אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם רכישת הענק של לינקדאין היא הטעות הראשונה של סאטיה נאדלה? צילום: איי פי, בלומברג

מאקרו טכנולוגי

האם רכישת הענק של לינקדאין היא הטעות הראשונה של סאטיה נאדלה?

מיקרוסופט הוציאה כ-26 מיליארד דולר על רכישת חברה לא רווחית, למרות ניסיון מר בתחום הרשתות החברתיות עם שתי יוזמות כושלות. חמש נקודות למחשבה

17.06.2016, 08:14 | רפאל קאהאן

1. לא רווחית. לינקדאין הפסידה כ־166 מיליון דולר בשנה שעברה מול הכנסות של כ־2.9 מיליארד דולר. המניה ספגה ירידת ערך כל כך גדולה שהיא מחקה כמיליארד דולר מהונו של מייסדה ריד הופמן. הדיווחים האחרונים אמנם היכו את תחזיות האנליסטים, אך החברה עדיין הפסידה 46 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016. מספר מנויי הפרימיום בעלייה, אך הם משתמשים ברשת באופן נקודתי שמקשה לסמוך עליהם לצורך הכנסות קבועות.

מימין: מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג מימין: מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג'ף וויינר | צילום: איי פי, בלומברג מימין: מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג

 

2. כבר שם. מיקרוסופט מנסה זה שנים להיכנס לעסקי המדיה החברתית. היא בחנה מספר יוזמות בתחום בשנים האחרונות, מ־Yammer שרכשה ב־2012 ב־1.2 מיליארד דולר ועד SO.CL שהשיקה באותה שנה כרשת חברתית מוכוונת אקדמיה. שתי היוזמות לא התרוממו. החלק המדאיג הוא ששתי היוזמות יועדו במקור כרשתות חברתיות מקצועיות, ו־Yammer כבר משווקת כרשת חברתית פנימית לארגונים. אז למה מיקרוסופט בכלל צריכה את לינקדאין?

3. חוסר ידע. חברות גדולות כמיקרוסופט וגוגל לא מבינות במדיה חברתית. מדובר בתחום שבו נדרשים סוג שונה של תובנות עסקיות. זו הסיבה שכל השחקניות הגדולות בתחום מתמקדות בעיקר בתחום הזה ואינן פוזלות לעסקים אחרים למרות שהן היו מסוגלות לכך. פייסבוק היא הדוגמה הטובה ביותר. מיקרוסופט כבר שותפה בכירה בפייסבוק, מה מנע מהחברה להעמיק את השותפות הזו עוד יותר?

פייסבוק. למה לא להעמיק את השותפות?, צילום: בלומברג פייסבוק. למה לא להעמיק את השותפות? | צילום: בלומברג פייסבוק. למה לא להעמיק את השותפות?, צילום: בלומברג

 

4. לקח מגוגל. אין שום דבר שמיקרוסופט יכולה להציע ללינקדאין שיאפשר לה להתרומם, ולהפך. מיקרוסופט יודעת למכור שירותי תוכנה ארגונית וקצת חומרה. אין לה שום ניסיון במדיה חברתית. גוגל הבינה שמדובר בשדה מוקשים לאחר כמה כישלונות צורבים בתחום. חטא היוהרה נוטה להתנקם בחברות שלא מודות במגבלות שלהן.

4. פרמיה גבוהה. שילוב החברות לא ייטיב עם מצבן הפיננסי של שתי החברות והטמעת חברה בעלת מותג כה חזק עשויה ליצור יותר בעיות מפתרונות עבור מיקרוסופט. אחרי ששילמה פרמיה של כ־50% על לינקדאין מיקרוסופט תתקשה מאד לייצר מספיק הכנסות כדי לספוג את עלות הקנייה. ובסוף היום מנכ"ל לינקדאין ידווח ישירות לסאטיה נאדלה, מה שהופך אותו בפועל לסמנכ"ל. לא ברור עד כמה זה שינוי שהוא יוכל להתמודד איתו לאורך זמן.  

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
בתכלס מיקרוסופט מפנטזת על הגדלת החשיפה למוצרי החברה
בתכלס מיקרוסופט מפנטזת על הגדלת החשיפה למוצרי החברה וההכנסות, על ידי יצירת חיבור בין המשתמשים בלינקדין למשתמשים בתכנת אופיס. הווה אומר, משתמש באופיס שיפנה למשתמש בלינקדין לקבלת ייעוץ על ניסוח של מסמך, הכנת אקסל או מצגת. וזאת על ידי הטמעת הממשק באופיס. זוכרים את הנודניק שנהג לקפוץ בגרסות אופיס ישנות ולשאול אם אתם צריכים עזרה? רק מה, מיקרוסופט לא מבינה שאופיס או הכנת מסמך בוורד, הנה המקום הכי פרטי של המשתמש ושיתוף הנו הדבר האחרון שירצה לעשות עם קולגה מלינקדין. חוץ מזה שהאיחוד האירופאי כבר אמר את דעתו (והעניש בהתאם) כאשר מיקרוסופט כרכה את השימוש בדפדפן שלה יחד עם אאוטלוק.
Ring  |  18.06.16
8.
Same thing was said about Facebook buying whatsapp,
Same thing was said about Facebook buying whatsapp, at the time it didn't make sense to spend so much money on a product that is counter so many things FB is doing. Over the recent year Microsoft is repositioning all of its online products so that the "microsoft graph" would stand in the center of an integrated cloud solution and attract app ecosystem around it (see salesforce and Slack for example). Placing LinkedIn as the engine and database for that graph will instantly enable Microsoft to declare itself as world leader connecting their office360 with most professionals on the western world. 
Eishay  |  17.06.16
לכל התגובות