אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבים שהכי חסרים בארץ

הרכבים שהכי חסרים בארץ

חוק הרישוי החדש מאפשר ליבואנים מקבילים להביא לארץ דגמים שאינם משווקים פה כיום. בקרוב נתחיל לראות על הכביש דגמים שהיינו צריכים להכיר כבר מזמן: מהמיניוואן של מאזדה המתאים למשפחות בעלות ארבעה ילדים ומעלה עד לרכבי היוקרה של אקורה

04.07.2016, 08:27 | תומר הדר

החוק לרישוי רכב, שאושר בשבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית, נועד להסדיר את כל היבטי ענף הרכב, כולל חלקי חילוף, מוסכים, כל היבטי הביטוח השונים וכמובן הנהלים הקשורים ביבוא רכב. לנוהלי יבוא הרכב יש חשיבות מיוחדת, הן בכל הנוגע ליבוא אישי של רכבים והן בכל הנוגע ליבוא מקביל. בתחום היבוא אישי יוגדרו העוסקים בנושא כ"יבואן זעיר" ויוכלו לייבא עד 20 מכוניות בשנה. ביבוא מקביל יורשו מעתה יבואני רכב חדשים לייבא מכוניות.

כדי "להמתיק את הגלולה" הכרוכה בתחרות עם יבואני הרכב הוותיקים על אותו פלח שוק, מאפשר החוק ליבואני הרכב המקבילים לייבא ארצה רכבים שהיבואנים הוותיקים אינם מייבאים. בנוסף החוק מאפשר לקבל עבור הרכבים שירות, טיפול, חלפים וטיפול בריקולים על ידי המוסכים של יבואן הרכב הוותיק.

סביר להניח כי במהלך החודשים הקרובים ינסו לא מעט גורמים חדשים בשוק הרכב הישראלי להפוך ליבואני רכב. היכולת לייבא לארץ דגמים שהיבואן הוותיק לא הביא עד כה היא הזדמנות הכניסה לשוק של דגמים אלו. זאת מכיוון שליבואנים החדשים יהיה קשה להתחרות בוותיקים על הדגמים הקיימים כבר היום בארץ. לכן סביר שהיבואנים החדשים ישווקו דגמים שאינם משווקים כיום בארץ — אותם דגמים שהיבואנים הוותיקים נמנעו מלייבא ארצה. יצרניות הרכב בעולם מייצרות מגוון דגמים היכולים להתאים לשוק הרכב הישראלי, אך אינם מיובאים מסיבות של רווחיות, חוסר רצון לפגוע בדגמים אחרים ובעיות הקשורות בתחזוקת הרכבים. אלה הם הדגמים שהיינו רוצים לראות בישראל בשנים הקרובות ביבוא מקביל.

טויוטה פוראנר

במהלך השנים האחרונות שוק רכבי הכביש־שטח — ניסאן ג'וק, ניסאן קשקאי, יונדאי סנטה פה ודומיהם — מצוי במגמת עלייה מתמשכת. כתוצאה מכך מושפע פלח שוק נוסף: זה של רכבי השטח האמיתיים. אלה המצוידים בגלגלי ענק ובשלדות מסיביות ומוכנים באמת לצאת ולכבוש את המדבר. הלקוחות מתרשמים בחלקם מן הגובה והתדמית ולא ממש מגלים אכפתיות בכל הנוגע ליכולת השטח ולכן קונים את מה שנראה טוב.

טויוטה פוראנר טויוטה פוראנר טויוטה פוראנר

אלא שבמהלך השנים האחרונות היצע רכבי השטח האמיתיים המוצעים לצרכן הישראלי הולך ומתמעט. הסיבה היא ירידה בפופולריות של טיולי שטח ועלייה במודעות לאיכות הסביבה. בארה"ב לדוגמה המצב שונה: האמריקאים אוהבים לטייל וליצרני הרכב יש בהחלט מה להציע להם. אחד הרכבים הבולטים הוא טויוטה פוראנר — רכב שטח קשוח המבוסס על שלדה המשותפת ללנד קרוזר הנמכר כיום בישראל.

בדומה לקרוב משפחתו הרחוק, הפוראנר מצויד בכל הנדרש כדי לצלוח שטח קשה: שלדת סולם, מערכת הילוכי כוח, בקרת משיכה יעילה המסייעת לרכב להתגבר על מכשולים ואפילו בחלק מן הדגמים נעילה אחורית.

כיאה לרכב המיועד לצרכנים אמריקאים, הפוראנר מצויד במנוע בנזין אימתני בנפח 4 ליטר המוכר היטב למוסכים בישראל מגרסאות הבנזין של הלנד קרוזר. המנוע מפיק 270 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומית בעלת חמש מהירויות.

ניסאן רוג

ניסאן היא חברה שעשתה היסטוריה עולמית בתחום רכבי הכביש־שטח. ניסאן קשקאי היה הרכב הראשון שיישם נוסחה פשוטה ויעילה במיוחד לשיווק רכבים: יצרן הרכב משתמש בפלטפורמה קיימת שעלויות הפיתוח שלה כבר שולמו, ובמנועים ותיבות הילוכים שפיתוחם כבר הושלם — אך העיצוב הוא עיצוב של רכב שטח, לעתים ללא כל קשר ליכולת שטח אמיתית.

הנוסחה יושמה בהצלחה אדירה גם בניסאן ג'וק, אך לקשקאי ולג'וק יש אח גדול המשווק גם הוא בישראל: ניסאן אקס טרייל.

ניסאן רוג ניסאן רוג ניסאן רוג

בשוק הישראלי אקס טרייל משווק כשהוא מצויד במנוע דיזל שאינו תורם למידת האטרקטיביות של הרכב בקרב לקוחות פוטנציאליים. לניסאן אקס טרייל יש בן דוד אמריקאי — ניסאן רוג. הרוג מבוסס על שלדה של ניסאן אקס טרייל וגם דומה לו מאוד חיצונית, אך מכנית מדובר ברכב שונה. במקום מנוע הטורבו דיזל של האקס טרייל, ברוג מותקן מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, המפיק 170 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. גם רמות האבזור המיועדות לשוק האמריקאי נדיבות למדי וכוללות בין היתר מערכות ניווט אינטגרליות.

מאזדה CX9

שוק הרכב הישראלי נחשב לשוק שבו קיימות כמה נישות מיוחדות הנשלטות על ידי מספר מצומצם במיוחד של מתחרים. אחת הנישות הבולטות ביותר היא נישת המיניוואנים מרובי המקומות. כיום משפחה עם ארבעה ילדים, או יותר, המעוניינת ברכב מרווח ושימושי, צריכה לבחור מתוך מספר מצומצם במיוחד של רכבים הניתן לספור באצבעות כף יד אחת. דווקא משום כך בשוק הרכב הישראלי קיים פוטנציאל לרכבים כדוגמת מאזדה CX9. הרכב אינו רק מיניוואן, אלא גם רכב כביש־שטח. על פי נתוני החברה הרשמיים, מדובר ברכב גדול במיוחד: משתרע לאורך של 5,075 מילימטר ורוחבו הוא 1,935 מילימטר, כלומר כמעט 2 מטרים.

גולת הכותרת היא כמובן שלוש שורות המושבים, המאפשרות לאכלס בקלות משפחה גדולה פלוס מטען, אך לא רק. כיאה לרכב הנדרש לשנע משפחה אמריקאית למשך שעות רבות, ה־CX9 מצויד במערכת בידור המתחברת לאינטרנט ומשדרת תכנים למסכים המותקנים בפני מושבי הילדים. למי המעוניין לרדת מעט לשטח, חלק מגרסאות ה־CX9 מצוידות גם במערכת הנעה כפולה. המנוע היחיד המוצע ב־CX9 הוא מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, אשר מפיק 227 כוחות סוס.

מאזדה CX9 מאזדה CX9 מאזדה CX9

הונדה פיילוט

ישראל אינה המדינה היחידה שבה פלח השוק של רכבי הכביש־שטח זוכה להצלחה בלתי מבוטלת. בארה"ב פלח שוק זה זוכה גם להצלחה ניכרת, רק שבארה"ב הכל יותר גדול וכך גם רכבי הכביש־שטח. בעוד בישראל חברת מאיר, יבואנית הונדה, משווקת רק את דגם ה־CRV, בארה"ב הונדה משווקת גם את הפיילוט.

הפיילוט הוא אחיו הגדול של ה־CRV ונחשב לגדול ממנו, חזק ממנו ומפואר ממנו. השלדה של ה־CRV מבוססת על זו של הטנדר של הונדה, הרידג'ליין (שגם אינו משווק בישראל), אך הפיילוט הוא רכב הרבה יותר מפנק ומשוכלל.

המנוע, בנפח 3.5 ליטר, בעל שש בוכנות ומשודך לאחת מתיבות ההילוכים המתקדמות בעולם — מדובר בתיבה בעלת תשעה הילוכים אשר מסוגלת להעביר את כוח המנוע אל הגלגלים הקדמיים, או לסירוגין לכל הגלגלים בחלק מן הגרסאות. היצע האביזרים כולל מערכת התראה מפני סטייה מנתיב אשר מסוגלת להסיט את ההגה בשעת הצורך, מערכת שמירת מרחק הבולמת את הפיילוט בשעת סכנה וגם בקרת שיוט אדפטיבית היודעית להתאים את מהירות הפיילוט למהירותו של הרכב הנוסע לפניו.

הונדה פיילוט הונדה פיילוט הונדה פיילוט

אקורה RDX

אחד מסימני השאלה הבולטים של שוק הרכב הישראלי הוא מדוע מכוניות אקורה מעולם לא יובאו לישראל. אקורה היא חטיבת היוקרה והספורט של הונדה. בפועל, מדובר בחברה שמכוניותיה חולקות עם מכוניות הונדה רכיבים, אך ממוצבות גבוה יותר בשוק. בדיוק כפי שמכוניות לקסוס ממוצבות במקום גבוה יותר ממכוניות טויוטה, ומכוניות אינפיניטי ממוצבות גבוה יותר ממכוניות ניסאן. אלא שאינפיניטי ולקסוס נמכרות בישראל זה שנים. אקורה לא, וחבל שכך, מאחר שהחברה מייצרת כמה דגמים היכולים להתאים היטב לצרכנים בישראל, במיוחד כאלה ששומרים אמונים למכוניות הונדה, אך מעוניינים ברכב מהודר יותר.

ה־RDX הוא בן דוד רחוק של הונדה CRV וחולק עמו מספר רכביבי שלדה, אך בעוד ה־CRV מצויד במנועי בנזין בנפח 2 ליטר בעלי ארבע בוכנות, ה־RDX מצויד במנוע בנזין בעל שש בוכנות, המפיק 279 כוחות סוס.

מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות ולמערכת הנעה כפולה. רמת הגימור של ה־RDX רחוקה מזו של מכוניות הונדה — איכות הגימור גבוהה יותר, כמו גם הבידוד הקולי והאבזור.

אקורה RDX אקורה RDX אקורה RDX

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
אתה צודק בהרבה מדבריך - אך טועה בגדול
אתה צודק בהרבה מדבריך - אך טועה בגדול בכל מה שקשור לתשתיות! ארה"ב היא מדינה מתפרקת ברמת התשתיות שלה: כבישים, גשרים, בטיחות בדרכים. התקנים בארה"ב מיושנים מאוד, לא אחידים בין מדינות, הכבישים הבין-מדינתיים רעועים ביותר, ורוב הכבישים העירוניים עשויים לוחות בטון סדוקים או שבורים שלא הוחלפו שנים. התשתיות בישראל מודרניות בהרבה, מבוססות על תקנים אירופאיים מתקדמים בכל הקשרו בסוגי האספלט, התאורה והתמרור. ארה"ב מפגרת בהרבה. במאמר מוסגר: ישראל מתפעלת תשתיות ברמה גבוהה מכמה וכמה מדינות אירופאיות דוגמת פורטוגל, ספרד ובטח לבטח כבישי יוון...תמיד יש מקום לשיפור - אך ודאי שהתשתיות בישראל טובות מרוב התשתיות בארה"ב.
Seahorse  |  05.07.16
לכל התגובות