אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היקף הפרסום של אתרי התיירות זינק ב־266% אשתקד צילום: עומר הכהן

היקף הפרסום של אתרי התיירות זינק ב־266% אשתקד

היעד המפורסם ביותר: יוון. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "התיירות הופכת להיות דיגיטלית ואינטרנטית"

04.08.2016, 08:57 | אורנה יפת
בחינת נתוני הפרסום בענף התיירות מעלה כי בשנים האחרונות מושפע הפרסום בתחום התיירות ממהפכת הדיגיטל ומשחקנים חדשים כמו Trivago, Hotelscombined, Smart Air ו־Travelor, שמציעים השוואות מחירים ודילים אטרקטיביים. "התיירות הופכת להיות דיגיטלית ואינטרנטית", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "אבל אף שמדובר בפרסום לאתרי אינטנרט בתחום התיירות, 90% מתקציב הפרסום שלהם מופנה דווקא לטלוויזיה ולא לדיגיטל".
תיירים, צילום: רויטרס תיירים | צילום: רויטרס תיירים, צילום: רויטרס

בשנתיים האחרונות עשו אתרי התיירות הדיגיטליים קפיצה משמעותית בהפניית תקציבים לפרסום, שנוספו לקטגוריה ולא באו כתחליף למפרסמים אחרים בענף התיירות. בעוד ב־2010 היקף הפרסום של אתרי דיגיטל בתחום התיירות עמד על 910 אלף שקל בלבד, ב־2014 הוא כבר הגיע ל־5.6 מיליון שקל וב־2015 זינקו היקפי הפרסום של אתרים אלו ל־20.5 מיליון שקל בשנה. נראה כי עד סוף 2016 יגדל היקף התקציב לפחות ב־50%, שכן כבר במחצית 2016 פרסמו האתרים בהיקף של 15 מיליון שקל. 800 מפרסמים פרסמו בקטגוריית התיירות בשש השנים האחרונות, כאשר שלוש המפרסמות המובילות, אל על, ארקיע וישרוטל, מהוות כ־30% מסך כל ההוצאה לפרסום בקטגוריה.

על פי יפעת בקרת פרסום, מדי שנה מוציאות החברות העוסקות בתיירות בממוצע כ־110 מיליון שקל על פרסום, כאשר חלק הארי של ההוצאה מתרכז בשלוש קטגוריות משנה: סוכנויות נסיעות, חברות תעופה ובתי מלון. מאז 2010 הפרסום לחופשות ודילים בטורקיה, הן מצד לשכת התיירות הטורקית והן מצד סוכני הנסיעות וחברות התעופה הישראליות, עמד על 6 מיליון שקל בלבד, מחצית מהפרסום לקידום התיירות ליוון.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
טרוולאור
נסו את טרוולאור המוזכרת בכתבה, אתר מתחרה לבוקינג שהוקם ביזמות של כמה חבר'ה ישראלים. העמלה שנגבית שם אחרי הוצאות סליקה מגיעה ל- 10% בלבד בהשוואה לבוקינג ואקספדיה שעמלת התיווך שם נעה בין 30% ל- 50% שגורמת לייקור המחירים לצרכן למעט בדילים ספיציפיים מאוד. ועוד טיפ לסיום...בסוף תהליך ההזמנה יש מקום להזנת קוד הנחה. תזינו קוד R618 וזה יקנה לכם הנחה נוספת של 2% מעבר למחיר המוזל..
אחד שבדק  |  14.01.18
5.
כן,  משהו כמו חצי שנה בשוק.  הם תופסים
כן,  משהו כמו חצי שנה בשוק.  הם תופסים כבר נפח נכבד.  בחצי שנה של פעילות הם מכרו חופשות בכמה מליונים  השוויתי כמה פעמים בין האתרים,   בעיקר בוקינג ואיסתא,  וטרוולאור היו זולים בהרבה מה גם שהמחירים בטרוולאור כוללים מיסים ובבוקינג הם לפני מעמד ומיסים נוספים.. 
Popsicle  |  09.08.16
לכל התגובות