אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוב עיצומים בנמל אשדוד: העובדים מסרבים לפרוק מטעני מלט צילום: אריאל שרוסטר

שוב עיצומים בנמל אשדוד: העובדים מסרבים לפרוק מטעני מלט

הנהלת הנמל פנתה לביהמ"ש במטרה לחייב את העובדים לשוב לעבודה, לאחר הוועד סרב לכאורה לפרוק מטענים בטענה שהנהלת הנמל לא הקצתה מספיק עובדים למשימה

17.07.2016, 18:54 | ליאור גוטמן

הנהלת נמל אשדוד פנתה היום (א') לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה לחייב את עובדי הנמל לחזור לעבודה מלאה לאלתר, לאחר שועד התפעול של הנמל סרב לכאורה לפרוק מטענים של מלט בטענה שהנמל לא מצוות מספיק עובדים לשום כך.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת הנהלת הנמל, הסכם ישן בין הצדדים קובע שמשמרת עבודה לפריקת מטענים מסוג זה יכולה להתבצע על ידי שני עובדים בלבד, אולם העובדים דורשים לשבץ לעבודה שבעה עובדים לכל אוניית מלט. בהתאם, האוניה עוגנת ברציף 4 כשעל סיפונה כ-4,750 טון מלט שאף אחד לא מטפל בו. הנהלת הנמל דורשת צו במעמד צד אחד שיורה לעובדים לחזור לעבודה בטרם ייגרם נזק לנמל, ללקוח שמחכה למטען המלט או לענף כולו.

נמל אשדוד. ההנהלה לא הקצתה מספיק עובדים, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. ההנהלה לא הקצתה מספיק עובדים | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד. ההנהלה לא הקצתה מספיק עובדים, צילום: אוראל כהן

השיבושים הנוכחיים מגיעים לאחר שבסוף יוני עשרות עובדים סרבו להגיע לעבודה לאחר שהנהלת הנמל שינתה לכאורה את שער הכניסה שלהם למתחם הנמל: היא סגרה אחד ופתחה אחר תחתיו, כאשר המרחק בין השערים הוא פחות משני ק"מ. מרחק זה גרם לעובדים למרמור רב ועשרות מהם כאמור סרבו להתייצב לעבודה. סופו של סכסוך זה היה בהוראה של בית הדין לעבודה לחזור לפעילות סדירה.

את נמל אשדוד מייצג עו"ד יעקב מלישקביץ', שותף במשרד נ. פינברג ושות'.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הכל תודות לעלוב ביבי שנתן להם את נמל
הכל תודות לעלוב ביבי שנתן להם את נמל היובל ועוד שילם להם 100 אלף שדל על חשבונינו כדי שיעשו רפורמה שלא נעשתה ואנחנו היום משלמים את המחיר היו צריכים להיות 2 נמלים באשדוד שמתחרים אחד בשני קיבלנו ז במקום  אין דבר שהעלוב הזה נגע ונוגע שלא עלה למדינה הזו ביוקר כולל הפנסיות של כולנו עם ועדת בכר של האדון 
PurpleDucky  |  17.07.16
7.
מספיק עם הספינים והכותרות נמל אשדוד בעיצומים כי
מספיק עם הספינים והכותרות נמל אשדוד בעיצומים כי זה לא מדויק כלל.נכון שקיימת כרגע בעיה עם פריקת מלט בשאיבה בתוך רציפי הנמל.עד היום השאיבה של אניות מלט בוצעו ברציף 30.ששם התקן הינו 2 עובדים שבפועל העבודה מבוצעת ע"י היבואן . בגלל עומס עבודה כעת רוצים לפרוק את המלט בתוך רציפי הנמל לשם כך יש לצוות לאניה "יד" אינטגרלית מלאה כנהוג בכל המטענים בכל הרציפים בנמל. מה שקורה הוא שקיים מסמך מ2011 בנושא שנסגר בין ההנהלה לוועדים שקובע את התקנים לעבודה מסוג זה בשטח רציפי הנמל. משום מה להנהלה לא מתאים התקן הזה כעת והיא רוצה לבצע את העבודה לפי תקן רציף 30 בצורה חד צדדית ולכן פנתה לבית הדין לעבודה . יש לציין שאת התקן לעובדים ברציף 30 הוא בוצע בהסכם התייעלות ולכן זה התקן שם.חוץ מהנושא הנ"ל הנמל עובד בתפוקה מלאה ומתן שירות מעולה ליבואנים. אז על מה כל הרעש .שישבו יחדיו ויחליטו על תקנים או התייעלות בהסכם כמובן והכל יבוא על מקומו בשלום.
Scissors  |  17.07.16
לכל התגובות