בתוך 24 שעות ו-90% בתוך 48 שעות.

השינוי במודל חלוקת הרווחים עתיד להטיב, בראש ובראשונה, עם אפל עצמה. בטווח הארוך, מינוי מתחדש מכניס הרבה יותר מרכישה או כמה רכישות חד-פעמיות. ביסוס מודל שבמסגרתו משתמשים רוכשים מינויים מתחדשים לתקופות זמן ארוכות - שנים, לא חודשים - עתיד לספק לאפל הכנסות גדולות יותר בשורה התחתונה, גם אם היא לוקחת נתח קטן יותר מהעוגה.

ובתקופה שבה מכירות המכשירים של החברה נמצאות בירידה, כאשר אין צפי לכך שבעתיד הקרוב היא תשחזר את היקפי הצמיחה המרשימים שהציגה אך לפני שנה, הגדלת זרימת ההכנסות ממשתמשים קיימים יכולה להתברר כמקור צמיחה לא מבוטל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות