אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי פלייטיקה: הסינים רודפים גם אחרי איירון סורס צילום: תומי הרפז

אחרי פלייטיקה: הסינים רודפים גם אחרי איירון סורס

חברת הפצת האפליקציות והפרסום הישראלית מקבלת בחודשים האחרונים הצעות רכישה אטרקטיביות מכיוונן של חברות סיניות, אך מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, תומר בר זאב, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו מקבלים הצעות מדי פעם, אבל כרגע אין שום מגעים קונקרטיים והחברה אינה למכירה"

02.08.2016, 22:29 | אסף גלעד

איירון סורס, חברת הפצת האפליקציות והפרסום הישראלית, החלה לקבל בחודשים האחרונים מספר הצעות רכישה אטרקטיביות מכיוונן של חברות סיניות. עם זאת, החברה מכחישה את הפרסומים כאילו היא במשא ומתן מתקדם לרכישה על ידי חברה סינית ב-1.8 מיליארד דולר. החברה גם מכחישה שהיא מצויה "על המדף" ומנהלת תהליך התמחרות במטרה להימכר.

קראו עוד בכלכליסט

עומר קפלן, המשנה למנכ"ל איירון סורס, הכחיש הערב (ג') בשם החברה את הפרסומים בדבר מכירה לחברה סינית. "אין שום דבר שאפילו מתקרב לזה", אמר קפלן ל"כלכליסט", "אנחנו פעילים בסין, אמנם. אפשר לומר שהסינים אגרסיביים במהלכי הרכישות שהם עושים לאחרונה, ואיירון סורס היא בהחלט חברה שרלוונטית לחברות סיניות רבות. אבל הידיעה כאילו אנחנו נמצאים במשא ומתן למכירה לחברה סינית פשוט אינה נכונה".

מנכ"ל החברה, תומר בר זאב, הוסיף בשיחת טלפון כי "אנחנו מקבלים הצעות מדי פעם, אבל כרגע אין שום מגעים קונקרטיים והחברה אינה למכירה. עשינו בעצמנו רכישה בשבועות האחרונים (של חברת סטרים רייל - א"ג), ואנחנו מתמקדים בהגדלת הפעילות".

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

האם המשקיעים באיירון סורס קיבלו תיאבון מהצעות הרכישה שהורעפו על פלייטיקה שנמכרה לפני יומיים ב- 4.4 מיליארד דולר לתאגיד סיני? גם המשא ומתן על פלייטיקה נערך בחודשים האחרונים באמצעות הדלפות לתקשורת, ולא מן הנמנע שרוכשים פוטנציאלים מעוניינים לסכל הצעות של מתחרים. איירון סורס נחשבת למפיצת אפליקציות ומשחקים שפעילה מאוד בשוק הסיני.

ההתרחבות של איירון סורס אפשרה לה ב־2015 לרשום הכנסות של 400 מיליון דולר, עלייה של יותר מ־30% לעומת 2014. לרבע מההכנסות האלה אחראים הסינים - שותפות עם ענקיות כגון עליבאבא, באידו, טנסנט, צ'יהו 360 וצ'יטה מובייל שמאפשרות לסינים הפצה קלה ונוחה למשתמשים מערביים, וגם ליהנות מיתרון נוסף של העבודה עם איירון סורס: מנוע ההפצה שלה לומד גם את ההרגלים ודפוסי השימוש של המשתמשים הביתיים שלה, ויודע להציע להם אפליקציות נוספות שיתאימו לתחומי העניין שלהם. הרווח הנקי של החברה עלה בעשרות מיליוני דולרים, ושיעור הרווח השולי מגיע לכ־70%–80%, נתון שכמעט לא קיים בחברות אדטק.

הצעות רכש מחברות ענק מסתובבות סביב איירון סורס כל הזמן, אבל מבנה המניות שלה, שבו רוב ליזמים ולמנהלים (הם מחזיקים 70% ממניות החברה), מאפשר לה שקט תעשייתי להמשיך לצמוח בלי לחץ מסיבי של המשקיעים לצאת למימוש מוקדם. ועם זאת, העובדה שעסקאות הרכישה שהיא מבצעת מתבצעות ברובן במניות שאינן סחירות מביאות את המשקיעים לנצל את המומנטום ולחפש הזדמנויות לאקזיט במזרח אסיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות