אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה מתכננת: השקעה של 60-40 מיליארד שקל בפרויקטי תחבורה צילום: אלכס קולומויסקי

הממשלה מתכננת: השקעה של 60-40 מיליארד שקל בפרויקטי תחבורה

מדובר במימון הארכת קווי רכבת קיימים והקמת חדשים - בירושלים, בגוש דן ובצפון - במטרה לשפר את שירותי התחבורה הציבורית

21.06.2016, 21:42 | ליאור גוטמן

משרדי האוצר והתחבורה מתכננים להשקיע 40 עד 60 מיליארד שקל בפרויקטים שונים ברחבי הארץ במטרה לשפר את שירותי התחבורה הציבורית.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר במימון הארכות קו הרכבת הנוכחי בעיר ירושלים, קו נוסף שיתווסף אליו בעתיד ושני קווים חדשים בתל אביב, בהם הקו הירוק (חולון-הרצליה) והסגול (מרכז העיר עד קריית אונו). בנוסף מדובר גם ברכבת שתחבר בין חיפה לנצרת והקו המזרחי של רכבת ישראל.

אלי גרונר, צילום: מרק ישראל סלם / ג אלי גרונר | צילום: מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט אלי גרונר, צילום: מרק ישראל סלם / ג

על פי ההערכות התוכניות יופקדו בידי יזמים פרטיים כפרויקטי PPP (בו היזם מקים ומקבל כסף על שימוש של כלי רכב דוגמת כביש 431) או כפרויקטי BOT (בו היזם משקיע, מתחזק לתקופה של 25 שנה ומעביר את הפרויקט אחרי התקופה לרשות המדינה, דוגמת כביש 6).

מי שהתייחס היום (ג') לנושא הוא מנכ”ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, שהודיע על היקף ההשקעות המתוכנן בכנס השנתי של מכון אהרון למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי הרצליה. יצוין שעל פי ההערכות, מרכזי העיר בישראל דורשים השקעה אדירה של קרוב ל-250 מיליארד שקל רק כדי "ליישר קו" עם השירות והאיכות המקובלת ברוב מדינות אירופה המערבית. 

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
סופסוף מחשבה בכיוון הנכון! 1. כרגע המחשבה הכללית
סופסוף מחשבה בכיוון הנכון! 1. כרגע המחשבה הכללית היא לאמלל את הנהגים מתוך הנחה שאם יהיו מספיק מסכנים - לא יהיה אכפת להם שהתחבורה הציבורית איומה ברוב המקרים. 2. את כל המדינה ניתן לחלק לאיזורים שבתוכם כל התכנון התחבורתי הוא עירוני בלבד. אין שום הצדקה למסילת רכבת כבדה בין כפר סבא להרצליה דרך רעננה.  3. חייבים להפסיק עם הגישה התכנונית של "סבתא באה לבקר את הנכדים או נוסעת לביקורת בקופ"ח" ולעבור לגישה של "העובד צריך להגיע למקום עבודתו ובחזרה - איך עושים את זה?". מחקר סטטיסטי מקיף ויעיל צריך להתבצע על מיהם ה"צרכנים" הפוטנציאלים של התחבורה הציבורית ולא לחשוב רק על אלו שמשתמשים בה עכשיו. 4. זה כולל שבתות וחגים. לא חייבת להיות תחבורה ציבורית רגילה, אבל מתכונת מצומצמת שתהיה מיועדת ל"צרכנים" ספציפיים (לא מבני ברק, אבל מהשכונות הצעירות של ראשון, למשל). 5. אבל זה לא רק הכסף - זה בעיקר הלך המחשבה. אם לא ישנו פה כמה תפישות מיושנות על תחבורה ציבורית, כלום לא יישתנה. גם אם יוסיפו עוד מסילה שם או פה. תכלית התחבורה הציבורית היא לא להיות אלטרנטיבה, אלא להיות בחירה ראשונה עבור כ-ו-ל-ם. איך גורמים לכך היא שאלת המפתח. האם מסילת רכבת לכרמיאל תגרום לתושבי כרמיאל להפחית את השימוש ברכבם? אולי היה אפשר להוסיף עוד קווים או תדירות לאיזורי התעשיה בסביבה.
Cloud  |  22.06.16
9.
עם כל הכסף ששפכו יכלו לרשת את כל
עם כל הכסף ששפכו יכלו לרשת את כל המדינה ברכבות ובמרכז לעשות את כל גוש דן ברכבת תחתית  פשוט גנבו את רוב הכסף עסקנים פוליטיים חברי מרכז וקבלנים מושחתים פוליטיקאים סופר מושחתים מה נשאר פה חוץ מלבנות כבישים לפקקים עשו את כל הטעויות שיש בעולם גנבים
Bowtie  |  22.06.16
לכל התגובות