אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"שרונה כפו עלינו הנחה של 25% בלילה הלבן" צילום: עמית שעל

"שרונה כפו עלינו הנחה של 25% בלילה הלבן"

העסקים בשרונה מרקט מקרטעים זו תקופה ארוכה, ובעלי המסעדות זועמים על ההנהלה שחייבה אותם למכור בהנחה בלילה הכי רווחי בשנה

04.07.2016, 08:40 | אורנה יפת

"אנשים לא יודעים מה לעשות. אם להמשיך להפעיל את העסק או לסגור", מספר בעל עסק בשרונה מרקט על הקשיים הכלכליים שהסוחרים במתחם סובלים מהם. לא מעט מבעלי המסעדות מפנים את הזעם כלפי הנהלת המתחם, שבלילה הלבן בתל אביב חייבה אותם להשתתף במבצע הנחות של 25%, שעד כה נערך רק בחנויות המתחם. "כפו עלינו את הנחת ה־25% בלילה הלבן", אמר אחד המסעדנים.

קראו עוד בכלכליסט

שרונה מרקט , צילום: מיטל דיין שרונה מרקט | צילום: מיטל דיין שרונה מרקט , צילום: מיטל דיין

בסוף השבוע התקיימה ישיבת סוחרים באחת ממסעדות המתחם, במטרה להציף קשיים ולהיווכח במצבם של כלל העסקים. "הגיעו לישיבה לפחות 60% מהסוחרים, ובהם בעלי המסעדות", מספר מנהל באחד מבתי העסק בשרונה מרקט. "היה שם בעיקר הרבה מרמור. הרבה עצבות. אנשים לא יודעים מה לעשות. אם להמשיך להפעיל את העסק או לסגור. מנסים למצוא פתרונות איך לצאת מהתקופה הרעה הזו. עד דצמבר המצב היה בסדר, אבל אז היו כמה מכות בשרונה מרקט שהגיעו אחת אחרי השנייה. בפברואר פורסם תחקיר בחדשות 2 על פשיטת פקחי משרד הבריאות, שבעקבותיה המרקט חטף מכה רצינית מאוד במכירות. הפיגוע בראשית יוני היה השיא של התקופה הפחות נעימה הזו, והוא הגיע בקיץ, התקופה שכולם חיכו לה בכליון עיניים בתקווה שאנשים יגיעו למתחם". לדבריו, התברר שגם העסקים הגדולים סובלים מקשיים כלכליים. "יש כאן בעיה רוחבית שנוגעת לכולם", הוא אומר.

על רקע ישיבת הסוחרים האריכה הנהלת שרונה מרקט את מבצע הנחות ה־25% על כל מוצרי החנויות במתחם, להוציא המסעדות, לאחר שבשבוע שעבר סירבה לבקשותיהם לעשות כן. בעלת המתחם גינדי החזקות מממנת חלק נכבד מהמבצע, ומחזירה לשוכרים 15% מגובה ההנחה. עם זאת, לטענת סוחרים במרקט הנהלת המתחם, בראשות המנכ"ל שלומי חג'ג', לא יידעה אותם על הארכת המבצע. "למדנו על זה מהשילוט", מסר אחד הסוחרים.

בניגוד להצהרותיו של חג'ג' על "הצלחה מטאורית של המבצע", שוכרי שרונה טוענים כי המבצע החזיר רק 10%–15% מהפדיונות. זאת לאחר שלטענתם ההכנסות ירדו ב־50% מאז הפיגוע בחודש יוני. לטענת חלק מהסוחרים, הנהלת המתחם היתה שאננה ושגתה בהתנהלותה לאחר הפיגוע: "הם היו צריכים להביא לפה ביום שלאחר הפיגוע אוטובוסים מלאים מכל הארץ, אבל היחידים שהיו פה זה צוותי טלוויזיה", אמר אחד הסוחרים.

במקביל לפגיעה בפדיונות הנהלת שרונה מרקט נקלעה לסכסוך מול מסעדת טייגר לילי הפעילה במתחם. ביום חמישי האחרון הפסיקה ההנהלה את אספקת החשמל למסעדה בעקבות עיכוב בהעברת תשלומי השכירות. בית המשפט הורה להנהלת שרונה לחדש את אספקת החשמל והורה ולטייגר לילי להעביר ערבות בנקאית בגובה 20 אלף שקל.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אני לא מגיע לשרונה, לא בגלל הפיגוע, אלא
אני לא מגיע לשרונה, לא בגלל הפיגוע, אלא בגלל שכמעט כל דבר במתחם הזה יקר לכיסי. קוראים לזה מרקט, אבל בדיוק ההפך קורה שם. בפעמים האחדות שהייתי שם היה מאוד צפוף, אנשים ישבו אחד על השני. מחירי המזון ומוצרי הבוטיק היו יקרים לי מאוד.  זו הסיבה שאני לא מתלהב להגיע למתחם. אין שום קשר לפיגוע מבחינתי. נקודה למחשבה - אולי להפוך את המתחם לנגיש יותר כלפי אוכלוסיה ממוצעת? רוב החנויות פונות לאנשים אמידים בלבד.  לטובה אני חייב לציין שהמתחם נראה נהדר ומשדר איכות. הייתי בלא מעט שווקים מקורים בעולם ואף אחד לא מתקרב למה שעשו בשרונה מרקט. ממש שוק בתוך קניון. על זה, שאפו.
Bus  |  04.07.16