אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט־אפ שרץ לזרז את השליחויות

הסטארט־אפ שרץ לזרז את השליחויות

פיתוח של Bringoz הישראלית ממפה מסלולי נסיעה ומחלק משימות בין שליחים כדי לקצר את זמני ההמתנה ולקצץ בהוצאות. עד כה גייסה החברה מיליון דולר

04.07.2016, 08:21 | מאיר אורבך

העלייה בפופולריות של רכישות דרך האינטרנט הפכה את סוגיית המשלוחים לבעיה כאובה עבור החברות הקמעונאיות. בעוד ענקיות כמו אמאזון עמלות על פיתוח ציי רחפנים שיקצרו וייעלו את מערך המשלוחים שלהן, הסטארט־אפ הישראלי ברינגוז (Bringoz) מציע פיתרון אחר שמתיימר לקצר את משכי השליחויות ולחתוך בעלויותיהן עבור בתי עסק. האלגוריתם שפיתחה חברת ברינגוז, שהוקמה בסוף 2015, ממפה את העיר כדי לספק לשליחים את מסלולי הנסיעה הקצרים והיעילים ביותר.

החברה, שמעסיקה 15 עובדים בתל אביב, גייסה עד כה מיליון דולר משורה של אנג'לים ובהם דני הדר ומחברת לוגיסטיקה בינלאומית. כיו"ר החברה משמש ראובן שפיגל, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט.

מימין גרמן בלודיס, דורון בקצ מימין גרמן בלודיס, דורון בקצ'י, אליאב אושרי ואדר צרור מימין גרמן בלודיס, דורון בקצ

האלגוריתם של ברינגוז מזכיר במובנים רבים את המודל שפיתחה Via הישראלית, שביצעה מהפכה קטנה בעולם ההסעות בניו יורק: באמצעות חישוב מסלולי הנסיעות היעילים ביותר והזנת תחנות איסוף והורדה של נוסעים, Via בנתה חברת הסעות המבוססת על מודל מוניות השירות הישראלי במחיר נמוך מהמחירים המקובלים העיר.

"האלגוריתם שלנו מתאים את מסלול השליחות בזמן אמת לנקודות האיסוף והמסירה של משלוחים מרובים הנכנסים למערכת מאזורים שונים. הודות לכך השליח מסוגל לבצע מקסימום שליחויות במינימום זמן ומרחק הודות לשקלול מספר רב של פרמטרים כגון נפח תא המטען, עומסי תנועה, מזג אוויר, דחיפות וגודל המשלוח", אומר מייסד ומנכ"ל החברה דורון בקצ'י.

ברינגוז מפעילה בישראל מערך שליחים עצמאיים שעובד במודל תשלום המזכיר את זה של אובר וגט: כל שליח מקבל תשלום עבור כל שליחות מברינגוז, וברינגוז מקבלת תשלום מבית העסק שהזמין את המשלוח. "40% מעולם השליחויות המקומיות מופעל בידי שליחים עצמאיים", אומר בקצ'י.

החברה לוטשת עיניים אל הכנסות שוק המשלוחים הבינלאומי שמוערכות במאות מיליארדי דולרים בשנה, אך לטענת בקצ'י הותיר מאחור את העסקים הקטנים והבינוניים. "יותר מ־70% מהמשלוחים מתבצעים מבית העסק ישירות לבית הצרכן", הוא אומר. "הביקוש העיקרי למשלוחים מגיע מעסקים קטנים שמשתמשים בשירותי שילוח על בסיס יומי, אך לרוב נתקלים בחוסר הגמישות של חברות השליחויות, שמוטות תפעול ומתמקדות בלקוחות גדולים".

תגיות