אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנשי התיווך נעלמים מהעולם והטכנולוגיה מאפשרת לעסקים להסתדר בלעדיהם" צילום: אוראל כהן

"אנשי התיווך נעלמים מהעולם והטכנולוגיה מאפשרת לעסקים להסתדר בלעדיהם"

כך לפי רוני זהבי, מנכ"ל Hi Bob בפאנל בנושא תיגר על חברות הביטוח בכנס כלכליסט. ניסים טפירו, מייסד next insurance, "היום המתווך הוא סוכן הביטוח. עם הזמן השוק יהיה מספיק פשוט בלי שיהיה צורך במתווך. בעבר חברות הביטוח ניסו לחסום חברות פינטק אבל היום רודפים אחרינו כדי לשתף פעולה"

28.06.2016, 11:28 | רחלי בינדמן

"המשמעות של הברקזיט לחברות ישראליות הפועלות באנגליה היא שיש אי ודאות גדולה שתימשך זמן רב בין אם זו תגובת שרשרת שעלולה להגיע לסקוטלנד. מצד שני מדובר במשק חזק ואם מדברים עם אנגלים הם בטוחים שיצאו מזה", כך אמר רוני זהבי, מנכ"ל hi bob במסגרת כנס פינטק של כלכליסט. הדברים נאמרו בפאנל שעסק בחדשנות בביטוח בו השתתפו גם ניסים טפירו, מייסד next insurance, תומר רובינשטיין, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי במגדל ביטוח, דוד שפירו, מנכ"ל earnix ואילנית נבון אדסמן, שותפה בסומך חייקין

זהבי הוסיף, "הארוע יכתיב מציאות חדשה ליזמים באנגליה. השאלה תהיה האם המאפיינים הרגולטורים שקבע האיחוד האירופי יישארו. לישראלים דווקא יש הזדמנות מעניינת פה. יזם אנגלי קיבל סטירת לחי שלא יכול להביא מהנדסים ממדינות זרות, אבל דווקא היזם הישראלי מורגל בסתירות מרגע שהחל ויודע להסתגל. בהיבט של היי בוב, הקמנו פלטפורמה שהפוקוס שלה עסקים קטנים באנגליה - מערכת לניהול עובדים. על סמך המידע שהמערכת מייצרת מצליחים לעשות חיתוך חכם שמתאים לחברות ביטוח. אנחנו הופכים לסוכנים שמופלים בביטוחים לעובדים. אנחנו מזהים מקומות בהם הלקוחות לא מקבלים שירות בצורה טובה ובהיבט סוכן הביטוח הדיגיטלי הנחת העבודה שילדינו כנראה לא יפגשו סוכן ביטוח. אנשי התיווך נעלמים מן העולם. הטכנולוגיה מאפשרת לעסקים להסתדר בלעדיהם כי המעסיק והעובדים לבד יהיו מומחים בביטוחים שלהם".

משתתפי הפאנל, צילום: אוראל כהן משתתפי הפאנל | צילום: אוראל כהן משתתפי הפאנל, צילום: אוראל כהן

ניסים טפירו אמר, "אנחנו פועלים בשוק האמריקאי. יש היום טרנד חזק לאנשים להפוך לעצמאיים. מקימים עסק וזקוקים לביטוח. זה כאב ראש כי זה שוק גדול ולא שקוף. לא באמת מבינים את הפוליסות. מטרתנו לפשט התחום ולהקל על בעל העסק לקבל מוצר פשוט ושקוף. אנחנו מציעים חבילת ביטוח מותאמת לעסק. אם אתה ספר יש חשש למשל שמישהו יחליק במספרה. היום המתווך הוא סוכן הביטוח. עם הזמן השוק יהיה מספיק פשוט בלי שיהיה צורך במתווך. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח גדולות. בעבר הן ניסו לחסום חברות פינטק אבל היום רודפים אחרינו כדי לשתף פעולה מתוך הבנה שהשוק הולך להשתנות ואם לא יהיו חלק מזה הן יישארו מאחור".

לדברי זהבי, "חברת הביטוח מקבלת סוכן דיגיטלי שמציע מודל חיתום אחר, אנליטי. זו חיה חדשה אבל הדיאלוג חיובי מול חברות הביטוח".

רובינשטיין ממגדל אמר, "אני לא מסכים שאני מהצד השני של הזירה. החברות בפאנל לא באות להחליף את המבטח אלא את המפיץ. אין בעיה שיהיו עוד ערוצי הפצה. אנחנו עצמנו מפיצים בדיגיטל. אנחנו מוכרים בדיגיטל. נשיק עוד מוצרים. אם הלקוח רוצה לקנות המוצרים עם סוכן הוא יכול וגם בלעדיו, השאלה היא שאלת שירות כן או לא. סוכן הביטוח לא יעלם. נכון שטכנולוגית מכונה יכולה לעשות מה שסוכן עושה אבל בניגוד לנסיעות לחו"ל ששם רמת המעורבות של הלקוח גדולה, בביטוח זה מוצר דחיפה. פוחדים ממנו. לא רוצים להשתמש במוצר. בחלק מהמוצרים צריך סוכן שיסביר למה אתה צריך ולכן לא הכל יוכל להיות בדיגיטל. חוץ ממכירות צריך גם לשים לב לשירות דיגיטלי. גם פדיונות כספים אפשר לבצע דיגיטלית ובשירות עצמי. מגדל מושקעת בעצמה בחברה בשם אנטמיס שמשקיעה בחברות פינטק. ברגע שנמצא טכנולוגיה או פלטפורמה להטמעה במגדל נעשה את זה. אני פחות מאמין בביטוח פיר טו פיר. בביטוח אני משלם ומקווה שכשאצטרך יהיה לצד השני כסף לתת. איפה הלימות ההון והביטחון שיהיה מישהו מאחורי. אני סקפטי לגבי ביטוח בין אנשים".

לדבריו דוד שפירו, "אני פה כי אני צרכן מתוסכל. 30 שנה אני קונה ביטוח ולא קיבלתי מוצר טוב. מה שהולך לקרות זה שהמוצר הביטוחי יהיה באותו איכות אבל יהיה מוטה לצרכן וידידותי לצרכן. גוגל השיקה ב-2012 השוואת מוצרי ביטוח ב-2015 הוא הושק בארה"ב וב2016 זה הכל נסגר. אני רוצה מאד שזה כן יצליח. מה צריך לעשות? צריך להיות שם. לא לוותר כמו גוגל. שנית צריך להיות מומחה בביטוח ולדחוק בכללי ענף הביטוח ולא בכללי הסיליקון וואלי. חייבים להיות מומחים לביטוח".

אילנית נבון אדסמן, שותפה בסומך חייקין, "חברות הביטוח עברו מהפך מחשבתי. עד לפני שנתיים כשדיברנו איתם על פינטק לא באמת היה עם מי לדבר. אבל רואים שינוי אצל החברות הישראליות. יש חלק שעדיין מסתכלות על הרווח בטווח הקצר אבל רובן מבינות שצריך לשנות את אופן ניהול העסקים ולהסתכל טווח ארוך ולבחון גם דרישות הון וצרכי הון. מערכות הליבה בחברות הביטוח עוד ישנות ולא מעודכנות. זה לא זול להחליף. חלק מדרישות ההון החדשות מדברות על מעבר לחישוב הון כלכלי ונכסי התוכנה ימחקו כחלק מחישוב דרישות ההון.  אנו מדברים עם הרגולטור כדי שיאפשר לחברות שישקיעו בפינטק לא למחוק את הנכס הזה".

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
וגם השם שלך בתגובה נקרא "בומרנג". שמת לב?
וגם השם שלך בתגובה נקרא "בומרנג". שמת לב? זה באמת בומרנג של הפסד בגלל חשיבה לקויה. בשכירות ל הייתי ניגש למתווך לעולם וזה גם מעצבן שבעלי הדירות מוסרים מפתח למתווך,ולכן הבעיה היא עם בעלי הדירות שלא פונים אלינו ישירות. אבל במכירה - רק מתווך מיומן שהראה דירה 30 פעם יכול להגיד לבעל הדירה שאף אחד לא רוצה את הדירה שלו ולסחוב אותו למחיר נמוך בהרבה. אם הבנת אז הבנת ואם לא - תישאר בשלך. אותנו הקונים והשוכרים מעניין מחיר נמוך,ואין לנו שום שנאה למתווך שעוזר לנו לרכוש דירה בזול - וכל זה עבור אחוז אחד או אחוז וחצי שזה כלום לעומת 20 אחוז פחות ממחיר הדירה. חשבון פשוט ואינטרסנטי אני עושה כי אני דואג רק לעצמי 
יואב255  |  28.06.16
1.
איזה שטויות! קניתי דירה דרך מתווך בעשרים אחוז
איזה שטויות! קניתי דירה דרך מתווך בעשרים אחוז מתחת לשווי שלה בזכותו ,וחבר שלי קנה באותה כניסה קומה מעליי דירה הרוסה בדיוק באותו שטח ואותו עיצוב - ב- 250 אלף שקל יותר! אבל מה? פששש הוא לא שילם דמי תיווך - איזה גבר הוא יצא!! חחח ,הרי הוא הפסיד כסף שאתו הוא יכל לקנות מרצדס חדשה! ולכן התגובה שלך לא לעניין. 
יואב255  |  28.06.16