אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כשאפס קילומטר הופך לעשרות תקלות ברכב צילום: עומר מסינגר

כשאפס קילומטר הופך לעשרות תקלות ברכב

עשרות אלפי מכוניות יד ראשונה אפס קילומטר נמכרות בכל שנה, כשלעתים קרובות הן מאוחסנות לאורך חודשים ארוכים. היבואנים וחברות הליסינג לא מתחזקים, ומעלים לכביש מכוניות במצב גרוע

17.07.2016, 23:12 | תומר הדר

מה קורה כאשר מכירה של מכונית יד ראשונה אפס קילומטר הופכת למקור לתקלות? כיום נמכרות מדי שנה בישראל עשרות אלפי מכוניות יד ראשונה אפס קילומטר - מכוניות חדשות לחלוטין שיבואן רכב מוכר לחברת ליסינג, אשר מוכרת אותן ללקוחות בעודן לכאורה חדשות, כשהלקוח הוא יד שנייה אחרי חברת הליסינג.

קראו עוד בכלכליסט

אבל, עם השנים נוצרה פרצה בנושא זה. על פי חוק, כל מכונית נוסעים שמיובאת לישראל נושאת תאריך תפוגה, כשאם חולפת יותר משנה ממועד הייצור של המכונית, אסור למכור אותה כחדשה. הסיבה לכך היא מכנית: לאחר שנה שבה המכונית עמדה ללא נוע, שמן המנוע מאבד מיעילותו, צמיגי המכונית מאבדים מגמישותם, חלקי גומי כגון רצועות וגומיות אטימה נסדקים והמכונית כולה הופכת מועדת לתקלות. אז מה עושים יבואני הרכב? כאשר מכונית שייבאו מגיעה לגיל 11 חודשים ממועד הייצור, הם מוכרים אותה לחברת ליסינג. חברת הליסינג מצדה אינה ממהרת כלל למכור את המכונית, אלא לעתים מאחסנת אותה למשך חודשים ארוכים נוספים במתחמיה.

לדברי גורמים בענף הרכב, לעתים מכונית שגילה הוא 11 חודשים נמכרת לחברת ליסינג, והיא בתורה לא מזיזה אותה ממקומה במשך שנה נוספת, אז הגומיות, הצמיגים והשמן אינם ראוים לשימוש. בחברות הליסינג לא ממהרים לטפל במכוניות החדשות־ישנות הללו, ולמעשה מעדיפים לחסוך בהוצאות במקום להחליף את צמיגי המכוניות, את רצועותיהן ואת כל הרכיבים שעלולים להתבלות לאורך הזמן.

ישראל כץ, צילום: ששון תירם ישראל כץ | צילום: ששון תירם ישראל כץ, צילום: ששון תירם

את התוצאות מרגישים הלקוחות, שיוצאים לכביש במכונית שהם חושבים שהיא חדשה, אך מצבה המכני גרוע. אלא שעכשיו טוענים במשרד התחבורה, והשר העומד בראשו, ישראל כץ, כי ירעננו בימים הקרובים את ההנחיות בנושא הטיפול ברכבים הללו לפני שהם יוצאים לכביש.

"תקנות התעבורה מעגנות את החובה ברישום רכב במסגרת 12 חודשים ממועד ייצורו. בהתאם לכך יבואן הרכב, חברות ליסינג ועוד שאינם מספיקים לרשום את הרכב במסגרת 12 חודשים על שם הלקוח, מחויבים לרשום את הרכב על שמם, ולציין את הדבר ברישיון הרכב", נמסר בתגובה ממשרד התחבורה. "כמו כן, משווק רכב מחויב למכור את הרכב לאחר שבדק כי הרכב כשיר לתנועה בדרכים. יובהר כי מטרת היבואן וכל משווק לשווק את הרכב מוקדם ככל הניתן ללקוח. משרד התחבורה ירענן את הנחיותיו בנושא".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

74 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

74.
יבואנים, תתעוררו. הציבור בישראל מתחיל לקלוט שהיבואנים מנפחים
יבואנים, תתעוררו. הציבור בישראל מתחיל לקלוט שהיבואנים מנפחים לו מחיר מחירון בשביל למכור לליסינג בזול ופשוט רוכש ישירות מחברת הליסינג בהרבה יותר זול. אז מה עושים בסוכנויות היבואנים המתרוקנות??? משלמים עבור כתבה בתקשורת עם שקרים על מכוניות כביכול ישנות ובלויות... חחח... מי שמעוניין להיות הפרייאר, מוזמן לרכוש אצל היבואן במחיר מנופח ויממן מכיסו את ההנחות לציי הרכב
Dice  |  21.07.16
72.
חברות הליסינג לא מטפלים ברכבים שלהם מרמים מסכנים
חברות הליסינג לא מטפלים ברכבים שלהם מרמים מסכנים ציבור עושים ככול העולה על רוחם מרמים במכירת רכבים מוכרים במרמה מעל המחירון עיסקאות מפוקפקות עם יבואני הרכב  ישראל שר התחבורה לפני שאתה פוגע בחלשים ומחזק את הגדולים ברפורמה שאתה מציג  תבדוק את חברות הליסינג טוב תופתע 
Goggles  |  21.07.16
71.
1. שמן מנוע מאבד מצמיגותו? ובחנות? בהובלה? 2.
1. שמן מנוע מאבד מצמיגותו? ובחנות? בהובלה? 2. מצבר? הם שמים חדש גם כך. 3. גומיות? קשקוש מוחלט ואין קשר לרכב עומד או נוסע.  4. צמיגים? אם לחץ האוויר גבוה, מה שתמיד קורה ברכב חדש שרק ירד מהספינה, אין שום בעיה. 5. בוסטר בלמים מאבד מהיעילות שלו? עוד קשקוש מוחלט.  6. רפידות בלמים? עוד קשקוש מוחלט. 7. צנרת הרכב וצינור דלק? כן מה בדיוק הבעיה?
Cactus  |  21.07.16
לכל התגובות