אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות המסים הספרדית יצאה נגד קמפיין "כולנו מסי" של ברצלונה

רשות המסים הספרדית יצאה נגד קמפיין "כולנו מסי" של ברצלונה

מסי נידון ל-21 חודשי מאסר בשל העלמת מס של 4.1 מיליון יורו על זכויות הדימוי שלו, באמצעות שימוש בחברות קש. "לדעתנו קמפיין של סולידריות כמו זה שהשיקה ברצלונה , שתומך באנשים שהונו את הציבור, לא בדיוק משפר את מודעות המס של הספרדים"

13.07.2016, 14:29 | שירות כלכליסט
הקמפיין שהשיקה ברצלונה במדיה החברתית לתמיכה בליאו מסי לאחר הרשעתו בעבירות מס (#weareallleomessi), לא עורר את התגובות הרצויות בקרב האוהדים וגם לא בקרב רשויות המס בספרד.

קראו עוד בכלכליסט

התסכול של פקחי המס מובן בהתחשב בכך ששיעור העלמות המס בספרד הוא גבוה יחסית. בשנים האחרונות הריצו רשויות המס קמפיינים שנועדו לשכנע את הציבור בצורך הממשי לשלם מסים, שיממנו שירותים ציבוריים והשקעות. התסכול של פקחי המס מובן בהתחשב בכך ששיעור העלמות המס בספרד הוא גבוה יחסית. בשנים האחרונות הריצו רשויות המס קמפיינים שנועדו לשכנע את הציבור בצורך הממשי לשלם מסים, שיממנו שירותים ציבוריים והשקעות. התסכול של פקחי המס מובן בהתחשב בכך ששיעור העלמות המס בספרד הוא גבוה יחסית. בשנים האחרונות הריצו רשויות המס קמפיינים שנועדו לשכנע את הציבור בצורך הממשי לשלם מסים, שיממנו שירותים ציבוריים והשקעות.

"לדעתנו קמפיין של סולידריות כמו זה שהשיקה ברצלונה, שתומך באנשים שהונו את הציבור, לא בדיוק משפר את מודעות המס של הספרדים", אמר קרלוס קרוזאדו נשיא איגוד פקח המס, Gestha, בראיון לתחנת רדיו ספרדית. מסי נידון ל-21 חודשי מאסר בשל העלמת מס של 4.1 מיליון יורו על זכויות הדימוי שלו, באמצעות שימוש בחברות קש. עם זאת, מסי קרוב לוודאי שלא ירצה זמן מאסר בפועל, שכן בספרד לרוב נהוג להמיר עונשי מאסר של פחות משנתיים למורשעים בפעם הראשונה. בכל מקרה, מסי מערער על הפסיקה.

התסכול של פקחי המס מובן בהתחשב בכך ששיעור העלמות המס בספרד הוא גבוה יחסית. בשנים האחרונות הריצו רשויות המס קמפיינים שנועדו לשכנע את הציבור בצורך הממשי לשלם מסים, שיממנו שירותים ציבוריים והשקעות.

באופן כללי, הקמפיין שהשיקה ברצלונה לא זוכה להצלחה גדולה. אף שהוא זכה לתמיכה מסוימת בקרב אוהדי הקבוצה, הוא ספג לא מעט ביקורות מרבים שאינם חשים שהם צריכים לתמוך באדם שלא שילם מסים. הושק אף קמפיין נגדי תחת ההאשטאג "אני לא ליאו מסי" (IAmNotLeoMessi).

הסלוגן של הקמפיין של ברצלונה נובע ממונח שבו השתמשה רשות המס הספרדית ב-1978 בניסיון להעלות מודעות לצורך לשלם מסים:

'Todos somos hacienda'

שפירושו "כולנו רשות המס".

תגיות