אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חצי חינם נכנסת ליבוא מקביל של נון־פוד

בלעדי לכלכליסט

חצי חינם נכנסת ליבוא מקביל של נון־פוד

הרשת החלה למכור את מוצרי מותג התינוקות אוונט במחיר נמוך בעד 50% מהשוק. סופר־פארם שרוכשת את המותג דרך היבואן הרשמי: "אנחנו עושים מבצעים"

09.08.2016, 06:53 | אורנה יפת

תחום היבוא המקביל נמצא בימים אלה בכותרות באמצעות רפורמות שונות שמשרד האוצר מנסה לקדם במסגרת חוק ההסדרים, ונתקעות בין היתר בגלל לחץ שמפעילים יבואנים רשמיים. כעת נראה כי המלחמה בין היבואנים רק בראשיתה. ל"כלכליסט" נודע כי רשת השיווק חצי חינם, שלרוב מוכרת מוצרים מהיבואנים הרשמיים ואפילו נותנת להם שטחי מדף נרחבים, החלה לראשונה למכור את מוצרי אוונט ביבוא מקביל. מדובר במוצר הראשון שהוא נון־פוד שהרשת מוכרת בתנאים אלה.

 

קראו עוד בכלכליסט

השימוש שעושה חצי חינם במוצרי התינוקות כדי למשוך צרכנים לחנויות אינו חדש. מוצרים מקטגוריית התינוקות ובהם חיתולים, תחליפי חלב ומוצצים, נמכרים לרוב במחירי מבצע כדי למשוך את ההורים לחנויות. לטענת חצי חינם, הרשת לא מייבאת אלא רוכשת את המוצרים מיבואן מקביל, שלדבריה מחזיק באישור יבוא מחברת אוונט העולמית. למרות זאת, מאחורי המוצר מופיעה הכתובת המרכבה 31 בחולון, מיקום סניף חצי חינם.

לדוגמה, מארז של זוג מוצצי אוונט נמכר ברשת ב־19.9 שקל, חצי מהמחיר שבו נמכר בחלק מסניפי סופר־פארם, שעומד על 39.9 שקל. בסניף נוסף של סופר־פארם המוצצים עלו 29.9 שקל. סופר־פארם רוכשת את המוצצים מהיבואן הרשמי של אוונט, כמיפל. ברשת התינוקות בייבי סטאר, שאף היא רוכשת את מוצצי אוונט מכמיפל, המוצצים נמכרים ב־27.9 שקל לזוג. בכמיפל טוענים כי לא ניתן לחצי חינם אישור ליבוא מקביל. "מובן שלא נתנו אישור יבואן ולא ברור אם המוצרים הללו עברו את כל בדיקות תו התקן של מכון התקנים", טוען עומרי עופר, מנכ"ל חטיבת השיווק בכמיפל. "המחירים שיש בחצי חינם הם במבצע. בדר"כ הם מוכרים יבוא פרללי במחיר גבוה יותר". בחצי חינם סירבו להגיב בנושא.

זוג מוצצים של אוונט: 39.9 שקל בסופר־פארם ו־19.9 שקל בחצי חינם זוג מוצצים של אוונט: 39.9 שקל בסופר־פארם ו־19.9 שקל בחצי חינם זוג מוצצים של אוונט: 39.9 שקל בסופר־פארם ו־19.9 שקל בחצי חינם

כמיפל אמנם רשומה כיבואנית רשמית ומפיצה את אוונט לרשתות פארם, לחנויות למוצרי תינוקות ולבתי מרקחת, אך לרשתות המזון מגיעים מוצרי המותג על ידי מפיץ משנה, חברת גורי. חוסר ההבנות העסקיות שגררו יבוא מקביל לחצי חינם הם מול גורי.

לדברי עופר, המחיר בחצי חינם אינו חריג, וגם מוצצי אוונט שכמיפל מפיצה נמכרים במחירי מבצע. "המוצר שלנו נמכר כרגע במבצע בשילב ב־19.90 שקל ובמוצצים ב־22.90 שקל. גם סופר־פארם מוכרת אותם בממוצע ב־30 שקל במהלך השנה. יש עליות וירידות".

כמיפל, שעוסקת בהפצה ומכירה של תרופות, מוצרי טבע ומוצרי תינוקות, נמצאת בבעלות משפחת גל (90%) וקבוצת ניאופרם, מתחרה של כמיפל, שבבעלות דוד פורר (10%). בין כמיפל לבין סופר־פארם קיימים קשרים עסקיים ענפים. מ־1994 החברה מבצעת עבור סופר־פארם את הפעילות הלוגיסטית של המותג הפרטי Life. ב־2008 בחרה סופר־פארם בכמיפל כמי שתקים ותנהל עבורה את המרכז הלוגיסטי.

מסופר־פארם נמסר: "הרשת בוחרת לרכוש את מוצרי התינוקות באמצעות היבואנים הרשמיים בשל אחריות יבואן ואספקה סדירה. הרשת מוכרת את מוצצי אוונט בממוצע בכ־28 שקל, ובמקביל מציעה מבצעים לצד אופציה איכותית וזולה בכ־20% תחת המותג לייף".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות