אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חתונת הכסף צילום: צביקה טישלר

חתונת הכסף

טל מאור זינגרמן מכרה בשבוע שעבר את הבלוג שלה "כלות אורבניות". עכשיו היא מתקדמת עם הקהל ופותחת בלוג על היריון

04.07.2016, 09:08 | מורן לונדון

רבים עדיין לא מבינים את המשמעות העסקית של הבלוגוספירה, ושאלות כמו איך עושים כסף מבלוגים ולאן זה הולך ממשיכות להישאל חדשות לבקרים. אלא שבינתיים בלוגים בינלאומיים כמו MAN REPeller ו־BLONDE SALAD כובשים את מיקומם כמגזינים אינטרנטיים שנחשבים קריאת חובה.

ישראל לא נעדרת מהחגיגה. בשבוע שעבר בלוג החתונות המצליח "כלות אורבניות" עשה אקזיט, שלפי השמועות בתעשייה נאמד במיליון שקל. אולי לא מדובר בסדר הגודל שאנחנו רגילים אליו בבועת הסטארט־אפים, אבל מאחר שהבלוגים תמיד נחשבו אאוטסיידרים לבועה חייבים להודות שמדובר בהישג מרשים מאוד.

השקעה בצילום ובעיצוב

טל מאור זינגרמן, בת 32 מכפר סבא, הקימה את כלות אורבניות ב־2010 עם שותפה. "תכננתי את החתונה שלי ואני טיפוס של רשת, שואבת משם את המידע. דווקא בנושא החתונות לא כל כך מצאתי את עצמי בימים ההם", היא מספרת. כמעצבת גרפית שעיצבה עבור בלוגים של אחרים החליטה מאור זינגרמן מיד שזה יהיה נושא הבלוג שלה: "ראיתי בלוגים של חתונות מחו"ל והתאהבתי. היה שם כל מה שאני אוהבת במקום אחד: השקעה בצילום ועיצוב כמו שלא מצאתי בבלוגים בארץ. זה מה שרציתי עבור הבלוג שלי".

במקביל פתחה סטודיו לעיצוב גרפי, כי זה היה המקצוע שלה, אבל בתוך כמה חודשים בלבד כלות אורבניות תפס תאוצה מטורפת ולקח את כל זמנה ומרצה. "ככלה טרייה הייתי עמוק בתוך העולם הזה וגם החברות שלי היו בעולם הזה בשנים ההן".

אחד הפרמטרים של מקצוע הוא היכולת שלו להכניס כסף. מה קורה כשהעבודה היא בלוג?

"שאלנו את עצמנו איך עושים מזה כסף. הרעיון באמת היה להתפרנס מהבלוג, אז ישר העלינו באנרים. מכרנו אותם בגרושים כי אנשים לא באמת הבינו למה הם צריכים לפרסם אצלנו. אבל גייסנו כמה, ולאט לאט הגיעו פניות לפרסם אצלנו".

תכנים שיווקיים לא סותרים את המהות האובייקטיבית של בלוג?

"לא. אף שמי שבפנים משלם על כך, הקפדנו להכניס רק נותני שירותים שמתאימים לאופי של כלות אורבניות. בלי סלקציה זה לא היה עובד".

מתוך הבלוג "כלות אורבניות", צילום: כלות אורבניות מתוך הבלוג "כלות אורבניות" | צילום: כלות אורבניות מתוך הבלוג "כלות אורבניות", צילום: כלות אורבניות

ההחלטה למכור לא עומדת בניגוד לעובדה שחלק מהקסם של הבלוג הוא הנימה האישית של מי שעומד מאחוריו?

"נכון. ולכן אני בינתיים ממשיכה לתפעל אותו. מלבד זאת, רועי גזית, הבעלים של Wedreviews, שקנה אותנו, לא מתכוון לשנות בו כלום. כבר קיבלתי הצעות בעבר ולא הסכמתי, כי לא סמכתי על אף אחד, אבל רועי הוא הידיים הטובות ביותר".

אני האמנתי בבלוג

בשלב הזה עולות אצל מאור זינגרמן דמעות של התרגשות, ומאחורי הדמות העסקנית מופיעה גם הנימה האישית: "עבדתי קשה מאוד שש שנים. הרבה מסביבי לא האמינו במה שאני עושה, כי זה היה מקצוע חדש בלי קבלות. אמרו לי שאם הייתי

משקיעה במקצוע העיצוב את המרץ שאני מנתבת לכלות אורבניות, הייתי יכולה להצליח. ולמרות הכל אני האמנתי בזה, ועכשיו זה קרה. אני עדיין לא מאמינה. המונח כלות אורבניות הפך להיות שגור. אני כל הזמן שומעת על כלות שהשתמשו בו לקראת החתונה, וזה מדהים אותי".

שהצלחת להפוך בלוג לעסק?

"כן. אבל אין קסם. צריך להשתמש בנוסחה של עסק, למצוא דרך להרוויח יותר ממה שמוציאים. טראפיק זה דבר חשוב, אבל צריך טראפיק נכון, שמתחבר עם התכנים, וצריך תכנים שבאמת מדברים", היא אומרת כמי שהצליחה ליצור תנועה של כמעט מיליון גולשים בשנה.

ומה הלאה?

"האמת היא שכבר התקדמתי קצת. עכשיו אני בעולם ההריונות והלידות, וכבר הקמתי את הבלוג 9instyle, שאחד הדברים הכי מדהימים בו הוא שבנות שקראו את כלות אורבניות עוברות אליו עכשיו כהמשך טבעי. ויש עוד הפתעות בקנה".

תגיות