אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היכונו לפקקים: שינוי כיכר דיזנגוף יחל בחודשים הקרובים ויסתיים בסוף 2017 צילום: איתי פורטיס

היכונו לפקקים: שינוי כיכר דיזנגוף יחל בחודשים הקרובים ויסתיים בסוף 2017

בשלב ראשון תיהרס הכיכר המוגבהת ותיבנה כיכר חדשה. לשלב השני יש 2 חלופות להפרדת הכיכר מהכביש. עלות הפרויקט - 60 מיליון שקל

29.06.2016, 12:06 | דותן לוי

פרויקט הנמכת כיכר דיזנגוף והחזרתה למפלס הרחוב נמצא בשלבים אחרונים לקראת ביצוע, כאשר בימים אלו מקודם שלב התכנון המפורט והעבודות צפויות להתחיל בחודשים הקרובים ולהסתיים בסוף שנת 2017. עלות הפרויקט עומדת על כ-60 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

חלופות התכנון המוצעות לפרויקט הוצגו ונדונו אתמול (ג') בעירייה. בשלב ראשון תיהרס הכיכר המוגבהת ותיבנה כיכר חדשה, ישוקמו מערכות תת-קרקעיות, כבישים ומדרכות, פסל אגם ימוקם מחדש במרכז הכיכר ויסלל שביל אופניים.

כיכר דיזנגוף בשנת 1968, צילום: דוד רובינגר כיכר דיזנגוף בשנת 1968 | צילום: דוד רובינגר כיכר דיזנגוף בשנת 1968, צילום: דוד רובינגר

בשלב הבא יש 2 חלופות עיקריות: הראשונה כוללת "קפל קרקע" בהיקף הכיכר הפנימית שישלב גם מדרגות ישיבה, בשילוב עצים המייצרים הפרדה בין הגן המרכזי לכביש שמסביב. חלופה שנייה תגביה מעט את הכיכר הפנימית מפני הקרקע, ותייצר הפרדה מדורגת בין הגן המרכזי לכביש שסביב.  

2 החלופות לתכנון הסופי של הכיכר

 קפל קרקע קפל קרקע  קפל קרקע
 הגבהה קלה הגבהה קלה  הגבהה קלה

הכיכר מחולקת לאזור מגונן בהיקף ואזור מרוצף רחב, בו ישולבו פינות ישיבה, סביב הבריכה והפסל ובינות העצים.

הכיכר מתוכננת כמרחב שלם אחד שיאפשר מרחב להולכי רגל, רוכבי אופניים ונוסעים ברכב. בעירייה מתכננים להתאים את הכיכר לפעילויות ושימושים שונים כמו למשחק ומנוחה, וכן אירועים והתכנסויות עירוניים. כמו כן באירועים וימים

מיוחדים ניתן יהיה לסגור את הכביש לתנועה ולקבל מרחב גדול לפעילות.

כיכר צינה דיזנגוף, הקרויה על שם אשת ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזינגוף, הוקמה בשנת 1938 וכמעט מיד לאחר חנוכתה הפכה למוקד עירוני מרכזי שריכז סביבו קהל רב. לאורך שנים סימלה הכיכר את המרכז הפיסי של העיר, אך בשנת 1976 הוחלט לבצע בה שינוי תחבורתי שהוביל לשינוי במבנה הפיזי של הכיכר , היא חודשה והוגבהה מעל פני הקרקע.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר: "כיכר דיזנגוף היא סמל לעשייה שנעשתה בעבר, כאשר תפיסת העולם העדיפה את הרכב הפרטי ולקחו רחוב עירוני והפכו אותו למחלף תחבורתי. הורדת הכיכר למפלס הרחוב יש בה אמירה חברתית חשובה ותרומה למרחב הציבורי".

תגיות