אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשויות מקומיות יציבו מצלמות ש"יתפסו" את הנוהגים בנתיבים הציבוריים צילום: יריב כץ

רשויות מקומיות יציבו מצלמות ש"יתפסו" את הנוהגים בנתיבים הציבוריים

עפ"י התקנות שאישרה ועדת הכלכלה, הקנס שהיה עד כה 250 שקל יועלה ל-500 שקל על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. ת"א תהיה ככל הנראה העיר הראשונה בה יוצבו המצלמות

08.08.2016, 14:03 | תומר הדר

במהלך השנה הבאה יחלו רשויות מקומיות בישראל להציב מצלמות לשם תיעוד עבירת "שימוש שלא כדין בנתיב נסיעה אשר יועד וסומן בתמרור לפי פקודה זו כנתיב תחבורה ציבורית". כלומר – רשויות מקומיות יורשו להציב מצלמות ש"יתפסו" נהגים שנוסעים שלא כחוק בנתיב אשר מיועד לשימוש אוטובוסים ומוניות. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בצהריים (ב') את התקנות בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הערכות, תל אביב תהיה העיר הראשונה בה יוצבו המצלמות. על פי עיקרי החוק, מנכ"ל העירייה או מקבילו, או גורם שהוסמך על ידו יהיה אחראי על הצבת המצלמות והפעלתן, שמירת הצילומים ואבטחת המידע.

רחוב אבן גבירול בת"א שבו יש נתיבי תחבורה ציבורית, צילום: עמית שעל רחוב אבן גבירול בת"א שבו יש נתיבי תחבורה ציבורית | צילום: עמית שעל רחוב אבן גבירול בת"א שבו יש נתיבי תחבורה ציבורית, צילום: עמית שעל

המצלמות עצמן, לפי לשון הצעת החוק, יוכלו להיות נייחות, שמותקנות בצד נתיב הנסיעה הציבורי – וגם ניידות – כאלה שמותקנות ברכב ומוזזות ממקום למקום בהתאם לצרכים. התקנתה של כל מצלמה תותנה בתהליך בחינה מיוחד כדי לוודא שהמיקום אכן מוצדק.

תהליך ההתקנה יהיה חשוף לביקורת ציבורית – רשויות מקומיות יחשפו מבעוד מועד את מיקומי המצלמות לצורך קבלת הערות מן הציבור לגבי מיקומן. על פי נוסח התקנות הרשויות המקומיות גם יציבו שלטים לפני המצלמות – כמו גם אתר אינטרנט שיעדכן את הציבור בדבר מיקומן של המצלמות.

המצלמות הנייחות יתעדו את הנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות שבהן הוא אכן מוגדר כנתיב תחבורה ציבורית – והמצלמה, לפי התקנות – תהיה מחוברת אך ורק למאגר אשר מיועד ספציפית ללכידת נהגים הנוסעים בנתיב תחבורה ציבורית: התמונות לא יוכלו לשמש למטרות אחרות כגון אכיפת מהירות מופרזת. הצילומים שהמצלמות ייצרו ישמרו למשך חמישה ימי עבודה בלבד.

הקנס שיוטל על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית עמד עד כה על 250 שקל ומעתה יעמוד על 500 שקל. לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "מדינת ישראל למרות ההתקדמות של השנים האחרונות עדיין מפגרת אחרי העולם המערבי בכל הנוגע לשימוש בתחבורה ציבורית".

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ארץ אוכלת יושביה!!! פוליטיקה של אנשים אכזריים, שהאג'נדה
ארץ אוכלת יושביה!!! פוליטיקה של אנשים אכזריים, שהאג'נדה שלהם היא להחליש את האזרחים ולמלא את הכיסים של עצמם. הציבור לא מטומטם, אבל הוא משלם בענק! שיקום הגיבור וירים את הכפפה ליצירת מחאה אגרסיבית אמיתית ויאתחל את המדינה הדורסנית שעושה רק עוול לאלו שחיים בה ונותנים לה את הנשמה.
Cloud  |  11.08.16
8.
ההפקרות בנתצים כמו בכל חוקי התעבורה זועקת לשמים!!כאשר
ההפקרות בנתצים כמו בכל חוקי התעבורה זועקת לשמים!!כאשר מדבר על נתצים כל אוטובוס פרטי וכל כלי תחבורה שמסיע 8 נוסעים מישתמש בנתצ בעוד שהחוק קובע מפורשות רק מוניות בשירות ואטובוסים בשירות כולל מטרונית!!יש לציין גם בנושא האכיפה יישנה תחושה קשה!!ריפיון היתנהלותי של מערכת אכיפה שאינה נימצאת בשטח נהגים מישתוללים ומפרים את כל חוקי התנועה האפשריים ואין תשובה הולמת לכך!כך לא ניתן להמשיך!!
Bulb  |  08.08.16
7.
אין ספק שתהיה אכיפה מוגברת כי לרשויות המקומיות
אין ספק שתהיה אכיפה מוגברת כי לרשויות המקומיות יש אינטרס כספי בענין כמו בחניה. למשטרה לעומת זאת אין אינטרס כלכלי באכיפה ועל כן מצלמות המהירות והצמתים נותרו פיל לבן והברדק בכבישים חוגג. אם הממשלה תוסיף את קנסות התנועה לתקציב המשטרה אני בטוח שנראה אכיפה מטורפת.
Scooter  |  08.08.16
לכל התגובות