אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העיקר זה האקזיט

העיקר זה האקזיט

ב"המייסד", משחק מחשב שצוחק על עולם הסטארט אפ, יוכלו המשתתפים לפתח מוצרים מיותרים ולרמות מתחרים

08.08.2016, 08:52 | נמרוד צוק

כשפרנסיס טסנג, מעצב וחוקר בינה מלאכותית מניו יורק, עבר לפני כמה שנים לסן פרנסיסקו כדי לעבוד בסטארטאפ, הוא התוודע ממקור ראשון לצדדים הנלעגים והמטרידים יותר של עמק הסיליקון ועולם הסטארטאפים, אלו שכל מי שהתחכך בתחום או צפה בסדרה “סיליקון ואלי” מכיר כיום. השילוב בין כסף, אגו ויומרה שגורם לאנשים להשקיע את מרצם ברעיונות שנראים לעתים מופרכים ומיותרים לחלוטין, תוך שימוש בלתי פוסק במלים כמו “חדשנות” ובמשפט “להפוך את העולם למקום טוב יותר”, גם כאשר מדובר ברוכסן מכנסיים חכם ששולח לך הודעה לטלפון כשהוא פתוח או באפליקציה שמשמיעה קולות של פלוצים.

אנשים אחרים עשויים להגיב לתרבות הזו בהמלטות למדבר וגידול תפוחי אדמה עד סוף חייהם או בכתיבת סדרה שוברת קופות, אבל טסנג בחר להתמודד באופן שונה, תוך ניצול היכולות שלו כמתכנת ומעצב: לפתח משחק עצמאי שמציע את סימולטור היזמות הטכנולוגית הראשון בעולם. המשחק, שנקרא “המייסד” (The Founder) עלה בסוף יולי לקיקסטרטר וכבר עבר את יעד הגיוס הצנוע של 5,000 דולר, עם כמה מאות אוהדים שהשקיעו סכומים שנעים בין 25 דולר עבור גישה מוקדמת למשחק ועד 400 דולר כדי לזכות בצרור עצות יזמות אישיות מטסנג.

משחק המחשב "המייסד" משחק המחשב "המייסד" משחק המחשב "המייסד"

על חשבון אחרים

המשחק, ששייך לז’אנר סימולציית ניהול העולמות (סימסיטי, ריילרואד טייקון, Anno) לוקח את המשתתף לעולם דמוי עמק הסיליקון בשנת 2001, מייד לאחר התפוצצות בועת ההייטק האחרונה, ומנסה לבחון כיצד ההבטחה של הטכנולוגיה עשויה להתפורר בלחץ השאיפה לצמיחה מהירה ורווחים קלים, כאשר זו מובאת לנקודת קיצון. “כדי לנצח במשחק אתה צריך לעצב את העולם כך שאתה זוכה להצלחה מקסימלית על חשבון כמעט כל אחד אחר”, מסביר דף הקמפיין.

להדגים את האבסורד

כמו בהקמה של סטארטאפ ממשי, השחקנים ב”המייסד” מתחילים מאופרציה ביתית בדירת מגוריהם, צריכים לפתות את העובדים הטובים ביותר במחיר הזול ביותר באמצעות הטבות משונות כמו קפה עם חמאה, לבחור בתעשיה מנומנמת כלשהי אליה הם רוצים לפרוץ, להשקיע במחקר טכנולוגי עתידני והחשוב מכל: ליצור הייפ גדול ככל האפשר סביב החברה באמצעים כמו תמיכה בפסטיבלי מוזיקה או קמפיין מזויף למען מטרה חיובית כלשהי. בהמשך צריך להיאבק במתחרים בזירת קרב וירטואלית באמצעות פיתוח מוצרים חדשים והשתלטות על נתח שוק גדול ככל האפשר כדי להביא את גרף הצמיחה לקצב המקסימלי ובסופו של דבר “ליצור עולם חדש ומופלא”, בפרפראזה על שם הספר הדיסטופי של אלדוס האקסלי. “הלחץ הזה לצמוח מביא יזמים רבים לקבל החלטות מזיקות ולבצע פשרות מוסריות רק כדי להגיע בסופו של דבר למעגל סגור בו אתה יוצר מוצרים חדשים שנועדו רק כדי שתוכל להמשיך לגדול וחוזר חלילה, וכדי להדגים את האבסורד אני הפכתי במשחק את התהליך הזה לדרך הנכונה וכמעט היחידה להתקדם”, מסביר טסנג.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות