אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פייסבוק שוב משנה את הפיד: פחות חדשות, יותר תמונות של תינוקות

החברה הודיעה על שינוי האלגוריתם שמתעדף את הניוזפיד כך שיציף יותר פוסטים מחברים ומשפחה. היא אף פרסמה לראשונה מניפסט בשם "ערכי הניוזפיד" בו פרטה את שלושת העקרונות שמנחים אותה

30.06.2016, 11:09 | נמרוד צוק
פייסבוק שוב משנה את האלגוריתם שקובע את סדר הפוסטים בניוזפיד: החברה הודיעה כי תעדכן אותו כך שיציג יותר תכנים אישיים שהחברים ובני המשפחה של המשתמש מפרסמים, על חשבון פוסטים של דפים מסחריים.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כשנה, כותבת החברה בפוסט, בוצע בפיד שינוי קודם ברוח דומה שנועד לאזן טוב יותר בין שני סוגי התכנים, אבל לדבריה גם לאחר העדכון משתמשים רבים עדיין מודאגים מהאפשרות שיפספסו עדכונים חשובים מחברים שאכפת מהם, דבר שמטריד במיוחד כאלו עם מספר גדול של חברים.

ברשת החברתית פרסמו גם מניפסט על "ערכי הניוזפיד", צילום: שאטרסטוק ברשת החברתית פרסמו גם מניפסט על "ערכי הניוזפיד" | צילום: שאטרסטוק ברשת החברתית פרסמו גם מניפסט על "ערכי הניוזפיד", צילום: שאטרסטוק

החברה לא נכנסה הפעם לפרטים בנוגע לשינוי, כפי שהיא נוהגת בדרך כלל, ורק הצהירה כי השינוי אמור "להציף גבוה יותר בפיד פוסטים מחברים שאכפת לך מהם". מפעילי דפים, היא הסבירה, עלולים לסבול מירידה מסוימת בטראפיק, כאשר דפים שעיקר הטראפיק שלהם מגיע משיתופים ותגובות של המבקרים ייפגעו פחות.

בנוסף החברה פרסמה מעין מניפסט תחת הכותרת "ערכי הניוזפיד", בו היא שוטחת את העקרונות שמנחים אותה בדירוג התכנים. "כאשר השקנו את הניוזפיד ב-2006 אי אפשר היה לדמיין את האתגרים שעומדים בפנינו כיום: מידע בהיקף שאף אחד אינו יכול לעכל. זו הסיבה שהתחלנו לדרג את הפוסטים, ואם הם מדורגים לא נכון, אנשים עוזבים את האתר בתחושה של חוסר סיפוק". שלושת העקרונות המובילים שמנחים אותה כעת, בעקבות פידבק שקיבלה לאורך השנים מהמשתמשים, אומרים בחברה, הם "חברים ומשפחה לפני הכל", "הפיד צריך לספק מידע מועיל", ו"הפיד צריך לבדר".

המהלך עשוי להטריד כמה משותפי התוכן של פייסבוק, בהם השקיעה החברה בחודשים האחרונים מאמצים גדולים בהשקת פיצ'רים כמו "סיפורים מיידיים" שמציג כתבות בתוך הפיד או "לייב וידאו", אותו השיקה החברה כשהיא משלמת לשורה של סלבס וחברות מדיה כדי שיצרו תכנים באמצעותו ויעזרו לה לדחוף אותו. בניו יורק טיימס וב-Vox, עם זאת, האחראים לשיתוף הפעולה עם פייסבוק אמרו כי הם מבינים את הצורך של החברה וכי אין בכוונתם לבצע שינויי אסטרטגיה משמעותיים בעקבות המהלך.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פייסבוק מיותרת! הפלטפורמה היא מסוכנת ומיותרת בעולם, אין
פייסבוק מיותרת! הפלטפורמה היא מסוכנת ומיותרת בעולם, אין פה ממש טכנולוגיה פורצת דרך אלא תועלת מידע שיושבת לאנשים במכשירים ובמחשב ושואבת להם את הזמן והפרטים האישיים, פלטפורמה להפצת שינאה, הגדלת צרות העין והקינאה, פלטפורמה לאלימות מילולית, כל הגורמים השליליים בעולם חוגגים בזמן שאזרחים תמימים נפגעים בכל פעם ובכל הזדמנות. אם החמאס לדעאש מגייסים בזה מחבלים ומעודדים רצח למה אנחנו צריכים את זה? עשו לעצמכם טובה להתנתק.
AirBalloon  |  04.07.16