אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח הנקי של ישראכרט ירד ב-28% ברבעון השני צילום: סיון פרג'

הרווח הנקי של ישראכרט ירד ב-28% ברבעון השני

אחת הסיבות לכך היא עלייה בהפסדי אשראי בגלל חשיפה גבוהה יותר להלוואות. כמו כן רשמה חברת כרטיסי האשראי הוצאות שיווק מוגדלות

04.08.2016, 16:44 | רעות שפיגלמן

הרבעון השני הוא רבעון לא חיובי עבור רון וקסלר, המנכ"ל החדש של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט שנכנס לתפקיד ברבעון הראשון השנה. בעוד שברבעון השני השנה יתרת היקף האשראי בחברת כרטיסי האשראי גדלה ב-8.7% לעומת הרבעון הקודם, וההכנסות הרבעוניות עלו ב-9%, הרי שהרווח הנקי הרבעוני צנח. כך עולה מהדוחות הכספיים לרבעון השני שפרסמה החברה היום (ה').

קראו עוד בכלכליסט

במחצית הראשונה, היקף האשראי צמח ביותר מ-23%. מדובר ביתרת אשראי שמקורו ברובו בעסקאות קרדיט, בגלגול של חיוב חודשי ובהלוואות.

 יתרת האשראי לסוף יוני היא 1.86 מיליארד שקל. הריבית הממוצעת לעסקאות ירדה ב-0.2% לעומת רבעון קודם ועמדה על 7.4%.

סך ההכנסות לרבעון השני הסתכמו ב-423 מיליון שקל. הרווח הנקי הרבעוני צנח ב-27.5% ועמד על 58 מיליון שקל. בעוד שישראכרט מציגה קצב נאה בצמיחת ההכנסות, בכל סעיפי ההוצאות רשמה החברה קצב צמיחה גבוה בהרבה.

ישראכרט רשמה 16 מיליון שקל הוצאות בגין הפסדי אשראי, לעומת 1 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל. העליה בהוצאות להפסדי אשראי מוסברת בגלל פילוח סך האשראי של החברה - נתח האשראי שמיועד להלוואות עלה בשנה האחרונה על חשבון קיטון בנתח האשראי שמקורו בחיובים החודשיים שאינם נדחים בכרטיסי האשראי. סיבה נוספת לעליית הוצאות היא המשך השחיקה ברווחיות מפעילות הסליקה (סליקת תשלומים של בתי עסק).

 

מאמצי השיווק והמכירה שמבצעת ישראכרט הביאו לעליה של 40% אל מול רבעון מקביל בהוצאות השיווק והמכירה. הסיבה לכך היא בין היתר גם תשלומים שמעבירה ישראכרט למועדוני הלקוחות השונים כמו מועדון חבר.

מחזור העסקאות הרבעוני שגוהצו בכרטיסי ישראכרט (ללא אמריקן אקספרס) הסתכם ב-28.2 מיליארד שקל - עליה של 7.2% אל מול הרבעון המקביל. מספר כרטיסי האשראי הכולל עלה ברבעון השני השנה ב-70 אלף והוא עמד בסוף יוני על 4.12 מיליון כרטיסים.

ישראכרט, צילום: אוהד רומנו ישראכרט | צילום: אוהד רומנו ישראכרט, צילום: אוהד רומנו

תגיות