אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקדונלד'ס זכתה בבלעדיות על הקידומת Mac במדינות אירופה צילום: יונתן קסלר

מקדונלד'ס זכתה בבלעדיות על הקידומת Mac במדינות אירופה

ביהמ"ש של האיחוד קיבל את טענת הרשת לפיה הקידומת היא סימן מסחרי וקבע שהיא רשאית למנוע מחברות מזון או משקאות לבחור בשם עם קידומת דומה

05.07.2016, 15:36 | מיקי גרינפלד
מקדונלד'סקיבלה בעלות על קידומת  ה-MAC/MC כסימן מסחרי מוכר - כך קבעה ערכאת הערעור של בית משפט באיחוד האירופי, שקיבלה בעניין זה את פיסקת ביהמ"ש האירופי בערכאה נמוכה יותר.  

קראו עוד בכלכליסט

על פי הפסיקה שהתקבלה היום, הקידומת Mac מהווה סימן מסחרי של מקדונלד'ס ובתוקף הבעלות עליו היא רשאית למנוע מחברות מזון ומשקאות במדינות האיחוד לתת לעצמן שם שמתחיל ב-Mac.

בפסיקה בערכאה הראשונה שניתנה ב-2013 נקבע שרשת MacCoffee עושה שימוש לא הוגן במוניטין של הסימן המסחרי של מקדונלד'ס, בשל הקידומת של המותג.

ביהמ"ש קבע שיש דמיון פונטי בין המותג Macoffee ל-McDonald’s ושחיבור הקידומת Mac לשם של חברת מזון או משקעות עשויה להטעות את הציבור שיקשר את החברה למקדונלד'ס.

לחברה הסינגפורית שביקשה להפעיל את רשת הקפה תחת המותג האמור (Future Enterprises) ישנה זכות לערעור נוסף בפני בית המשפט הגבוה לצדק של האיחוד האירופי.

 , צילום: kabobfest.com צילום: kabobfest.com  , צילום: kabobfest.com

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות