אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רשת אושר עד משקיעה במיזם קופות אוטומטיות

השקיעה בסופרסמארט שפיתחה מערכת קנייה חכמה שמתיימרת להתגבר על בעיית הגניבות. פיילוט החל בסניף בתל אביב

13.07.2016, 08:47 | רפאל קאהאן ונורית קדוש

המעבר לקניות מזון אונליין גורם לרשתות הקמעונאיות לחפש פתרונות טכנולוגיים שיתגברו על בעיית העמידה בתור בקופות הפיזיות. רשת המזון אושר עד משקיעה בסטארט־אפ ישראלי בשם סופרסמארט, שמבקש לפתור את הבעיה באמצעות מערכת שמשלבת בין אפליקציה ועמדת צ'קאאוט מהיר, שמאפשרת ללקוח לבצע את התשלום במהירות. השבוע הושק המוצר כפיילוט בסניף הרשת בדרום תל אביב. מייסד סופרסמארט יאיר קלפר הוא קצין יוצא יחידת סייבר מובחרת, בוגר הנדסת מחשבים בטכניון. לדברי מנכ"ל אושר עד יהודה לניאדו, תגובת הלקוחות לפיילוט תקבע אם יורחב לסניפים נוספים.

קראו עוד בכלכליסט

האפליקציה משמשת את הלקוח לסריקת הברקוד של המוצרים ובסוף הקנייה הוא ניגש לעמדת התשלום שמאמתת את תכולת העגלה ומספקת את אישור רכישה וקבלה. שיטה זו מאפשרת תשלום מהיר ללקוח ומייתרת את הצורך באחזקת קופה ועובד.

העמדה מצוידת במספר חיישנים, מצלמות ומשקל שבודקים את תוכן העגלה ומזהים את תוכנה. הדגמה שבוצעה עבור "כלכליסט" הראתה שהעמדה אכן ידעה לזהות את התכולה באופן מדויק.

"זה הצורך העיקרי של הקמעונאים", אומר קלפר. לדבריו, מדובר בטכנולוגיה שונה מזו שמשמשת מדבקות RFID (מדבקות ברקוד), שלדבריו "לא הצליחה. יש בעיה בעיקר בגלל שהחיישנים לא יודעים להפריד בין המדבקות כשהן נמצאות בתוך עגלת סופר בתפזורת".

מערכת סופרסמארט. הלקוחות עדיין נרתעים מעמדות שירות עצמי , צילום: שאול גולן מערכת סופרסמארט. הלקוחות עדיין נרתעים מעמדות שירות עצמי | צילום: שאול גולן מערכת סופרסמארט. הלקוחות עדיין נרתעים מעמדות שירות עצמי , צילום: שאול גולן

סריקה בסמארטפון

 

לפני מספר שנים שופרסל השיקה עמדות שירות עצמי בסניפיה, אך לדברי קלפר מדובר בשיטה שונה. "אנחנו לא צריכים שעובד יבדוק אם תוכן העגלה או הסל תואמים את הצהרות הלקוח", הוא אומר, ומתגאה באימות התכולה שהוא לדבריו הפטנט האמיתי של החברה. במהלך ההתנסות נדרשה העברה של כרטיס האשראי בקופה שהותקנה בצמוד למערכת.

 

זאת לדברי קלפר מאחר והמערכות של אושר עד אינן תומכות בסליקה דרך האפליקציה, אף שזו תכונה שקיימת בטכנולוגיה של סופרסמארט. "יש בעולם כלים דומים אבל פרימיטיביים יותר שמחייבים סריקה בסורק ייעודי", אומר לניאדו. "כאן לא צריך להמתין שתתפנה עגלה ספציפית או סורק. כל לקוח שמחזיק סמרטפון יכול להוריד את האפליקציה ולבצע את הקניה החכמה".

קלפר טוען כי חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם רשת סופרמרקטים שחולשת על מספר אלפי חנויות באירופה ואסיה. המשקיעים העיקריים בסופרסמארט הם בעלי רשת אושר עד ומשקיעים פרטיים שקלפר לא מוכן לנקוב בשמם.

מנכ"ל אושר עד יהודה לניאדו. תשלום מהיר, צילום: אוראל כהן מנכ"ל אושר עד יהודה לניאדו. תשלום מהיר | צילום: אוראל כהן מנכ"ל אושר עד יהודה לניאדו. תשלום מהיר, צילום: אוראל כהן

עמדות לא פופולריות

 

עמדות שירות עצמי לא זכו עד כה לפופולריות גדולה. רשתות כוולמארט, קוסטקו התקינו כ־10,000 עמדות של NCR במהלך 2013 אך פירקו אותן במהרה. מחקר שנערך בבריטניה מצא שאחד מתוך שלושה קונים ויתרו על ביצוע רכישה בעקבות ניסיון שלישי עם קופות שירות עצמי.

עם זאת, מחקר אחר שנערך בבריטניה באותה שנה העריך שמספר העמדות לשירות עצמי בעולם צפוי לטפס לכ־60 אלף עד 2018, לעומת כ־27 אלף קופות פעילות ב־2012.

אחת הבעיות העיקריות של קופות אלה היא חוסר היכולת לוודא שמה שהלקוח מעביר בקופה הוא סך כל המוצרים שאכן התכוון לרכוש. רוב יצרניות הקופות הרושמות כ־IBM, NCR וקסיו עומלות על מציאת למצוא פתרונות לאבטחת קופות בשירות עצמי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
מנסים לחסוך בקופאיות על חשבון הלקוח, במקום לעמוד
מנסים לחסוך בקופאיות על חשבון הלקוח, במקום לעמוד בתור לקופאית הלקוח יעמוד בתור למכונות האלה ועל כל תקלה ייצטרך לעבור סדרת בדיקות כאילו מינימום גנב מדופלם. עזבו תשאירו את הקופאיות תמשיכו לשלם להם מינימום וחלאס...
AirBalloon  |  08.09.16
18.
20 מוצרים בלבד? הם עושים צחוק?! ידעתי שיש
20 מוצרים בלבד? הם עושים צחוק?! ידעתי שיש "קאטצ'". "אימות ויזואלי", עלאק. הרי המצלמות יכולות, במקרה הטוב, לראות רק את שכבת המוצרים העליונה בעגלה, וזה בהנחה (השגויה), שהמוצרים בסופר באמת כל-כך שונים ויזואלית האחד מן השני (הרי יש סדרות של מוצרים מאוד דומים).
BottleOpener  |  16.07.16
לכל התגובות