אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
NNG של דודי וירניק וקובי הלפרין רוכשת 60% מחברת הסייבר לרכב ארילו צילום: סיון פרג'

NNG של דודי וירניק וקובי הלפרין רוכשת 60% מחברת הסייבר לרכב ארילו

ארילו מפתחת מערכות הגנה מפני תקיפות סייבר על מערכות הרכב הממוחשבות, כמו מערכת המולטימדיה או הנעילה, תוך התמחות במניעת השתלטות מרחוק על מערכות אלה. העסקה משקפת לארילו שווי של כ-10 מיליון דולר

18.07.2016, 11:21 | אסף גלעד

רכישה ישראלית נוספת בעולם אבטחת המידע לכלי רכב. חברת מערכות הניווט לרכב NNG של דודי וירניק וקובי הלפרין, שמוכרת יותר כמפתחת אפליקציית הניווט iGO, רוכשת את חברת הסייבר לרכב ארילו מבני ברק.

החברות סירבו למסור את פרטיה הפיננסים של העסקה, אך הוסיפו כי מבנה העסקה כולל לא רק רכישת מניות מידיהם של בעלי ארילו, אלא גם הזרמה של מזומן להשקעה בחברה.

מימין: זיו לוי וגיל ליטיצ מימין: זיו לוי וגיל ליטיצ'בר מימין: זיו לוי וגיל ליטיצ

ל"כלכליסט" נודע, כי העסקה כוללת רכישה של 60% ממניות ארילו, כתמריץ ליזמי החברה להמשיך ולעבוד לצד הרוכשת על מנת להגדיל את ערכה. לפי ההערכה, העסקה משקפת לארילו שווי של כ- 10 מיליון דולר לפני הכסף, כך שבחברה מקווים להמשיך ולהגדיל את שוויה כאשר היא בידיה של NNG.

ארילו (Arilou Information Security Technologies) הוקמה על ידי גיל ליטיצ'בר, זיו לוי ורון ברלי שכבר אינו מועסק בה. צמד המייסדים, ליטיצ'בר ולוי, הם המחזיקים היחידים במניותיה, כלומר החברה מעולם לא גייסה הון ממשקיעים חיצונים והמייסדים יהפכו לנהנים היחידים מהאקזיט, למעט העובדים ורשות המסים. למעשה, NNG ביצעה את הרכישה במחיר נח יחסית היות ובחברה לא היו מעורבים משקיעים חיצוניים והיא טרם הוציאה מוצר לשוק.

ארילו מפתחת מערכות הגנה מפני תקיפות סייבר על מערכות הרכב הממוחשבות, כמו למשל מערכת המולטימדיה או הנעילה, תוך התמחות במניעת השתלטות מרחוק על מערכות אלה. השתלטות שכזו עלולה לאפשר לפורץ לפתוח את

נעילת הרכב, לכבות את המנוע ואף לנתק את הבלמים.

היא פעילה בזירה שהפכה חמה בקרב קהילת המשקיעים והרוכשים, ומתחרה בשתי חברות ישראליות נוספות: ארגוס, שגייסה מיליונים מקרנות הון סיכון וזוהר זיסאפל, ו-TowerSec שנרכשה השנה בידי חברת המולטימדיה לרכבים Harman בכ-80 מיליון דולר.

הרכישה של ארילו היא הד לרכישת Towersec, למרות שנעשתה בתנאים פיננסיים טובים ממנה. בשני המקרים מדובר בחברות המתמחות במוצרי מולטימדיה לרכב שזיהו את עצמן כנקודת תורפה לחדירת סייבר לרכב וכעת מציעות עבור היצרניות.

"לא רק מוצרי מולטימדיה לרכב סובלים מנקודות תורפה, אלא כל רכיב תקשורת שנכנס לרכב, אפילו GPS", אומר ל"כלכליסט" דודי וירניק, מנכ"ל NNG. "רכבים מחוברים מטבעם הם פצצת זמן מתקתקת: מספיק נוסע אחד בכביש מהיר שמישהו משתלט לו על מערכת ההיגוי והתוצאה יכולה להיות דומה למה שקרה בסוף השבוע בניס". המוצר של ארילו, לדברי וירניק, אמור לא רק לאטום את מערכות המולטימדיה מפני פריצה, אלא את הרכב כולו.

ועם זאת, לא שמענו עד היום על מקרה השתלטות פורצי סייבר לרכב, כזה שגרם לנזקים.

וירניק: "זה קרה וזה קורה. לא שומעים על זה וטוב שכך, שכן יש אינטרס גדול שזה יהיה מוצנע, אחרת זה יגרום לפאניקה גדולה. ישנו מקרה ידוע שבו מומחה סייבר השתלט לחלוטין על מערכות של רכב מחובר חדש שהושק לא מזמן בכדי להדגים את הסכנה ליצרנים. הוא עשה זאת מלפטופ פשוט. העניין הוא שאתה לא רוצה בכלל להגיע למצב הזה, שבו אחד שיש לו כוונה ואמצעים עלול לגרום לפיגוע קשה. גורמי הטרור כבר התחילו לזהות את המגמה הזו".

אילו רכבים נמצאים בקבוצת הסיכון הזו?

"כל רכב שמוגדר כרכב מחובר או רכב חכם ניתן לפריצה".

תגיות