אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תשלם 50 מיליון דולר תמורת שידורי וידיאו לחברות וסלבריטאים צילום: ויקיפדיה

פייסבוק תשלם 50 מיליון דולר תמורת שידורי וידיאו לחברות וסלבריטאים

הרשת החברתית חתמה על חוזים עם כ-140 חברות מדיה וסלבריטאים שיצרו עבורה תכנים מקוריים לשירות הלייב וידיאו, במטרה להפוך את הפלטפורמה לאחד ממקורות ההכנסה המרכזיים שלה

22.06.2016, 15:11 | עומר כביר

פייסבוק מגבירה את מאמציה בתחום הפקת התוכן המקורי, וחתמה על חוזים עם קרוב ל-140 חברות מדיה וסלבריטאים להפקת תכנים לשירות הלייב וידיאו שלה – כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

בין הגורמים אתם חתמה הרשת החברתית הגדולה בעולם: CNN, "ניו יורק טיימס", Vox Media, "האפינגטון פוסט" ומאשבל. הסלבריטאים שעתידים ליצור תכנים בעבור פייסבוק כוללים את השחקן קווין הארט, שף-העל וכוכב 83% מסדרות הריאלטי על בישול גורדון רמזי, גורו ה"רפואה" האלטרנטיבית דיפאק צ'ופרה, ושחקן ה-NFL ראסל ווילסון. פייסבוק חתמה גם על חוזים עם גופים פחות צפויים, דוגמת מוזיאון המטרופוליטן והמוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע בניו יורק או קבוצת הכדורגל של ברצלונה.

גם כדורגל ואמנות, צילום: גטי אימג גם כדורגל ואמנות | צילום: גטי אימג'ס גם כדורגל ואמנות, צילום: גטי אימג

לפי מסמך שהגיע לידי העיתון, פייסבוק עתידה לשלם במסגרת הסיכומים יותר מ-50 מיליון דולר בסך הכול, כאשר 17 מהחוזים הם בסך יותר ממיליון דולר כל אחד. הגוף שחתם על החוזה הרווחי ביותר הוא אתר באזזפיד, שיקבל 3.05 מיליון דולר תמורת שידורים בין מרץ 2016 למרץ 2017. במקום השני נמצא ה"ניו יורק טיימס" עם חוזה בסך 3.03 מיליון דולר, ולאחריו CNN שחתמה על חוזה של 2.5 מיליון דולר.

לדברי מקורות, התשלום לכל שותף נקבע בהתאם לפופולריות התכנים שלו בפייסבוק, ומספר השידורים החיים שבכוונתו להפיק. חלק מהחוזים כוללים דרישות דוגמת אורך שידור מינימלי, ובמקרים מסוימים שותפים שיעברו את דרישות הסף יזכו לתשלום בונוס.

עם זאת, מדובר בהסדר זמני שנועד למשוך לרשת יוצרים בעלי פרופיל גבוהה, בשעה שפייסבוק בונה מודל תשלומים קבוע, דוגמת חלוקת הכנסות מהצגת פרסומות כפי שעושה גוגל עם יוצרים ביוטיוב. אף שמרבית הכנסות פייסבוק מגיעות מפרסומות, והיא מחזיקה בנתח של 20% מעוגת הפרסום במובייל בארה"ב, החברה טרם הפכה את סרטוני הווידיאו שמשולבים באתרה למקור הכנסה מרכזי.

"רצינו להזמין מגוון רחב של שותפים, כדי שנוכל לקבל פידבק ממגוון ארגונים בנוגע למה עובד ומה לא", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" סגן נשיא פייסבוק לפעילות בינלאומית ושותפות מדיה, ג'סטין אוסופסקי. לדבריו, השותפים השונים נבחרו על סמך ניסיון העבר שלהם בשידורי לייב וידיאו. בנוסף, פייסבוק חיפשה דמויות ציבוריות שיכולות "להפיק ולבחון בקלות סוגים שונים של שידורים חיים".

תגיות