אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית האב לפרויקט קירוי נתיבי איילון צילום: viewpoint

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית האב לפרויקט קירוי נתיבי איילון

אחת ממטרות הפרויקט היא לחבר את מזרח העיר למרכזה, וכך לשנות את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר ת"א באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח על בסיס השטח הקיים. לפי ההערכות, התוכנית תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים

13.07.2016, 13:17 | אביב גוטר
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר (ד') את תוכנית האב לפרויקט קירוי נתיבי איילון. אישור תכנית האב מהווה שלב מקדים לעריכת תוכנית בניין עיר (תב"ע) אשר תסדיר את התשריט הסטטוטורי לביצוע הקירוי. אחרי כן תופקד התכנית להתנגדויות הציבור, כאשר על פי ההערכות התכנית תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים.

קראו עוד בכלכליסט

אחת ממטרות הפרויקט הוא לחבר את מזרח העיר למרכזה, וכך לשנות את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח על בסיס השטח הקיים. השלב הראשון יהיה חיבור בין מחלף ארלוזורוב (רחוב על פרשת דרכים) לבין מחלף השלום שימשיך דרומה לגשר חדש הולכי רגל שצפוי להיבנות בשנים הקרובות ויחבר בקו אווירי בין שדרות יהודית לרחוב יגאל אלון. על פי גורמים בעירייה, ההעדפה היא לקדם את התכנית לכיוון דרום עד גשר ההגנה.

קירוי איילון (הדמיה), צילום: viewpoint קירוי איילון (הדמיה) | צילום: viewpoint קירוי איילון (הדמיה), צילום: viewpoint

הפרויקט צפוי לעלות כ-2 מיליארד שקל יחלוש על כ-240 דונם מעל לנתיבי איילון במטרה להפוך אותו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית מעל נתיבי איילון. תכנית האב מחלקת את הפרויקט למספר מקטעים בהתאם למאפיינים השונים של האזורים השונים במסדרון האיילון ומתן דגש על חיבוריות והמשכיות של תנועת הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב, דרך צירים עירוניים ראשיים, כדוגמת רחובות לה גארדיה ולוינסקי. כמו כן מציעה התוכנית קידום רצועת פארק המחברת, מבחינה רעיונית ופיזית את מערך הפארקים המטרופוליניים הגדולים - פארק הירקון מצפון ופארק אריאל שרון מדרום והקמת ציר הולכי רגל ואופניים רציף המקשר בין פארקים אלו ומוקדי הפעילות העירוניים. בנוסף, כוללת התוכנית התייחסות מיוחדת למוקד העירוני באזור תחנת רכבת השלום.

התוכנית מתוכננת על ידי משרד לרמן אדריכלים ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של העירייה. נכון להיום עוברים בנתיבי איילון בממוצע כ-750 אלף כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה העמוס ביותר בארץ. הקמת הקירוי צפויה לשפר את רמת השירות להולכי רגל ורוכבי האופניים.

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר ועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון: "קירוי נתיבי איילון הופך מחזון למציאות קיימת. צעד אחד צעד ואישור אחר אישור, רצועת התשתיות העמוסה ביותר במזרח התיכון בדרך להפוך לזיכרון ישן ובמקומה תקום ריאה ירוקה גדולה ומרכז אורבאני חדש ותוסס שיחבר את העיר מכל צדדיה, עם הפנים לדרום. תכניות בינוי הנדל"ן סביב האילון כבר מתאימות עצמן לקירוי ובהשפעות החיוביות שלו ניתן יהיה לחוש כבר בעתיד הקרוב".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
עיר שלא מסוגלת להשלים כמה גשרי הולכי רגל
עיר שלא מסוגלת להשלים כמה גשרי הולכי רגל מעל האיילון חושבת שהיא תעשה שם קירוי של מאות דונמים? את גשר יהודית המסכן להולכי רגל אתם לא מסוגלים להקים.  2 מליארד שקל? אולי לקירוי 20 דונם. הפרויקט הזה אולי יתחיל ב-20 מליארד שקל ויסתיים ב-50 מליארד. שלא לדבר על הכיעור של לנסוע במנהרה חשוכה ופיח וזיהום שיעלו מתוכה אל "נוסעי האופניים". במקום להעביר את האוכלוסיה בארץ לתחבורה ציבורית מעודדים רכב פרטי ואז מפריכים תוכניות הזויות כאלו על קירוי. בדיחה על חשבון מי?
Bone  |  13.07.16
לכל התגובות