אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ב־2018 ייבנו שלושה קווי רכבת קלה בגוש דן במקביל צילום: אוראל כהן

ב־2018 ייבנו שלושה קווי רכבת קלה בגוש דן במקביל

שר התחבורה ישראל כץ הודיע שהנחה את נת"ע לבנות שני קווים נוספים: מחולון להרצליה ולצפון תל אביב ומפתח תקווה לבת ים. שלושת הקווים יעלו 30 מיליארד שקל

02.08.2016, 21:38 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ הנחה את חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הממשלתית להתחיל בבניית שני קווי רכבת קלה במטרופולין תל אביב כבר במהלך 2018, בנוסף לקו הקיים. כך הבטיח היום (ג') כץ במסגרת סיור שנערך בקו הרכבת הנוכחי, לרגל שנה לתחילת העבודות עליו באזור תל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

הקווים החדשים - הקו הירוק מחולון להרצליה עם פיצול לצפון תל אביב, והקו הסגול מפתח תקווה מערב לתל אביב - יצטרפו לקו האדום הקיים שנמצא כבר היום בהליכי בנייה, מפתח תקווה לתל אביב ועד בת ים. עלות הקווים כ־30 מיליארד שקל, ומתוכם כ־20 מיליארד שקל לקו הירוק בלבד, משום שרובו עילי.

 , צילום: אוראל כהן צילום: אוראל כהן  , צילום: אוראל כהן

בחוק ההסדרים הסבירה המדינה שההשקעה ברכבות עירוניות היא בלתי נמנעת. "מטרופולין תל אביב הוא הלב העסקי והפיננסי של ישראל ומרכז כ־50% ממקומות העבודה בישראל, ובהם המטות הראשיים של חברות בינלאומיות ומקומיות רבות". עוד נכתב בחוק שהפקקים היום גורמים ל"בזבוז שעות רבות לאזרח בנסיעה על הכביש. הללו מביאים לאובדן כלכלי שנאמד כיום בכ־25 מיליארד שקל בשנה", שעם השנים יגיע ל־40 מיליארד שקל. מנכ"ל נת"ע יהודה בר־און הודיע לשר כי העבודות על הקווים הנוספים יימשכו כשש שנים.

בנוסף, כץ התייחס בדבריו לתוכנית להקיף את תל אביב בנתיבי תחבורה ציבורית על חשבון חניות או מעבר רכב פרטי, והזהיר ש"ראש עיר שיסרב לתוכנית, אנחנו נוקיע אותו ציבורית וניאבק בו עד שיחתום". אחד המתנגדים לתוכנית הוא ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, שהבטיח ללכת עד בג"ץ כדי למנוע פגיעה בתושבים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
טיפשות בתכנון הקו הסגול! הקו הסגול מתוכנן להיות
טיפשות בתכנון הקו הסגול! הקו הסגול מתוכנן להיות עילי ברחוב אלוף שדה.  רחוב אלוף שדה הינו ציר תנועה חשוב בכניסות והיציאות מרמת-גן, גבעתיים ותל-אביב. הוספת רכבת עילית תהיה קטסטרופלית. רכבת תחתית בנתיב הזה תהייה מצויינת!
Glasses  |  05.08.16
1.
"הקו הסגול" הוא רעיון מעולה (שוב, לא אידיאלי
"הקו הסגול" הוא רעיון מעולה (שוב, לא אידיאלי - כי 30 תחנות מגבעת שמואל למרכז תל אביב זה כמו לנסוע ברכב) אבל הרעיון המטומטם להחריד לבצעו כקו עילי לחלוטין, כאשר תנאי השטח הם בלתי אפשריים מוביל את ישראל זינגר לעשות את מה שעושה - והוא צודק. אין מקום לזוז בגוש דן, אז לקחת עורקי תחבורה ראשיים שקורסים היום ולהגיד "אחלה, נסגור פה איזה נתיב ונעביר רכבת קלה" זה פשוט בדיחה. בשולי הדברים, חייבים לתהות מדוע מכונות החפירה עדיין לא חופרות את הקווים. אין קשר בין החפירה לבניית התחנות וזה מעלה שאלות לגבי שיטת התכנון שהשתמשו בה והרצון לסיים את הפרוייקט בלו"ז הגיוני.
Strawberry  |  03.08.16