הברקזיט מאיים גם על שינויי אקלים
העולם כולו צריך את אירופה כדי לפעול להפחתת פליטות גזי חממה כפי שסוכם בוועידת האקלים לפני קצת יותר מחצי שנה, אך תוצאות משאל העם בבריטניה עלולות לפגוע ביעדים שהוצבו
היפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי עוד יהיו השלכות כלכליות רבות, אך היא עלולה גם להשפיע גם על נושא קריטי שנמצא על סדר היום הציבורי - שינויי אקלים והטיפול בהפחתת פליטות גזי חממה. קיים חשש כי מדינות שונות באיחוד יתנערו כעת מהמחוייבות האירופית להפחתת פליטות גזי חממה והדבר עלול להשפיע על העולם.
קראו עוד בכלכליסט
כשם שהאיחוד האירופי צריך את בריטניה שתוביל עימו את העידן החדש, כך צריכה בריטניה את חברותיה לשעבר באיחוד - לשם יישום מדיניות, הטמעת ידע וטכנולוגיות חדשות וכד', אשר יאפשרו לעמוד ביעדים. כאמור, שיתוף פעולה הדוק הוא מפתח להצלחה.
בדו"ח חדש של בלומברג שפורסם לאחרונה מוצגות תחזיות תמהיל הדלקים העולמיים, אשר ישמשו לייצור חשמל. מהדו"ח עולה כי הביקוש לחשמל יוכפל ומחירי הפחם והגז יישארו נמוכים. הדו"ח גם מציין כי תירשם צמיחה משמעותית בתחומי האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח ותירשם ירידת מחירי ייצור חשמל בכ 40% וירידת מחירי פאנלים הסולאריים בכ 60% עד לשנת 2040. התחזיות גם מצביעות על התבססותה של המכונית החשמלית. מהדו"ח עולה כי 35% מהמכוניות הפרטיות שיימכרו בשנת 2040 יהיו מכוניות חשמליות, פי 90 (!) ממצבת כלי הרכב החשמליים הנוכחית. המשמעות היא עלייה בביקוש החשמל העולמי ב 8%, כמו גם נתונים מעודדים בנוגע למעבר לאנרגיות מתחדשות, אלא שכאמור, אליה וקוץ בה: אמנם הכנסת אנרגיות מתחדשות והפיכת חלק מהתחבורה לחשמלית יאפשרו הפחתת פליטות מזהמים קונבנציונאליים (תחמוצות גפרית וחנקן, חלקיקים וכד') והפחתת פליטות גזי חממה, אך על מנת ליישם זאת יש צורך, כאמור, בגיוס בינלאומי למאמץ ושיתוף פעולה גלובלי.
בינתיים זה לא ממש קורה. בטח לא כשהברקיזט ברקע.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה