אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כחלון וכץ סיכמו על ביטול תקנות וינוגרד: ביטוח החובה לרכב לא יתייקר ב-15% צילום: אלעד גרשגורן, עמית שעל

כחלון וכץ סיכמו על ביטול תקנות וינוגרד: ביטוח החובה לרכב לא יתייקר ב-15%

על פי התקנות שהיו אמורות להיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר יש לשנות את הנוסחה לפיה מחושבים פיצויים למבוטחים; חברות הביטוח הפרישו ברבעון הראשון 750 מיליון שקל, שכעת ישוחררו לשורת הרווח; מוקדם יותר היום פורסם כי המפקחת על הביטוח דורשת מחברות הביטוח להוזיל את ביטוחי החובה לרכב

09.08.2016, 18:41 | רחלי בינדמן

שר האוצר, משה כחלון, סיכם עם שר הרווחה, חיים כץ, על ביטול תקנות שהיו אמורות לייקר את ביטוח החובה בכ-15%.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בתקנות וינוגרד הנגזרות ממסקנות ועדה בראשה עמד אליהו וינוגרד. על פי התקנות, שהיו אמורות להכנס לתוקף ב-1 באוקטובר, יש לשנות את ריבית ההיוון על בסיסה מחושבים תשלומי פיצויים לזכאי ביטוח לאומי מ-3% כיום ל-2%, באופן שאמור היה להגדיל את הפיצוי ולהתאימו לסביבת הריבית במשק. אלא שתקנות אלו היו אמורות לחול גם ביחס לחישוב הפיצוי למבוטחים בביטוחי רכב חובה, באופן שהיה מייקר ב-700 מיליון שקל את עלויות הביטוח לציבור בכלל השוק.

מוקדם יותר היום נדרשה לענייני תעריפי ביטוח החובה גם המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר שביקשה מכל חברה להציג את שיעור הרווחיות כדי לבדוק אם התעריף שגבתה סביר.

חברות הביטוח הפרישו 750 מיליון שקל ברבעון הראשון מתוך רווחיהן בשל תקנות אלו, וזאת כדי להבטיח עמידה בתשלומי הפיצויים המוגדלים למבוטחים ותכננו בתגובה לייקר את תעריפי ביטוחי החובה בכ-15%. אלא שכעת סיכמו כחלון ווינוגרד לבטל התקנות, מה שישחרר לחברות הביטוח מאות מיליוני שקלים לשורת הרווח, ייתכן כבר בדו"חות המחצית שיפורסמו בסוף החודש.

חשוב להדגיש שהמשמעות היא שהפיצוי למבוטחים בביטוחי החובה בעת אירוע ביטוח לא יגדלו כעת.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

תגיות