אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוף עידן הג'מבו: יצרנית המטוסים שוקלת להפסיק את ייצור ה-747 צילום: ערן גרנות

סוף עידן הג'מבו: יצרנית המטוסים שוקלת להפסיק את ייצור ה-747

זאת בעקבות ירידה בהזמנות. בינתיים החברה ביטלה בואינג את תוכניותיה להגביר את ייצור המטוס שעומד עכשיו על אחד בחודש

28.07.2016, 11:52 | שירות כלכליסט

יצרנית המטוסים בואינג עשויה להפסיק את ייצור מטוס הג'מבו 747 האגדי - זאת נוכח הירידה במספר ההזמנות אצל יצרנית המטוסים הגדולה בעולם ולחצי עלויות, כך עולה ממסמכים של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

כמו כן, ביטלה בואינג את תוכניותיה להגביר את ייצור המטוס, שעומד עתה על אחד בחודש, וחזרה לתוכניתה הקודמת להקטין בחצי את קצב הייצור עד ספטמבר 2016.

 בואינג 747, צילום: shutterstock בואינג 747 | צילום: shutterstock  בואינג 747, צילום: shutterstock

החברה דיווחה אתמול על הפסדים קטנים מהצפוי לרבעון השני, זאת הודות לביצועים חזקים בפעילות המטוסים המסחריים שלה ופעילותה בענף הביטחון.

בואינג הזהירה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת לרשום הוצאות לפני מס של 3 מיליארד דולר עבור פעילות ה-747, ה-787 ומטוסי המכלית KC-46 שלה.

מטוס הבואינג 747 שזכה במרוצת השנים לכינויים כגון "ג'מבו ג'ט" ו"מלכת השחקים" הוא כלי טיס בעל מבנה רחב המבוקש בקרב מנהיגי עולם, ובכלל זה נשיא ארה"ב שמטוסו "אייר פורס 1", הוא וריאציה מותאמת של המטוס.

הדגם החדש של ה-747, משמש חברות תעופה כמו  קאת'יי פסיפיק, לופטהנזה ואייר צ'יינה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
איך יודעים כבר מההתחלה שהכתבה שלפניך כתובה בחובבנות
איך יודעים כבר מההתחלה שהכתבה שלפניך כתובה בחובבנות ונגועה בחוסר דיוקים? מסתכלים מי חתום על הכתבה. אם מדובר ב-"שירות כלכליסט", סימן שהכתבה היא חלטורה שאף אחד מהכתבים האמיתיים לא מוכן שהשם שלו יופיע עליה. ובאמת הכתבה הזו היא מריחה.
Magnet  |  31.07.16
11.
747: נכון, לא מדובר במטוס הכי מודרני או
747: נכון, לא מדובר במטוס הכי מודרני או הכי מפנק, הדגמים החדשים שלו מנסים לסגור את הפער ... אבל - מדובר במטוס שהוא מכונת עבודה, מטוס אמין, יציב, בעל תוחלת חיים ארוכה (כמו מכונות הכביסה הישנות), חסכוני מאוד בדלק (הרבה יותר מהדגמים הקטנים! - בניגוד למה שנאמר כאן).  אחת הבעיות של היצרניות היא - שהמטוס נמכר כמות שהוא: ללא הרבה פינוקים ותוספות, התוספות הן אלה המייצרות את הרווח השולי הגדול ביותר. גם תוחלת החיים הארוכה של המטוס והחלפים ... מקטינה את הרווחיות עליו. בואינג רוצה להרוויח יותר - הדרך להרוויח היא ערכים מוספים (מעבר לאמינות ובטיחות הטיסה). המטוס מזכיר דגמי רכב מתעשיית המכוניות: את החיפושית הגרמנית המקורית, הסובארו ליאונה ... באמינות ובגסות היחסית... הרבה נוסעים הגיעו הביתה בשלום - בזכותו.
Toast  |  31.07.16
לכל התגובות