אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משפחתית באמריקה היא מנהלים בארץ צילום: נמרוד גליקמן

משפחתית באמריקה היא מנהלים בארץ

ניסאן אלטימה עושה עלייה, וכדי להקל עליה את תהליך הקליטה, היבואנית רשמה אותה כמתמודדת במכרז רכבי השרים

04.07.2016, 08:28 | תומר הדר

הדבר הראשון שיש לומר על ניסאן אלטימה זה שהיא מתמודדת במכרז רכבי השרים החדש. ייתכן שמדובר בתרגיל שיווקי, וייתכן שמדובר במהלך אמיתי של יבואנית ניסאן, אולם עד לפני שבועות אחדים בלבד ניסאן כלל לא הגישה את מועמדותה, והמתמודדות העיקריות היו שברולט אימפאלה וסקודה סופרב. ואז יבואנית ניסאן הציעה במכרז שני דגמים: את הדגם הבכיר ואת הדגם הפשוט, שהוא הזול ביותר מבין הדגמים המתמודדים.

בדומה לטויוטה קאמרי ושברולט מאליבו, ניסאן אלטימה היא דגם שמיועד בעיקר לצרכנים אמריקאים ונחשב בארצות הברית לרכב משפחתי בסיסי. אלטימה הוצגה לעולם כבר ב־2012, והדגם שהגיע כעת לישראל הוא זה שעבר לאחרונה מתיחת פנים.

ניסאן אלטימה, צילום: נמרוד גליקמן ניסאן אלטימה | צילום: נמרוד גליקמן ניסאן אלטימה, צילום: נמרוד גליקמן

חיצונית, קשה לומר על אלטימה שהיא מכונית נאה. המעצבים ניסו להתחכם ולהעניק לה חרטום בעל אופי עגלגל, שנראה כאילו אינו מתאים ליתר המכונית. גם תא המטען סובל מעודף מוזר של זוויות וקימורים. בפנים, אלטימה עושה בדיוק את מה שמכונית משפחתית אמריקאית צריכה לעשות: היא מרווחת מאוד, ומצוידת בשפע אביזרי נוחות. איכות הגימור גבוהה, אך אין מדובר בתא נוסעים מפנק ומהודר כמו של סקודה סופרב למשל. בולטות בהיעדרן מערכות בטיחות אשר מסוגלות בשעת סכנה להשתלט על ההגה וגם לבלום במקרה של התקרבות יתרה לרכב שמקדימה.

אלטימה מצוידת במנוע המוכר של ניסאן, בנפח 2.5 ליטרים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויעילה, וצורך ליטר של דלק לכל 9.5 ק"מ. מדובר בשילוב טוב מאוד שמקשה על הנהג להבחין בעובדה שמדובר בתיבת הילוכים רציפה, מהסוג שבדרך כלל נוטה למשוך הילוכים יתר על המידה. החיסרון היחיד הוא שלעתים בשעת מאמץ המנוע רועש מעט.

התנהגות הכביש מכוילת ישירות לטעמם של אמריקאים: אלטימה היא מכונית שיוט, כזו שיודעת ללגום קילומטרים בלי למצמץ ולבלוע מהמורות היטב. סביבת המחיה הטבעית שלה אינה כבישים מפותלים, שם היא מעט מאבדת את שלוותה.

בסך הכל, ניסאן אלטימה היא מכונית השייכת לנישה מסוימת, שעברה גיור. בארצות הברית היא מכונית משפחתית, כאן היא מכונית מנהלים. כחבילה, היא מציעה תמורה טובה לכסף, אך אין ספק שהיינו שמחים למערכות בטיחות נוספות.

ניסאן אלטימה

מנוע: בנזין, נפח 2,488 סמ"ק, הספק מרבי 182 כ"ס, מומנט מרבי 24.8 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 210 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־7.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 13.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן 9.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 10

מחיר: 164 אלף שקל

תגיות