אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ייצוגית ראשונה בפרשת הקורנפלקס: צרכנים דורשים 1.2 מיליון שקל מיונילוור ישראל צילום: עמית מגל

ייצוגית ראשונה בפרשת הקורנפלקס: צרכנים דורשים 1.2 מיליון שקל מיונילוור ישראל

לפי התביעה, יוניליוור הטעתה את ציבור הצרכנים בכך ששיווקה את המוצר ולא פרסמה שהם חשופים למוצר שקיים לגביו חשש לחיידקים

02.08.2016, 15:10 | זוהר שחר לוי

פרשת הזיהום בקורנפלקס: בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה הבוקר (ג') נגד יונילוור לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד.

קראו עוד בכלכליסט

בתביעה המוערכת בכ-1.2 מיליון שקל טוענים צרכנים כי החברה הסתירה מהציבור הימצאות חיידקי סלמונלה בפס היצור, פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום ו"העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה".

זוהי הייצוגית הראשונה המוגשת על רקע הזיהום בסדרת מוצרי קורנפלקס תלמה שהתברר בשבוע שעבר. לאחר הודעת יוניליוור התגלה כי הזיהום נחשף בחברה חודש קודם לכן אולם לא דווח לציבור הצרכנים.

בבקשה שהוגשה על ידי מספר צרכנים, המיוצגים על ידי עוה"ד דוד אור חן ואסף נוי, נטען כי יש להורות על יוניליוור לפצות את קהל לקוחותיה "שחש חרדה לבריאות ילדיו וצמו, כעס, חוסר וודאות, וגועל על שאכל ממוצרי החברה לגביהם קיים חשש כי היו נגעים בחיידק הסלמונלה".

לפי התובעים, הודעת מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, לפיה הבעיה טופלה בתוך המפעל, "יוצרת תחושה קשה של הסתרה מכוונת ויש ממש בתחושת הצרכנים כי אי הגילוי מהווה פגיעה באוטונומיה של גופם".

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, צילום: שי יחזקאל ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל | צילום: שי יחזקאל ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, צילום: שי יחזקאל

לשיטת התביעה, גם אם קהל הלקוחות לא סבל מתופעות לוואי או הכנסת מוצר מזוהם הרי שמדובר בפגיעה קשה באוטונומיה וזאת משום שהלקוח רשאי להכניס לגופו רק מה שהוא בוחר ובמקרה זה לא הונח בפניו המידע הרלוונטי. "כך או כך", נכתב, "קהל הלקוחות הגדול של החברה שעשה שימוש במוצרים האמורים חשו חרדה, חוסר ודאות, כעס וגועל של ממש".

עוד מצוין כי יונילוור היא המופקדת על פיקוח המוצר והייתה מודעת לכך שמוצרי הקורנפלקס נצרכים על ידי ילדים, חלקם קטנים מגיל שנתיים ומעלה וכי עשוי להיגרם נזק רב אם החיידק יימצא באותם מוצרים. למרות זאת נטן כי החברה חרגה מביצוע נהלים, לא עמדה בהתחייבויותיה ולא ייחסה את החשיבות הראויה לעמידה בהתחייבות ולא דיווחה על המפגע התברואתי לצרכני המוצרים ולמשרד הבריאות.

"אלמלא מעשיה ומחדליה של החברה שהינן בגדר תרמית", כך נכתב לבית המשפט, "הרי שהתובעים וקבוצת הרוכשים לא הייתה רוכשת המוצר האמור ובוודאי לא הייתה אוכלת אותו לאחר רכישתו".

לפי התביעה, יוניליוור הטעתה את ציבור הצרכנים בכך ששיווקה את המוצר ולא פרסמה בני הרוכשים כי הם חשופים למוצר שקיים לגביו חשש לחיידקים, לא הזהירה את הרוכשים כי הם חשופים לסיכון מוגבר בתופעת לווי בלתי ידיעות, הסתירו או טשטשו את הידיעה או החשש כי הרוכשים חשופים לחיידקים. "החברה פעלה ביודעין לשיווק מוצר פגום, פלה ברשלנות ובחוסר זהירות ועשתה עושר ולא במשפט כאשר ידעה כי באם יודיעו ללקוחות על המחדל תיפגע הכנסתם. החברה העדיפה את ההסתרה על פגיעה בהכנסותיה".

גובה התביעה מוערך כעת בכ-1.2 מיליון שקל אף שלדברי התובעים קשה לאמוד את הנזק הכולל שנגרם לקבוצה הייצוגית. "לאור העובדה שמדובר במספר רב של תובעים ולאור סכומי הכסף הרלוונטיים, הדת נותנת כי מדובר ביותר ממיליארד שקלים".

מיוניליוור נמסר: "טרם עיינו בתביעה. נתייחס לכך בבית המשפט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות