אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נספרסו מאבד נתחי שוק ליריבו הזול נסקפה דולצ'ה גוסטו צילום: דנה קופל

נספרסו מאבד נתחי שוק ליריבו הזול נסקפה דולצ'ה גוסטו

הסיבה למפנה היא ההאטה בשנים האחרונות בצמיחה של המותג הידוע - מסביבות 30% בשנה בעשור האחרון ל-7% בשנה האחרונה

30.06.2016, 09:15 | בלומברג

נספרסו בסכנה לאבד את התואר המותג המועדף על הבעלים נסטלה, לטובת יריבתה הזולה יותר, נסקפה דולצ'ה גוסטו. הסיבה העיקרית למפנה היא ההאטה בשנים האחרונות בצמיחה של המותג הידוע. נספרסו, שהושק לפני שלושה עשורים, נחשב למותג הרווחי ביותר של ענקית המזון, אולם בשנים האחרונות נרשמה האטה בצמיחת המותג מסביבות 30% בשנה בעשור האחרון ל־7% בשנה שעברה, בעיקר מכיוון שחברות מתחרות החלו למכור קפסולות זולות יותר שמתאימות גם למכונות של נספרסו.

יתרה מכך, במערב אירופה, שנחשב לשוק הליבה של נספרסו, נתח השוק שלה הצטמצם ל־25% ב־2015 משיעור של 32% שנרשם ב־2010, כך לפי נתוני חברת המחקר יורומוניטור. לעומת זאת, באותה תקופה נסקפה דולצ'ה גוסטו התרחב לנתח שוק של 12% מ־8.1%. המותג הושק ב־2006 ומציע קפסולות ומכונות קפה זולות יותר. כחלק מהמאמצים המוגברים שמשקיעה נסטלה בדולצ'ה גוסטו, היא פתחה בשנה שעברה את המפעל הראשון של המותג מחוץ לאירופה, בברזיל, שמצטרף למפעלים קיימים בספרד, גרמניה ובריטניה. "השרביט הועברה הלאה", מסכם את המגמה רוברט וולדשמידט, אנליסט בחברת ליברום קפיטל בלונדון.

מכונת נספרסו, צילום: דנה קופל מכונת נספרסו | צילום: דנה קופל מכונת נספרסו, צילום: דנה קופל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות