אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנוע שאוהבים כאן: קטן וחזק

שברולט מאליבו מצוידת במנוע 1.5 ליטר שמצליח להפיק 160 כוחות סוס ‑ ובשקט

19.06.2016, 22:05 | תומר הדר

בפרסומת של שברולט מאליבו החדשה בחור אחד טוען שמאליבו מזכירה לו ב.מ.וו, ובחור אחר אומר שלעיצוב שלה יש קווים איטלקיים. שניהם טועים. שברולט מאליבו מזכירה יותר מהכל את הדורות הקודמים של שברולט מאליבו. ובצדק ייצרו אותה כך, שכן בארצות הברית מאליבו היא רב־מכר. מבחינת שוק הבית העיקרי של שברולט, מאליבו לא צריכה להתחנף ליצרנים אחרים, ובטח לא לנסות ולחקות אותם.

 

 

 

עם זאת, לשוק בישראל כללים משלו, ויבואני הרכב צריכים את עצמם לטעם הישראלי. במקרה של מאליבו, מדובר בשוק מכוניות המנהלים העממיות. בקטגוריה זו הנשק של יונדאי הוא הנעה היברידית; לטויוטה יש אוונסיס עם מנוע קטן במחיר נמוך; ולשברולט יש מנוע טורבו. בקטלוג של שברולט בארצות הברית קוראים לו בפשטות "מנוע בעל נפח קטן", אך המנוע של מאליבו מפתיע לטובה. מאוד. הוא מפיק 160 כוחות סוס מנפח של 1.5 ליטרים, הוא שקט, הוא נמרץ וגם, במפתיע, חסכוני.

יתרון נוסף של מאליבו הוא הגודל: מאליבו היא מכונית ענקית, המשתרעת על כמעט חמישה מטרים. במושב האחורי שלה ניתן כמעט למתוח רגליים. למי שמסיע מאחור נוסעים, גם כאלה שמתנשאים לגובה של יותר ממטר שמונים, מדובר בתכונה חשובה.

תא הנוסעים אמנם גדוש בגאדג'טים, כולל מערכת המאפשרת חיבור לאייפון, אך איכות הפלסטיקה אינה גבוהה. בארצות הברית ניתן לרכוש את מאליבו בגימור הכולל לוח מחוונים יותר נעים למגע. מעבר לכך, מאליבו אמנם מהווה שדרוג ניכר בהשוואה לדורות הקודמים, אך איכות הנסיעה על משטחים משובשים עדיין אינה טובה כמו ברמה אירופית. עם זאת, לשיוט למרחקים ארוכים, מאליבו היא מכונית מצוינת.

שברולט מאליבו, צילום: עמית שעל שברולט מאליבו | צילום: עמית שעל שברולט מאליבו, צילום: עמית שעל

לסיכום, במשך שנים רבות מכוניות שברולט לא הצליחו להתברג בשוק הישראלי בגלל היעדר חידושים טכנולוגיים, כגון מנועים יעילים. כעת, הודות לזינוק הטכנולוגי של שברולט, מאליבו הופכת לדגם בעל סיכויי הצלחה גבוהים בשוק מכוניות המנהלים.

שברולט מאליבו

מנוע: בנזין, נפח 1,490 סמ"ק, הספק מרבי 160 כ"ס, מומנט מרבי 25.5 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 210 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 9.5 שניות

בטיחות: 10 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 5

מחיר: 160 אלף שקל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
1. מאחר ששברולט ואופל הם היינו הך, שברולט
1. מאחר ששברולט ואופל הם היינו הך, שברולט מאליבו היא אופל אינסיניה לחלוטין, מלבד שינויי עיצוב. 2. כיצד לחסוך בדלק ופליטת מזהמים? ישנם יצרנים כמו טויוטה והונדה שדרכם היא הנעה היברידית כלומר: הרכב מונע באמצעות מנוע רגי וגם באמצעות מנוע חשמלי, בהתאם לתנאים. מולם מתמודדת התפיסה של הקונצרנים הגרמניים ה"עממיים" (פולקסווגן-אאודי-סקודה-סיאט ואופל-שברולט) האומרת: הרכב יונע באמצעות מנוע קטן אך מתוגבר טורבו. 3. עלויות הייצור של כלי רכב אלה גבוהות מייצור כלי רכב המונעים רק באמצעות מנועים אטמוספריים בלבד. ייצור מנוע קטן אינו זול משמעותית ממנוע גדול אך תוספת הטורבו מייקרת. בהיברידי – תוספת ההנעה החשמלית המתוחכמת והכוללת גם מצבר מוגדל – מייקרת גם היא. 4. האמינות לאורך זמן של שתי תפיסות ההנעה טרם נבחנה. יש להניח ששני סוגי המכוניות אמינים עד אשר קורית תקלה. 5. ההיברידי די מסובך עם המון חלקים נוספים ו"מוח" ממוחשב יקר. 6. מנוע קטן המניע רכב גדול וכבד באמצעות תגבור טורבו – מועמד להישחק מהר יותר ממנוע אטמוספרי גדול. 7. היתרון של רכב חדש ידוע: שקט תעשייתי לכמה שנים. רכב פרטי, יש להביא בחשבון, מאבד במהירות שיעורים גבוהים מערכו כחדש. 8. אם מדובר במשפחה צעירה אשר מקבלת רכב מהעבודה (ליסינג, ישירות מהעבודה וכו') – משפחה זו יכולה להרשות לעצמה ליהנות מרכב משפחתי בגודל מלא. 9. לעומת זאת, למשפחה צעירה או כל אחד אחר הזקוק לרכב צמוד אך אינו מקבל רכב מהעבודה – הייתי ממליץ לשקול את הצרכים התחבורתיים. כיום יש מגוון של מכוניות קטנות עם מרחב פנימי מפתיע, עם מערכות בטיחות מלאות, עם עיצובים ושכלולים יפים וטובים ועם מנועים אטמוספריים קטנים (אפילו בנפחים של 1,000 סמ"ק) שמפתיעים ביכולותיהם ובחסכנותם, בתוך העיר ואף מחוצה לה. והעלויות – בד"כ פחות מ- 60,000 ₪ לדגמים הידניים ופחות מ- 70,000 ₪ לדגמים האוטומטיים.
Sword  |  08.09.16
לכל התגובות