אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וולמארט רודפת אחרי אמזון: רוכשת את Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר צילום: בלומברג

וולמארט רודפת אחרי אמזון: רוכשת את Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר

הקמעונאית הגדולה בעולם מתקשה להתחרות בהיקפי המסחר המקוון של אמזון ורוכשת לשם כך את הסאטרט-אפ של מארק לור, שנחשב לאחד המומחים המוערכים בתחום

08.08.2016, 15:49 | הראל עילם

אם אתם לא יכולים לנצח אותם, הצטרפו אליהם – שוב: וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה היום (ב') על כוונתה לרכוש את אתר הסחר המקוון Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר במזומן. זאת אחת העסקאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של תעשיית ה-e-commerce.

קראו עוד בכלכליסט

הדיווחים הראשונים על המגעים בין שתי החברות, וכן על סכום העסקה, התפרסמו לראשונה לפני כשלושה שבועות, באמצע יולי, ובמהלך תקופה לא פשוטה בכלל עבור וולמארט. מתחילת השנה החברה סגרה למעלה מ-150 סניפים ברחבי ארצות הברית עקב תוצאות רבעוניות מאכזבות וכן קצב צמיחה איטי במיוחד בתחום המכירות המקוונות. וולמארט מנסה מזה שנים ארוכות להתחרות באמזון בתחום הסחר המקוון, ללא הצלחה – היקף המכירות של וולמארט ברשת הוא שישית מזה של אמזון, וקצב הצמיחה של השירות המקוון שלה נמוך יותר.

 , צילום: אי פי איי צילום: אי פי איי  , צילום: אי פי איי

זאת לא תקופה קלה גם עבור Jet.com, אתר סחר מקוון צעיר למדי שמנסה לנצח את אמזון הענקית בקרב הקשה ביותר – מחירים. Jet.com אמור להציע מחירים זולים יותר מהקמעונאית הגדולה והוותיקה יותר. לקוחות האתר נהנים ממבצעים, מחירי משלוחים נמוכים יותר, אפשרות לקבל הנחות במידה ויוותרו על האפשרות להחזיר מוצרים או על אחריות, ועוד. לפי סקרי שוק, המחירים ב-Jet.com הם לרוב ב-5% עד 10% זולים יותר מאמזון.

אבל התחרות התמידית על המחירים מונעת מ-Jet.com להיות רווחי. האתר גם משקיע לפי ההערכות בין 20 ל-25 מיליון דולר בחודש על פרסום, במטרה לעודד לקוחות חדשים להצטרף וכן לעודד את הלקוחות הוותיקים לבצע עסקאות חוזרות. לפי סקרי שוק שנערכו באחרונה, למעלה מ-80% מהאמריקאים שמגדירים את עצמם כ"רוכשים תכופים באינטרנט" מעולם לא שמעו על האתר. מאז הוקם לפני כשנתיים, צבר Jet.com כ-4 מיליון לקוחות בלבד, וגייס 800 מיליון דולר לשם כך.

jet.com תחרות על המחירים הזולים ברשת, צילום מסך: jet.com jet.com תחרות על המחירים הזולים ברשת | צילום מסך: jet.com jet.com תחרות על המחירים הזולים ברשת, צילום מסך: jet.com

עבור מארק לור, מייסד Jet.com, מדובר בהיסטוריה חוזרת – ב-2010 לור ניהל מלחמת מחירים דומה עם אמזון בתחום הטואלטיקה והחיתולים. הוא הקים אתר בשם  Diapers.com, שנחשב למצליח במיוחד ואף עשה שימוש בטכנולוגיית רובוטיקה מתקדמת במיוחד – מחסני החברה היו ממוכנים כמעט לחלוטין. אבל לור לא הצליח להתמודד מול אמזון ולבסוף, ב-2011, מכר להם את Diapers תמורת 550 מיליון דולר. ההצלחה של Diapers, וגם המכירה של האתר לאמזון, הפכה את לור לאחד המומחים המוערכים בתעשיית הסחר המקוון.

כמה שנים לאחר מכן, לור השתמש בכסף שקיבל ממכירת Diapers על מנת לתקוף את אמזון שוב. המוניטין שצבר הקלו עליו לגייס קרוב למיליארד דולר מקרנות הון נחשבות כגון פידלטי וביין. בניגוד ל-Diapers, שהתמקד בעיקר במכירת חיתולים, Jet.com הוא כולבו מקוון שמוכר 12 מיליון מוצרים כמעט בכל קטגוריה אפשרית, דרך 2,000 ספקים ברחבי ארצות הברית. לפי ההערכות, שליש מהמכירות של jet.com הן ישירות, כלומר jet.com הוא גם ספק הסחורה.

למרות שלור ימכור את Jet.com בתוך כשנתיים, קשה להאמין שהוא יצא מאוכזב מהפרק הזה בחייו – הוא מחזיק ב-25% ממניות האתר, כך שהוא צפוי לקבל 750 מיליון דולר מהעסקה. בנוסף, לור יהפוך להיות ראש חטיבת הסחר המקוון של וולמארט, ימשיך לנהל את jet.com וגם יקבל אחריות מלאה על wallmart.com וכל השירותים המקוונים של החברה הענקית. ניל אש, ראש החטיבה הנוכחי, צפוי לפרוש מוולמארט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות