אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת יוחננוף תעניק חסות בסך 2.5 מיליון שקל להתאחדות לכדורגל צילום: צפריר אביוב

רשת יוחננוף תעניק חסות בסך 2.5 מיליון שקל להתאחדות לכדורגל

רשת השיווק והקמעונאות תהיה שותפה עסקית של ההתאחדות לכדורגל במסגרת הסכם משולב הכולל את איגוד השופטים ואת נבחרות ישראל

21.07.2016, 10:26 | שירות כלכליסט

רשת השיווק והקמעונאות יוחננוף חתמה על חוזה חסות ראשית לאיגוד השופטים ו"חסות זהב" להתאחדות לכדורגל. ההיקף הכספי של ההסכם נאמד ב-2.5 מיליון שקל לשנתיים.

קראו עוד בכלכליסט

מימין: אורן בורנשטיין, לירן ליאני ורועי חסן, צילום: ראובן שוורץ מימין: אורן בורנשטיין, לירן ליאני ורועי חסן | צילום: ראובן שוורץ מימין: אורן בורנשטיין, לירן ליאני ורועי חסן, צילום: ראובן שוורץ

רשת יוחננוף תהיה שותפה עסקית של ההתאחדות לכדורגל במסגרת הסכם משולב הכולל את איגוד השופטים ואת נבחרות ישראל (צעירה ובוגרת). חסות הזהב עם נבחרות ישראל היא לקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 (נבחרת בוגרת) ומוקדמות אליפות אירופה 2019 (הנבחרת הצעירה). "הצדדים יפעלו להדק את שיתוף הפעולה ולפתח אפיקים מגוונים לטובת מיצוי פוטנציאל ההתקשרות", לפי ההודעה לתקשורת של ההתאחדות לכדורגל.

החסות לאיגוד השופטים היא לעונות 2016/17 ו-2017/18, כאשר לוגו הרשת יופיע באופן בלעדי על חולצות השופטים במשחקי ליגת העל והלאומית, כמו גם במשחקי גביע המדינה החל

משלב שמינית הגמר. בנוסף, ייזמו הצדדים שיתופי פעולה נוספים במהלך התקופה האמורה.

איתן יוחננוף, בעלים ומנכ"ל רשת יוחננוף: "אני סמוך ובטוח ששיתוף פעולה זה יגביר את המודעות לענף בקרב כלל הצרכנים בשוק וימשוך קהל רב, תומך ואוהד של עולם הכדורגל ושל ענפי ספורט נוספים".

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "אני משוכנע שנדע למקסם את שיתוף הפעולה עבור שני הצדדים, כך שהדבר יוליד שביעות רצון גדולה ויימשך תקופה משמעותית". יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים: "הכספים שמגיעים מהסכמי חסות כמו זה שעליו אנחנו מברכים כעת, מסייעים רבות בקידום השיפוט בישראל ובקידום הכדורגל כולו".

 

בהקשר להסכם עם הטוטו, המועצה להסדר ההימורים בישראל הודיעו לבג"צ כי הפחיתה את הסכם השיווק עם ההתאחדות לכדורגל ל 32 מיליון שקל בלבד.

 

בתחילת השבוע (ראשון) פורסם כי בתום פגישה שנערכה בין נציגי מנהלת הליגה, ההתאחדות לכדורגל, המועצה להסדר ההימורים בספורט ונציגי משרד האוצר ומשרד הספורט הושג הסכם שיווק ל-4 השנים הקרובות, וכי הגרלות הליגה וגביע הטוטו ייערכו בשבוע הקרוב. על פי ההסכם החדש, הליגה לא תקרא יותר "ליגת ווינר" והמנהלת תוכל למכור את הזכויות על השם ואת כלל הפעילות השיווקית. עוד סוכם כי בעונה זו יישאר סכום ההסכם זהה לזה שבהסכם הקודם - 80 מיליון שקל בשנה. החל מהשנה הבאה יירד הסכום ל-73 מיליון שקל.

אמש נודע, כי מספר שעות לאחר מכן, הגישה המועצה להסדר ההימורים בספורט את תשובתה לעתירה שהוגשה לבג"צ

על ידי מנהלת ליגת הנשים בכדורסל, כנגד ההסכם שנחתם מדי שנה בסך 80 מיליון  שקל. בתשובתה לבג"צ, טוענת המועצה כי "לקראת עונת הכדורגל הנוכחית הושגה הסכמה לפיה יופחת סכום ההסכם". המועצה אף ציינה כי הדיווחים בתקשורת לפיהם "יש הסכמה לחוזה שסכומו יהיה 32 מיליון  שקל: 25 מיליון  שק בגין החלק התפעולי, ו-7 מיליון  שקל בגין החלק השיווקי (ללא מיתוג שם הליגה) הם אופטימיים מכפי המצב לאשורו", כך לשון הודעת המועצה לבג"צ.

עוד נכתב בתשובת המועצה כי "נראה כי מתווה שכזה, אם יאומץ, יסיר במידה רבה גם את חששות העותרות". כזכור, בעתירה שהוגשה בשמה של רו"ח איריס שטרק יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל ומנהלת ליגת הנשים בכדורסל על ידי עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא נטען כי הסכם השיווק הוא דרך "לעקוף" את החובה החוקית לחלק את רווחי הטוטו שווה בין ספורט גברים לנשים, וכי בדרך זו מעביר הטוטו 100 מיליון ₪ בשנה לענפים הגבריים, אשר הטוטו חפץ ביקרם, ורק חצי מיליון בשנה לספורט הנשים.

 

נראה כי מועצת ההימורים תשלם 32 מיליון שקל במסגרת ההסכם החדש (לעומת 57 מיליון שקל ששילמה בהסכם הקודם), כאשר שאר 48 מיליון השקל יושלמו על ידי גופים שונים - ביניהם משרד הספורט ומשרד האוצר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות