אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לינקדאין הייתה על הכוונת של גוגל, פייסבוק וסיילספורס לפני שנרכשה על ידי מיקרוסופט

לינקדאין הייתה על הכוונת של גוגל, פייסבוק וסיילספורס לפני שנרכשה על ידי מיקרוסופט

הרשת החברתית שנמכרה למיקרוסופט ב-26 מיליארד דולר חוזרה במרץ על ידי כל ענקיות האינטרנט. זו גם כנראה הסיבה לתג המחיר הגבוה שסאטיה נאדלה שילם עבורה

03.07.2016, 12:43 | רפאל קאהאן

לינקדאין, הרשת החברתית שנמכרה למיקרוסופט לפני מספר שבועות תמורת 26 מיליארד דולר, עמדה במרכזה של מלחמת רכישה בין כל ענקיות האינטרנט. על פי דיווחים מ-Recode ומה"וול סטריט ג'ורנל" מסוף השבוע, בין החברות שהביעו התעניינות היו גוגל, פייסבוק, סיילספורס ועוד חברה ששמה לא נחשף.

קראו עוד בכלכליסט

התחרות שהתפתחה בין מיקרוסופט לסיילספורס על הרכישה הייתה ככל הנראה הסיבה העיקרית למחיר הגבוה ששילמה הראשונה עבור לינקדאין. שהכריח את מנכ"ל מיקרוסופט המחיר המקורי שהוצע על ידי סאטיה נאדלה עמד על כ-160 דולר למניה, בעוד שסיילספורס הגישה הצעה של בין 160 ל-165 דולר, כך על פי ה"וול סטריט ג'ורנל". 

סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג'ף וויינר. ההצעה המקורית עמדה של 160 דולר למניה | צילום: איי פי, בלומברג סאטיה נאדלה ומנכ"ל Linkedin ג

לאחר שלינקדאין סירבה להצעות הראשונות, סיילספורס העלתה את ההצעה ל-171 דולר. באותו שבוע נערכה פגישה בין ביל גייטס נפגש לריד הופמן, בה מיקרוסופט הציעה כ-172 דולר למניה. שבוע לאחר מכן הציעה מיקרוסופט 182 דולר למניה וסיילספורס השוותה את הצעתה, אך הגדילה את מרכיב המזומן בהצעה. לינקדאין המשיכה לשבת על הגדר ושיחה של מנכ"ל הרשת החברתית עם נאדלה, בו אמר ג'ף ויינר שהוא יוכל לעמוד מאחורי הצעה של 196 דולר למניה מול הדירקטוריון סגרה את העסקה באופן סופי.

התוצאה של מלחמת המחירים הזו הייתה תוספת של כ-22% על סכום ההצעה המקורי של מיקרוסופט. גוגל החלה להביע התעניינות בלינקדאין כחודש לאחר ההצעות הראשונות של מיקרוסופט וסיילספורס, אך לאחר פגישות גישוש בין ריד הופמן לנציגי החברה, החליטו במאונטיין ויו לא להמשיך במגעים והציעו ללינקדאין שיתוף פעולה מסחרי במקום. המו"מ עם פייסבוק היה אפילו קצר יותר והסתכם בפגישה עם מארק צוקרברג שהחזיר תשובה שהוא לא מעוניין לאחר 6 ימים. 

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
הייתה חדשנית אבל פחות.. אפילו עוהדי מיקרוסופט העידו
הייתה חדשנית אבל פחות.. אפילו עוהדי מיקרוסופט העידו לאחרונה כי בתקופה של נאדלה הם "עשו דברים שלא עשו מעולם".. החדשנות היא היותר בהתווית אסטרטגיה חדשנית, וניצול מקסימום הידע, העוצמה והמשאבים מכל עובד ועובד בחברה.. אכן נאדלה הרבה יותר קשוח מבאלמר כי לו לעומת באלמר יש יעדים וקווי יסוןד חדים וברורים.. אין ספק כי עוד נמשיך לשמוע ולראות עוד הרבה דברים טובים מנאדלה שעד כה הוביל אותה בהלחה ועשה לה רק טוב..
Paw  |  08.07.16
6.
תגובה מטעה זו הינה בבחינת הבל הבלים!! אין
תגובה מטעה זו הינה בבחינת הבל הבלים!! אין למיקרוסופט לסטות מתחום התוכנות הכבדות ומשלל עיסוקיה כיום ולהתמקד רק באינטרנט ובענן - כהגדרתך, אלא לטפח תחום זה בנוסף לשאר התחומים.. אף חסרה איננה יכולה להתפתח ולצמוח רק מתחום האינטרנט - ונכון יהיה לה בשלל התחומים, ברמה כזו או אחרת!! אם היא איננה מצליחה בתחום הסלולר אטז עליה לזנוח אותו? לא.. אלא עליה להפוך אותו למוצר לשוק העסקי (לרובו ככולו) ולהפסיק למכור כמעט את המוצר לשוק הצרכני!! קצת כלכלה לא תזיק בעניין, כי אם הטעייה כבר נעשתה פה לא פעם!!
Dog  |  04.07.16
5.
מיקרוסופט בכלל לא מטומטמים!! תחשבו מה הם יכולים
מיקרוסופט בכלל לא מטומטמים!! תחשבו מה הם יכולים לעשות עם כל הפטנטים של לינקדאין ולהטמיע אותם בשירותי הענן (AZURE) שלה, אאוטלוק ועוד.. הדבר יחזק את הענן של מיקרוסופט משום שזאת לא עוד חברה - אלא בעלת הרבה מאוד דיווידנדים בתחום העסקי - וכעת מיקרוסופט תוכל להשתמש בכולן.. הדבר יעזור למיקרוסופט לשלוט טוב יותר בשרשרת הייצור שלה - מהכנת המוצר - ועד להגעתו ללקוח (וגם אם מדובר במוצר כדוגמת AZURE ולא רק אאוטלוק ותוכנות "רגילות" יותר).. זה יעזור לה לין טוב יותר את צרכי הלוקוחות העסקיים שאליה היא פונה - וכיצד לייעל ולשפר את מוצריה לטובתם..
Dog  |  04.07.16
לכל התגובות