אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החיישנים המהפכניים של Vayyar זכו בתחרות הסטארט-אפים של CTA צילום: אביגיל עוזי

החיישנים המהפכניים של Vayyar זכו בתחרות הסטארט-אפים של CTA

החברה שמפתחת חיישנים זעירים מבוססי גלי רדיו הרשימה את השופטים ותקבל דוכן בתערוכת CES. במסגרת הוועידה הגיעו לביקור בישראל כמאה מנהלים בכירים מחברות הנמנות על CTA

23.06.2016, 11:34 | נמרוד צוק

חברת Vayyar Imaging מיהוד זכתה בתחרות הסטארט-אפים של CTA, התאגדות החברות המארגנת את כנסי CES בלאס וגאס, שנערכה אתמול (ד') במלון דייויד אינטרקונטיננטל בת"א כחלק מ"ועידת המנכ"לים" השנתית של הארגון. שבע חברות התמודדו על הפרס – הצגה ב-CES על חשבון המארגנים. במסגרת הוועידה הגיעו לביקור בישראל כמאה מנהלים בכירים מחברות הנמנות על CTA, בהן קנון, פוג'יפילם, אולפני המאה ה-20 ומיספיט.

קראו עוד בכלכליסט

Vayyar פיתחה חיישן זעיר, מבוסס גלי רדיו, שמאפשר לבצע סוגים שונים של מיפוי וצילום תלת-ממדיים של עצמים בגדלים שונים. בין יישומי הטכנולוגיה מכשיר שיכול להחליף את מתקני הממוגרפיה באיתור גידולים בשד בעלות נמוכה בהרבה, מיפוי של צנרת ואלמנטים אחרים בתוך קירות הבית, מעקב אחר תנועת אנשים בחלל ועוד. החברה הוקמה ב-2011 על-ידי רביב מלמד, לשעבר סגן נשיא חטיבת האלחוט באינטל ישראל, מירי רטנר מבריזקום ונפתלי חייט, לשעבר המדען הראשי של אלווריון. Vayyar השלימה בדצמבר סבב גיוס של 22 מיליון דולר, וגייסה עד כה 34 מיליון דולר סך הכל.

Vayyar Imaging. חיישנים זעירים, צילום: youtube Vayyar Imaging. חיישנים זעירים | צילום: youtube Vayyar Imaging. חיישנים זעירים, צילום: youtube

"כבר היינו ב-CES שנה שעברה, הצגנו בדוכן משלנו ובסוויטה של סמסונג וזכינו להרבה מאוד חשיפה. השנה אנחנו רוצים להראות איך התקדמנו, לחשוף את המוצרים החדשים שפיתחנו, ליצור עוד שותפויות עסקיות ולחזק את השותפויות הקיימות. הטכנולוגיה שלנו לאיתור גידולים בשד, לדוגמה, שמיועדת בשלב ראשון למדינות מתפתחות, נמצאת היום בבדיקות קליניות בישראל והיא נוסתה עד כה על 70 נשים. יש עוד בדיקות רבות שצריך לעשות, המוצר יכול להגיע לשוק תוך מספר שנים, ולהביא למדינות כמו הודו, בה אין שרותי ממוגרפיה בכפרים, פתרון שהתושבים יוכלו להרשות לעצמם. בעתיד האחרון נוכל להביא את המוצר אפילו למשתמשי הקצה הביתה", אמרו ל"כלכליסט" יאן פודקמיין ועופר פמילייר, מנהלי הפיתוח העסקי בחברה.

החברות האחרות שהשתתפו בתחרות הן ארילו שמפתחת מערכת להגנה על מחשבי רכב מפני פריצות והתקפות סייבר, Beyond Verbal שמפתחת טכנולוגיה לזיהוי מצבים רפואיים ומצבים רגשיים באמצעות ניתוח קול, Life Beam שייצרה סייען מבוסס בינה מלאכותית לאימוני כושר, Neura שבנתה פלטפורמת מובייל לאיסוף וניתוח מידע ויצירת תחזיות על התנהגות משתמשים, יצרנית העט החכם OTM וחברת Ozvision המפתחת פתרון לאחסון, הפצה וניתוח מידע בענן.

המגמה: קישוריות

מנכ"ל CTA, גארי שפירו, חשף שורה של נתונים על התערוכה: השנה ביקרו בה יותר מ-104 אלף איש, היא הוזכרה בטוויטר 930 אלף פעם ותכנים המתעדים אותה זכו ל-88.5 מיליון צפיות בסנאפצ'ט ו-470 מיליון צפיות באינטסגרם. בתערוכה של 2017 צפויות להציג 3,800 חברות בשטח תצוגה של 223 אלף מ"ר, כאשר תחומים שיזכו לדגש יהיו בין היתר רובוטיקה, מכוניות אוטונומיות, בית חכם וטכנולוגיות בידור כמו מציאות מדומה, מציאות מוגברת ומסכי 4K.

גארי שפירו, מנכ"ל CTA. "אנחנו לא רוצים לראות בתערוכה 30 יצרניות של כיסויים לטלפון", צילום: אביגיל עוזי גארי שפירו, מנכ"ל CTA. "אנחנו לא רוצים לראות בתערוכה 30 יצרניות של כיסויים לטלפון" | צילום: אביגיל עוזי גארי שפירו, מנכ"ל CTA. "אנחנו לא רוצים לראות בתערוכה 30 יצרניות של כיסויים לטלפון", צילום: אביגיל עוזי

"המגמה החזקה ביותר שראינו ב-CES 2016 היתה של קישוריות – חיישנים זולים, טכנולוגיות אינטרנט הדברים שמתפתחות בקצב מהיר וחברות רבות שמציגות יישומים יצירתיים בקטגוריה הזו. תחומים נוספים שבלטו היו טכנולוגיות שקשורות לשמירה על הבריאות וכאלו שמסייעות לנהיגה בטוחה יותר", אמר שפירו ל"כלכליסט". "השנה החלטנו לקיים בישראל את פגישת הדירקטורים שלנו והבאנו לכאן כ-100 בכירים, ש-90% מהם לא ביקרו מעולם בישראל. המטרה היא לחשוף אותם לטכנולוגיות ישראליות ולמדינה בכלל, במטרה להיאבק בקונספציות שגויות שיש לאנשים בנוגע לישראל, למשל בנושאי ביטחון אישי. האתגר שעומד בפני הכלכלה הישראלית הוא להראות לחברות בעולם את הפוטנציאל של סטארט-אפים ישראלים".

"כל התערוכות הללו מצוינות, כולן מאפשרות להגיע להרבה אנשים רלבנטיים בזמן קצר וזו הדרך האפקטיבית ביותר להביא מוצר חדש לשוק", אמר שפירו בתשובה לשאלה מדוע כדאי לחברות ישראליות להציג דווקא ב-CES ולא בתערוכות אחרות כמו IFA בברלין או טקרנץ' דיסראפט. "היתרון של CES הוא שאנחנו לא פונים לקהל הרחב אלא מציעים גישה ל-170 אלף אנשי תעשייה, יותר מ-7,000 עיתונאים, ואנחנו ארגון ללא מטרת רווח שפועל למען האינטרסים של התעשייה ומתנהל בשקיפות רבה. לא כל חברה יכולה להתקבל להציג אצלנו, היא צריכה להראות משהו בעל ערך. מצד שני סוגי הקהל שמגיע לתערוכה מבטיחים למציגים שהם לא מבזבזים את הזמן שלהם. אנחנו לא רוצים לראות בתערוכה 30 יצרניות של כיסויים לטלפון".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות