אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארבקס: המכירות המאכזבות - בגלל "אי יציבות פוליטית וחברתית" צילום: ריקאדו גאנגאל

סטארבקס: המכירות המאכזבות - בגלל "אי יציבות פוליטית וחברתית"

המכירות באירופה של רשת בתי הקפה ירדו ב-7%, ובאסיה נרשמה עלייה של 3% בלבד; המנכ"ל: "בכל 24 שנותיה של סטארבקס כחברה ציבורית, אני לא יכול לזכור רבעון כזה"

22.07.2016, 14:26 | שירות כלכליסט

רשת הקפה הגדולה בעולם, סטארבקס, דיווחה אתמול על תוצאות מאכזבות באירופה ובארה"ב - זה הרבעון השלישי ברציפות. ענקית הקפה תלתה את החמצת היעדים באי היציבות הפוליטית והחברתית ברחבי העולם.

קראו עוד בכלכליסט

בכירים בחברה כינו את תוצאות הרבעון "אנומליה", ואמרו כי החשש מאירועי הטרור הגלובליים במקביל לאי הוודאות הפוליטית והכאוס החברתית בארה"ב, כמו גם ב"היחלשות עמוקה במדד אמון הצרכנים", הביא לתוצאות המאכזבות זה הרבעון השלישי ברציפות.

"בכל 24 שנותיה של סטארבקס כחברה ציבורית, אני לא יכול לזכור רבעון כזה", אמר מנכ"ל החברה הווארד שולץ במהלך ישיבה עם בעלי המניות על תוצאות הרבעון.

מנית החברה צנחה אתמול ב-3% בוול סטריט, וכעת שומרת על יציבות במסחר המוקדם.

בניגוד לתחזיות המוקדמות של רשת בתי הקפה לעלייה שנתית של יותר מ-10% במכירות, הצפי עתה הוא לעלייה של 10% בלבד. בחנויות הפתוחות לפחות 13 חודשים צפוי גידול של אחוזים בודדים במכירות.

העלייה המתוכננת במשכורות עובדי החברה, שאמורה להיכנס לתוקפה באוקטובר, לא תיפגע מהתוצאות המאכזבות, אמר סמנכ"ל החברה וסגן היו"ר סקוט מו במהלכה של הישיבה. "אנחנו נעמוד ביעד של לפחות 15% צמיחה ברווח למניה מדי שנה. אמר מו, והוסיף כי "זה נכון גם לגבי 2017".

סטארבקס, צילום: שאטרסטוק סטארבקס | צילום: שאטרסטוק סטארבקס, צילום: שאטרסטוק

בשיחת ועידה עם אנליסטים, בכירים בחברה הסתייגו מהדאגה להאטה במכירות החברה בארה"ב בשל השינויים בתוכנית נאמנות הלקוחות, והבטיחו לחזור לרמות ההיסטוריות של לפחות 5% עליה במכירות בנות השוואה.

על אף שבכירים בחברה הזהירו בעבר כי חלק מהלקוחות ייפגעו מהשינויים בתוכנית הנאמנות, שכעת מכוונת להוצאה גבוהה יותר בקנייה, לעומת מספר ביקורים קודם לכן, אתמול אמרו בכירים ברבעון האחרון 12.3 מיליון לקוחות פעילים הצטרפו לתוכנית בארה"ב, עליה של 18% מהשנה שלפני כן.

מכירות בנות השוואה באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה ירדו ב-1%, בניגוד לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה של 2.8%. באירופה נרשמה ירידה של 7% במכירות בכלל האזור, בין השאר בגלל אי היציבות בבריטניה, השוק הגדול ביותר של סטארבקס באירופה, ומכירת חנויות הרשת בגרמניה, השוק הגדול ביותר של החברה ביבשת אירופה.

בסין ובאזור אסיה-פסיפיק חלה עלייה של 3% בלבד, נמוכה מהתחזיות. סין היא אחד מעמודי התווך בהתרחבות הגלובלית של החברה, עם 2,300 חנויות ברחבי המדינה ותכנון לפתיחת 3,400 חנויות עד 2019. בכירים בסטארבקס צופים כי המכירות בחברה יעברו את המכירות בארה"ב. בסין חלה עלייה של 7% במכירות בנות השוואה.

סטארבקס דיווחה על רווח נקי של 754 מיליון דולר, או 51 סנט למניה, לעומת 626.7 מיליון דולר או 41 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו ב-7% ל-5.25 מיליארד דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
למים צבועים בחום לא קוראים קפה! תוסיפו לזה
למים צבועים בחום לא קוראים קפה! תוסיפו לזה את כל המשקאות המסוכרים ברמות מטורפות שנמכרים ברשת, תקבלו רשת בתי קפה שמכניסה את קהל לקוחותיה אל תוך תהום של מחלות עתידיות בלתי ניתנות לשליטה. השמנת יתר, סכרת ומה לא...הציבור יותר ויותר מבין מה מוכרים לו ברשת סטארבאקס וברשתות אחרות. 
OrangeButterfly  |  23.07.16
לכל התגובות