אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חרדת נטישה: הרשתות החברתיות מנסות לבלום את הצניחה בשיתופים באדיבות: פייסבוק

מאקרו טכנולוגי

חרדת נטישה: הרשתות החברתיות מנסות לבלום את הצניחה בשיתופים

על אף העלייה במספר המשתמשים, פייסבוק ואינסטגרם סובלות מירידה בשיתוף תכנים והן מנסות להתמודד איתה באמצעות שינוי האלגוריתם שקובע את סדר הפוסטים בפיד

07.07.2016, 13:44 | הגר רבט

פייסבוק וחברת הבת שלה אינסטגרם סובלות שתיהן מבעיה דומה: על אף עליה יציבה במספר המשתמשים היומיים - אינסטגרם אף עברה לאחרונה את רף 500 המיליון - הן סובלות מירידה בשיתוף התכנים האורגני. אינסטגרם אמנם לא מפרסמת מספרים מדויקים, אבל מדיווח של אתר The Information עולה כי הירידה חמורה מספיק בשביל להדאיג בכירים בחברה. בפייסבוק מדובר בירידה משמעותית של 21% בשנה האחרונה בכלל השיתופים, וירידה של 5.5% בשיתוף תכנים אישיים, להבדיל למשל, משיתוף כתבות ולינקים.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה בשיתופים מעוררת חשש עבור רשתות חברתיות, במיוחד ותיקות כפייסבוק ואינסטגרם, משום שהיא עלולה לסמן תחושת רוויה מצד המשתמשים שמאסו בהן ומחפשים חלופות חדשות ומעניינות יותר.

צוקרברג ופרסיליה צ צוקרברג ופרסיליה צ'ן בחתונתם. יותר תוכן אישי | באדיבות: פייסבוק צוקרברג ופרסיליה צ

שתי החברות בחרו לתקוף את הבעיה בצורה דומה באמצעות שינוי האלגוריתם שקובע את סדר הפוסטים בפיד. בפייסבוק מדובר בשינוי נוסף מני רבים שהפעם מתעדף פוסטים של חברים ובני משפחה על פני פרסומים של גופי תוכן. באינסטגרם החליפו את הפיד הכרונולוגי בפיד שנשלט בידי אלגוריתם ומשיג תוצאה זהה: תמונות ששיתפו חברים מקבלות עדיפות על פני תמונות של סלבריטאים וגופים מסחריים. המחשבה מאחורי השינויים היא שמשתמשים נכונים יותר לשתף תוכן אישי כאשר הם נתקלים בתוכן דומה.

לפייסבוק, על 1.65 מיליארד משתמשיה, אין חלופה אמיתית. היא מכעיסה את המשתמשים כל העת בהחלטות מעוררות מחלוקת ובחדירה לפרטיותם, אבל היא עדיין הפלטפורמה ששבים אליה לבדוק ולפרסם חדשות חברתיות. אינסטגרם, לעומת זאת, טרם ביססה מעמד של שירות שאי אפשר לחיות בלעדיו. הירידה בשיתופים מעידה שמשתמשיה מבקרים על בסיס יומיומי, אבל מהווים בעיקר צופים פאסיביים. המתחרה העיקרית סנאפצ'ט נושפת בעורפה כבר תקופה ארוכה ואפליקציות חדשות כגון Musical.ly מטפסות בדירוג ההורדות בחנויות.

הבעיה שאיתה מתמודדות שתי הרשתות אופיינית לקהילות וירטואליות רבות, בהן גם טוויטר, שבשלב מסוים הופכות לשירות מיינסטרימי ומאבדות את תחושת האינטימיות שאפיינה אותן בתחילה. פייסבוק הצליחה כבר לשרוד את משבר גיל ההתבגרות הזה. כעת מגיע רגע המבחן של אינסטגרם. 

תגיות