אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירת פלייטיקה מוכיחה שהגיע הזמן להפסיק לפחד מגיימינג

מאקרו טכנולוגי

מכירת פלייטיקה מוכיחה שהגיע הזמן להפסיק לפחד מגיימינג

המשקיעים המוסדיים המקומיים עדיין חוששים להשקיע בחברות גיימינג על אף שהתחום עבר שינוי משמעותי ודומה יותר כיום להשקעה בתוכנה או בשירות מבוסס ענן

04.08.2016, 12:23 | אסף גלעד

עסקת הענק של פלייטיקה, חברת משחקי ההימורים הישראלית שנמכרה השבוע בפעם השנייה תמורת 4.4 מיליארד דולר לתאגיד סיני, מוכיחה שוב שהמשקיעים המוסדיים המקומיים חוששים מהשקעה בחברות גיימינג. בעבר זו היתה החלטה רציונלית: חברות שפיתחו משחקי רשת או סלולר נסגרו בזו אחר זו. אפילו אוברון הגדולה, היצרנית הישראלית של משחקי סלולר מהעשור הקודם, לא הצליחה למנף את ההצלחה שלה יותר מדי.

קראו עוד בכלכליסט

אך כלכלת משחקי הפייסבוק והמובייל שינתה את הקארמה של שוק הגיימינג; מאז 2011, שנת לידתה של פלייטיקה, צמחו בישראל חברות גיימינג מצליחות כמו חברת משחקי האסטרטגיה פלאריום וחברת משחקי הילדים טאבטייל. אם בעבר נתפס משחק מחשב כהשקעה בכל פיסת תוכן אחרת כמו סרט או ספר, הרי שכיום משחקים דומים יותר להשקעה בתוכנה או בשירות מבוסס ענן.

המשחק Slotomania מבית פלייטיקה. המשקיעים נרתעים מהימורים המשחק Slotomania מבית פלייטיקה. המשקיעים נרתעים מהימורים המשחק Slotomania מבית פלייטיקה. המשקיעים נרתעים מהימורים

משחקים אינם מוצר סטטי שנמכר פעם אחת בלבד, אלא ניתן לעדכן אותם אינספור פעמים. בנוסף, הם נהנים משיווק מסיבי שנעשה במנועי הפצת משחקים, פרסומות וחנויות אפליקציות. מעבר לכך, משחקים הם כבר יותר מהצלחה חד־פעמית: בחינת 40 המשחקים הפופולריים ביותר בחנות האפליקציות של גוגל מראה שמפתחות להיטים כמו קנדי קראש ואנגרי בירדס הצליחו להכניס משחקים נוספים לרשימה.

בעבר סירבו קרנות ומשקיעים לקשור את שמם עם אפליקציות הימורים, או אפילו כאלה שנדמות כהימורים, אבל הכסף הגדול שמכניסות ההצלחות הגדולות, בשילוב שיעורי הצמיחה והרווחיות הגבוהים שלהן, לא תותיר למשקיעים ברירה אלא לפתוח את הכיס למפתחי משחקים חדשים. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות