אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התקשורת נזכר לערוך שימוע ל-HOT צילום: רמי זרנגר

משרד התקשורת נזכר לערוך שימוע ל-HOT

שנה וחצי לאחר שחברת התקשורת מסרסת את רפורמת השוק הסיטונאי, משרד התקשורת עומד להכתיב לה באילו תעריפים היא תחכיר תשתיות קוויות למתחרות

06.07.2016, 08:42 | אלירן מלכי

משרד התקשורת החל לערוך שימוע לחברת HOT על חוסר שיתוף הפעולה שלה עם רפורמת השוק הסיטונאי, שבמסגרתה היא ובזק מחויבות להחכיר את התשתיות הקוויות שלהן לחברות תקשורת אחרות. הרפורמה יצאה לדרך בתחילת 2015, במטרה להגביר את התחרות בשוק הטלפוניה והאינטרנט, ודרכה חוכרים כיום את תשתית בזק כ־300 אלף לקוחות.

קראו עוד בכלכליסט

השימוע מגיע ל־HOT שנה וחצי לאחר תחילת הרפורמה.. בינואר השנה הודיע משרד התקשורת כי הוא מתכוון לקיים שימוע ל־HOT ברבעון הראשון של 2016, לאחר "שנוכח לדעת כי המחירים שהציעה החברה עבור שירותים סיטונאיים לא היו אטרקטיביים מספיק ולא עוררו ביקושים לשירותיה". לדברי המשרד, השימוע נערך ל־HOT לאחר שראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ביקש לקבוע לחברה מחירי שימוש ותעריפים לשירותים הסיטונאיים שיהיו מקובלים גם על חברות התקשורת שירכשו מהן את השירות.

עד כה משרד התקשורת ערך שימועים בנושא רק לבזק, ובמסגרתם חייב אותה למכור קוויי אינטרנט בתעריפים שהוא קבע לה. מעבר לכך, משרד התקשורת אפשר ל־HOT להמשיך ולהעצים את כוחה בשנה וחצי האחרונות, ששיווקה את חבילות הטריפל שלה ללא שום בעיה, בעוד שלבזק נאסר על שיווק חבילות טריפל משלה.

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר מנכ"לית בזק סטלה הנדלר מנכ"לית בזק סטלה הנדלר

מלבד נציגי HOT, גם החברות סלקום ופרטנר, שמחכירות תשתית במסגרת הרפורמה, הוזמנו לשימוע של משרד התקשורת כדי לאפשר להן להציג את הבעיות שהן נתקלו בהן ברכישת שירותים סיטונאיים מ־HOT. משרד התקשורת הציג בפני החברות את חוות הדעת הכלכלית של חברת פרונטיר הבינלאומית, שבחנה באיזה תעריף HOT יכולה להציע את התשתית שלה לחברות מתחרות, והגיעה למסקנה שהתעריף עומד על 49 שקל לקו אינטרנט. חברות התקשורת הציגו חוות דעת פרטית, שלפיה התעריף הרצוי הוא 39 שקל לקו אינטרנט.

החברות העלו בפני משרד התקשורת בעיות נוספות המקשות עליהן להיות תחרותיות, ובהן הטריפל של HOT, שמקשה עליהן להציע ללקוחות חבילה אטרקטיבית, שכן הן אינן יכולות להתמודד עם שירותי הטלפוניה הזולה של HOT. מלבד זאת, חברות התקשורת ביקשו שמשרד התקשורת ייצור רווח הוגן שיהיה להן משתלם להשתמש בשוק הסיטונאי של HOT, ושהמשרד לא יבטל את ההפרדה המבנית בין HOT ל־HOT נט כדי לשמור על התחרות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד שמע את התייחסות כל החברות בנושא השוק הסיטונאי, וכעת הצוות המקצועי ילמד את התייחסויות החברות שהוצגו, ובשבוע הבא יתקיים סבב דיונים נוסף, שבו ידונו במחירים".

תגיות