מסתבר שכשרוצים אפשר לשלוח SMS
הקרנות מכירות את הכלים הדיגיטליים, אבל בוחרות להשתמש בהן רק כשזה נגד החוסכים
הבירוקרטיה של החברות הללו מעבירה אותנו שבעה מדורי גיהינום לפני קבלת הפנייה, וגם אז מומלץ לוודא שבע פעמים שבקשתנו בוצעה. רק לא מזמן פנתה כותבת שורות אלו לקרן הפנסיה שלה בבקשה לשינוי מסלול השקעה של החיסכון. כמובן, שהבקשה של נציג השירות היתה לשלוח את הבקשה בפקס, אלא שגם אז היתה בעיה בעיבוד הבקשה, ובמקום להעביר את המסלול בתוך כמה ימים כנדרש בחוק, לקח לקרן הפנסיה חודש שלם לבצע את ההוראה.
גם משרד האוצר אשם
והנה, הפלא ופלא, כשלקרן הפנסיה זה חשוב ופוגע לה בכיס, היא נהיית דיגיטלית בצורה מדהימה. הממשק שמציעות קרנות הפנסיה מבטחים ומקפת למשלוח ההוראה לאוצר שלא לאחד את חשבונות הפנסיה שלהם הוא מדהים בפשטות ובנוחות שלו. מדוע קרן הפנסיה שלנו יכולה לשלוח לנו SMS כדי שלא נאחד את חשבונות הפנסיה שלנו, אבל לא שולחת לנו הודעה כזו או אפילו יותר טוב, הודעת ווטסאפ, כשהיא מעלה לנו את דמי הניהול? אז נכון, למשרד האוצר יש חלק לא מבוטל באשמה, שכן הוא דורש מקרנות הפנסיה לדוור הודעות חשובות כמו העלאת דמי הניהול דרך הדואר, מתוך הנחה שיש יותר סיכוי שהעמית יקבל אותה, זאת בין היתר תוך התחשבות בקהל הלקוחות המבוגר יותר, ואף על פי שכבר שנים, מכשיר הסלולר שלנו צמוד לנו לרקה והפך לכלי הנוח ביותר לקבלת מסרים.
כלי נוח נגד איחוד החשבונות
גם באוצר חושבים מחדש על מה המידע שנכון להעביר דרך הסלולר והם לגמרי רוצים להפוך את התהליך הפנסיוני לדיגיטלי, אבל בינתיים הם לא שוללים מקרנות הפנסיה להעביר מסרים דרך הסלולר, לצד הדיוור הרגיל. אם קרנות הפנסיה רוצות, הן יכולות לשלוח הודעות על העלאת דמי ניהול דרך הסלולר, אבל לא ממש מתחשק להן. הרבה יותר נחמד לייצר לחוסך כלי נוח שימנע ממנו לאחד את חשבונות הפנסיה ודרך כך למנוע ממנו להפחית את דמי הניהול.
5 תגובות לכתיבת תגובה