אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחצית 2016: שוק המזון לא מתאושש

מחצית 2016: שוק המזון לא מתאושש

השוק חתם את חצי השנה הראשונה עם ירידה של כ-0.5% במכירות, שנבעה בעיקר מקטגוריית המזון. בקרב הספקיות שטראוס מתחזקת, תנובה נחלשת

07.07.2016, 08:33 | נורית קדוש

המיתון בשוק המזון נמשך. את המחצית הראשונה של השנה חתם שוק כלל מוצרי הצריכה עם מכירות בגובה 20.25 מיליארד שקל, ירידה של כ-0.5% ביחס למחצית הראשונה של 2015. כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום המחצית הראשונה של השנה.

את הירידה הגדולה במכירות מובילות קטגוריית המזון והמשקאות שרשמה ירידה בשיעור 0.6% במחצית הראשונה של השנה, ואלו הסתכמו ב־17.36 מיליארד שקל. התייחסות לתוצאות אלה בכפוף לצמיחה הטבעית באוכלוסיה, מציגה ירידה חדה יותר בהיקף הצריכה ותמונת מצב מדאיגה למצבו של שוק המזון. יחד עם זאת, מדובר בשיפור ביחס לשלישון הראשון של השנה, שנחתם עם ירידה של 2.5% ביחס לשלישון הראשון של שנת 2015. עיתוי חג השבועות, שחל השנה ביוני, הביא לעלייה של 4.4% במכירות החודש ביחס ליוני אשתקד וסייע לבלום בלם את הירידה החדה שהיתה יכולה להיות אף יותר.

כמו שוק הצריכה, גם הירידה במכירות הספקים הגדולים נמשכה במחצית הראשונה של השנה. תנובה, קונצרן המזון הגדול בישראל, איבד מתחילת השנה 0.8% מנתח השוק שלו, שהסתכם ב־15.7%. גם קבוצת אסם, שיצאה החודש במהלך הוזלות על סל של 10 מוצרים שהחלה לשווק באריזות מוגדלות, המשיכה לאבד מכוחה ונתח השוק שלה הסתכם ב־10.1% לעומת 10.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

 , צילום: מיקי נעם אלון צילום: מיקי נעם אלון  , צילום: מיקי נעם אלון

מנגד, שטראוס המשיכה את המגמה החיובית שרשמה בחודשים האחרונים וצברה עלייה קלה בנתח השוק במחצית הראשונה וזה הסתכם ב־11.5% לעומת 11.2% במחצית הראשונה אשתקד. הצמיחה בנתח השוק של שטראוס הושגה

בין היתר בזכות הורדת מחירים בקטגוריות שונות ובראשן החלב, הקפה הנמס ומעדני החלב. זאת כחלק מאסטרטגיה עלייה הצהירה החברה בתחילת השנה בפני משקיעים להוריד מחירים לצרכנים. מי שעוד ממשיכה לצמוח בניגוד למגמה היא החברה המרכזית למשקאות שנתח השוק שלה עלה ל־7.3% מ־6.8%. נטו, קבוצת המזון החמישית בגודלה, איבדה מעט מנתח השוק שלה, בין היתר על רקע צמצום המכירות למגה.

מי שספגה פגיעה קשה היא חברת זוגלובק שנתח השוק שלה ירד מ־1.6% במחצית הראשונה אשתקד ל־1.2% השנה, זאת על רקע אזהרת ארגון הבריאות העולמי מצריכת מוצרי בשר מעובד. מדובר בליבת העסקים של זוגלובק, שתידרש לביצוע התאמות משמעותיות לסיטואציה שנוצרה בעקבות המלצות אלה שהובילו את הצרכנים לנטוש את הנקניקים ושאר מוצרי הבשר המעובד. בחודשים האחרונים, פרשו מנכ"ל זוגלובק פיני קמרי וסמנכ"לית השיווק של הארגון אורית ולנט מיכאלי ואת מקומם תפס אלי זוגלובק, יו"ר הקבוצה ובן למשפחת המייסדים.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות